aikuiset ihmiset ja pienet ihmiset ;)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ms paavo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

ms paavo

Vieras
No tuota.......Ensiksi ymmärrän, että tämä on vauva palsta ja täällä on noin 1000 ja 1 odottavaa äitiä, jotka kuumeisesti miettivät koska vaavi putkahtaa.. (minäkin olen ollut semmoinen)... VAAN.. tänään töissä törmäsin asiaan jota huvittuneena seurasin vieressä..Miten aikuisesta ihmisestä tuleekin yhtäkkiä ihan lapsi saatuaan vauvan...

Tänään töissä eräs äiti tuli noin 3 kuukautta vanhan pojan kanssa ostoksille.. poika mulkoili vaunuista ja äiti sanoi.. TuiTUI mitä äitin kuuuulta..ostaisiko äiti nämä vihreät vaiko ruskeat silmälasit...niii äitin kulta ku sulla valuu kuola..kummat santeri ottaisi äidille kummat... niiin otettaisko ruskeat kun sullakin on ruskea puku päällä niiiiin.. *äiti nostaa santerin syliin* kato santeri tuolla se isi parkkeeraa autoa vilkutetaan isille tuitui hei hei.. *santeri yrittää tarrata silmälaseihin* ai sä haluat että äiti ottaa nämä no juuu santeri on niin hyvä makutuomari..äitin oma rakas. :0)

Ja puhe muistutti äänensävyltään lähinnä juuri puhumaan oppinutta ..lässytystä.. Anteeksi vain mutta se oli jotenkin siis todella koomista.. :snotty:

No mutta noinhan sitä vauvojen kanssa yleensä kommunikoidaan. Sitäpaitsi eikös tuolla "hoivakielellä" ollut joku tärkeä merkityskin vauvan kehityksen kannalta. Miksi pitäisi aina olla niin hirveän AIKUISTA?

Niin ja siis kyllä mä ymmärrän edes jotenkin, sitten kun tyyppi...siis lapsi alkaa tajuta edes jotain, mutta noin 3 kuukauden vanhana se lompsottaa vaan kärryssä ja katselee äitinsä outoja ilmeitä..miettii taatusti, että miten ikinä mä selviän tosta muijasta...(äidistä) :) Se on vähän sama ku kysyis vauvalt, että haluatko sä tänään vasenta vai oikeeta tissiä, vai imeekö äiti ite?? :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja JosSanon:
No mua taas ärsyttää se " meillä nukuttiin viime yönä hyvin, me kakattiin aamulla ja me syötiin pikkasen huonosti lounasta"! |O

hihhhiiiih :laugh: Meidän Paavon kakka oli ihan sellaista vaaleanruskeaa ja löysää tänään ja sen puklu peitti koko pinnasängyn... :kieh: sitten se keskustelu käydään vielä täpötäydessä hesburgerissa...yritä siinä vetästä sitten kerrosateriaa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja x:
No mua taas ärsyttää se " meillä nukuttiin viime yönä hyvin, me kakattiin aamulla ja me syötiin pikkasen huonosti lounasta"! |O

Peesi! Toi "me sitä" tai "meillä tätä" on niin hanurista.

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: oih ja voih. Mä oon niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin ärsyttävä :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Nöpönen:
Alkuperäinen kirjoittaja x:

Peesi! Toi "me sitä" tai "meillä tätä" on niin hanurista.

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: oih ja voih. Mä oon niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin ärsyttävä :laugh: :laugh:

:laugh:

Mikään ei ole ärsyttävämpää! :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Mut hyvä että lapselle jutellaan ;)

Peesi.

On hyvin tärkeää jutella lapsella jo paljon ennenkuin toinen on edes sen 3 kuukautta.
Ei mikään ihme, että puheen kehityksen ongelmat lisääntyvät, jos asenne on sama kuin ap:llä "ei kolmikuiselle vielä kannata puhua."

Alkuperäinen kirjoittaja tilda:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Mut hyvä että lapselle jutellaan ;)

Peesi.

On hyvin tärkeää jutella lapsella jo paljon ennenkuin toinen on edes sen 3 kuukautta.
Ei mikään ihme, että puheen kehityksen ongelmat lisääntyvät, jos asenne on sama kuin ap:llä "ei kolmikuiselle vielä kannata puhua."

Onneks sä kumminkin ymmärsit tän jutun pointin :)

Neukkutätinä voin sanoa että tuo on hyväksi lapselle, että hänelle puhellaan paljon ja miellyttävällä äänen sävyllä. Pienen vauvan "mielenkiinto" herää kun äänenä ei käytä aivan tavallista keskusteluääntä;) Vastasyntyneellekin on tärkeää puhella vaikkei hän mitään siitä ymmärräkään, tällä seikalla on tekemistä lapsen sosiaalisuuden ja kommunikaatiokykyjen kanssa :)

Joten vauvojen äidit, olkaa rauhassa hassun kuuloisia ja jutelkaa lapsillenne mahdollisimman paljon, muista välittämättä!

Yhteistyössä