Aikuisopiskelijat!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja student
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

student

Vieras
Miten olette onnistuneet yhdistämään perheen ja opiskelun? Onko teillä ollut asuntolainaa, kun olette lähteneet uusiin opintoihin, kuinka olette selvinneet?

Olen ollut työelämässä n. 5v ja 35v tulee itsellä mittariin tänä keväänä. Tekisi niiiin kovasti mieli lähteä opiskelemaan tyystin uusi ammatti! Kysymyksiä ja huolenaiheita on monta... Vähäisin niistä ei suinkaan ole se, että kyseistä koulutusta ei järjestetä ihan joka paikassa :( Ei oikein huvittaisi alkaa siirtämään koko perhettä äidin opintojen perässä, vaikka isänkin työt voisi muuttaa toiselle paikkakunnalle. Varsinkin, kun opintojen jälkeen olisi todella hyvä mahdollisuus työllistyä täällä omalla paikkakunnalla itsenäisenä yrittäjänä..

Eli suurin kynnys tässä lieneekin se, että koulutusta järjestetään niin kaukana kotoa.. huoh.. ja voi.

Olisiko vinkkejä ja neuvoja saman kokeneilta tai samaa suunnittelevilta?

Mulla on kokemusta peräti kuukauden ajalta :D eli aloitin opinnot amk:ssa tammikuun alussa.

Perhe ja opiskelu...niiden yhdistäminen on vielä toistaiseksi onnistunut oikein hyvin.

Asuntolainaa ei ole, ei myöskään autolainaa, kulutusluottoja tms.

Mulla on ikää 32 v ja lapsia on kaksi. Ja kouluun pari kilsaa, eli tuosta kulkemisesta tai muutosta en osaa sanoa mitään :/

Minä opiskelen, ikää on 32 vuotta.

Yksinhuoltaja, reilu satatonnia asuntolainaa, melkein 20 tonnia autolainaa.

Lainanlyhennykset ja eläminen menee tällähetkellä säästöillä, autolainan maksan ens kk kokonaan poi niin sekin helpottaa.

Mulla on kyllä siinämielessä helppoa että taloudellinen turva on eikä tarvitse mennä minnekään muualle paikkakunnalle opiskelemaan.

Voithan sinä asua vkot siellä missä opinnot olisi, jos muu pereh jää aloilleen, edellyttäen ettei lapset ole enää hirmu pieniä?

Meidän perhe muutti mun opintojen perässä 350km. Tällä hetkellä maksetaan kahta asuntoa, kun toisella paikkakunnalla asunto myynnissä ja nykyisessä ollaan vuokralla. Sitä en osaa oikeen sanoa miten toi opiskelu ja perhe sovitetaan joustavasti yhteen kun oon niin vähän aikaa vasta opiskellut, mutta uskoisin kaiken menevän mukavasti.

Yhteistyössä