Aikuiset ihmiset ja NIIN lapsellista toimintaa (valitusta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kerrostaloon. jee!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kerrostaloon. jee!

Vieras
Mä kiehun. Muutettiin tässä puoli vuotta sitten kerrostaloon ja meidän porraskäytävässä saa säilyttää lastenrattaita. Tämä lukee järjestyssäännöissä ja siellä lukee myös, että alueen puhtaudesta on vaunujen säilyttäjän pidettävä huolta.

No viime viikolla ihmettelin, kun luuta oli laitettu poikittain vaunujen päälle. Ja tänään huomasin, kun ilmoitustaululta oli alleviivattu se kohta, jossa luki, että "pitää pitää puhtaana". Mielestäni olen kyllä aina harjannut lumet pois vaunuista, mutta ainahan niistä väkisinin jotain sulaa ja jää lattialle. Vai pitäiskö mun nyt alkaa kuuraamaan tuota aluetta?

Eniten tässä harmittaa se, että ei voida tulla suoraan sanomaan kasvotusten, vaan pitää tuollaista lapsellista meininkiä pitää. Se saa vaan aikaan mussa reaktion, että en varmasti siivoa-grr. No kai mun täytyy, mutta harmittaa kun siivoojalle kerran pahoittelin meidän aiheuttamaa lisää siivoukseen ja tämä vaan totesi, että kuuluu elämään. Sitten on joku asshole joka ei ilmesesti siedä lapsia ollenkaan.

Pitäsikö kiertää kaikki ovet (ei ole kun 5) ja kysyä suoraan, että olikos teillä jotain sanottavaa!? Huokaus.

Jos sulla nyt kerran on oikeus niitä hyökkäysvaunuja pitää siinä rapussa niin onko se niin mahdottoman vaikea pyyhkäistä se lattia edes joskus. Luulen että järjestyssäännöt saadaan aika vikkelästi asukkaiden toimesta muutettua jos alkavat suuttumaan.

Kyllä vois tuollaisen tulla suoraan sanomaan jos niin paljon on pieni "siivo" häirinnyt. Kerrostaloista löytyy aina noita valittajia ja moraalinvartijoita, joten itse jättäisin asian sikseen ja siivoaisin jälkeni niinkuin ennenkin ja katsoisin, että jatkuuko valitus.

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Jos sulla nyt kerran on oikeus niitä hyökkäysvaunuja pitää siinä rapussa niin onko se niin mahdottoman vaikea pyyhkäistä se lattia edes joskus. Luulen että järjestyssäännöt saadaan aika vikkelästi asukkaiden toimesta muutettua jos alkavat suuttumaan.

ap:han kirjoitti harjanneensa renkaista kaiken irti lähtevän lumen/loskan.. :headwall: ja eikai se asukkaiden tehtävä niitä käytäviä ole siivota..kun eivät osaa edes kotiinsa mennä kuselle,oksentamaan..

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Hui. Jos noin vähän ovia, niin voipi olla aika ahistavaa jos ei naapurin kanssa tuu toimeen. Mä kyllä varmaan kysyisin.

No sepä just. Kun tässä on vaan nämä 6 asuntoa tässä rapussa ja toivois, että vois sitten tulla kasvotusten sanomaan. Kyllä mä sen myönnän, että siihen välillä jotain kuraa kertyy ja en ole siivonnut. Mut toi tapa. Mulla on sitäpaitsi aika hyvä aavistus siitä, kuka on ollut liikkellä.

Vois olla hyvä laittaa ehkä viesti ilmoitustaululle ja pahoitella, mutta samalla "näpäyttää" ja toivoa vähän kypsempää toimintaa

Onko teidän mielestä mistään kotoisin sellainen ihme tekstien alleviivaaminen ja luutien asettelu? Mun mielestä lapsellista!! Tässä ei muita lapsiperheitä asu, mutta täytyyhän tänne mahtua myös sellainen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko teidän mielestä mistään kotoisin sellainen ihme tekstien alleviivaaminen ja luutien asettelu? Mun mielestä lapsellista!! Tässä ei muita lapsiperheitä asu, mutta täytyyhän tänne mahtua myös sellainen.

No on s evähän erikoista, mutta toisaalta kenenkään ei pitäisi joutua huomauttamaan millään tavalla, kun sun kuuluis automaattisesti siivota kaikki pois.

Eipä tuo varmaan kovin iso vaiva ole luutia siitä vaunujen kohdalta ja hymyillä entistä aurinkoisemmin keljuille naapureille. Oon itse huomannut että paras kosto on just se kun toivottaa oikein iloisesti hyvää päivää :)

Alkuperäinen kirjoittaja naapuri:
Eipä tuo varmaan kovin iso vaiva ole luutia siitä vaunujen kohdalta ja hymyillä entistä aurinkoisemmin keljuille naapureille. Oon itse huomannut että paras kosto on just se kun toivottaa oikein iloisesti hyvää päivää :)

No ei ole iso vaiva, mutta kun ei niitä saa siitä pihalle. Ei ole rikkasihveliä ja kynnys on kuitenkin tiellä, ettei saa ulos. Mutta jospa mä hankin sitten rikkaharjan ja sihvelin sinne. Enemmän roinaa rappuihin :) Luuttuaminen on kyllä sit jo iso vaiva. :(

Mä olen kyllä nipo.Meinaan meidän rapussa on ihan erikseen vaunuja varten pyöräsuojan tapanen huone ja silti on rappusten alla oikein järettömän ison ketjun kanssa rappusiin kiinnitettynä tuplarattaat. Mua niin ärsyttää se...Ovat pahukset mun tielläni ko just hissin kohalla tönöttävät.. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Emmaliina:
Mä olen kyllä nipo.Meinaan meidän rapussa on ihan erikseen vaunuja varten pyöräsuojan tapanen huone ja silti on rappusten alla oikein järettömän ison ketjun kanssa rappusiin kiinnitettynä tuplarattaat. Mua niin ärsyttää se...Ovat pahukset mun tielläni ko just hissin kohalla tönöttävät.. :kieh:

otapa yhteys isännöitsijään ja kysy saako teillä olla. Meinaan paloturvallisuuden takia ei saisi olla,v arsinkaan jos niille on suunnattu paikka.

Mun mielestäni se riittää että enimmät moskat siivoaa pois pyöristä.

Rappukäytävän moppaaminen ei asukkaalle kuulu. Jos kuuluisi, silloin voisi ulkoisen siivoksen lopettaa kokonaan ja jakaa siivouskerrat asukkaitten kesken.

Sitä kuraahan kantautuu myös kenkien mukana kerroksiin ,joten sittenhän jokaisen pitäisi kurakaudella pyyhkiä omat jälkensä rapusta pois.

Kurjaa...meillä sai kans säilyttää rattaita porraskäytävässä, mut yläkerran poikamiestä ne varmaan jollain tavalla häiritsi, kun oli yks lauantai yö käyny PISSAAMASSA rattaisiin!!! Siis ihan siihen istuinosan päälle suoraan...ihmettelin, kun aamulla lähin tytön kans lenkille, että mites rattaat on märät ja kun aloin tarkemmin haistelee, niin karu totuus paljastui....

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Tuoksustako tunnisit, että pissa oli yläkerran poikamiehen?

No en, mut kun muuten siinä talossa asui vaan vanhoja mummoja, joilla tuskin jalka nousi niin korkeelle, että ois saanu lirautettua ja me ainoana lapsiperheenä ja sit se yläkerran poikamies, niin se oli vähä niinku ainut epäilty ;)

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Mun mielestäni se riittää että enimmät moskat siivoaa pois pyöristä.

Rappukäytävän moppaaminen ei asukkaalle kuulu. Jos kuuluisi, silloin voisi ulkoisen siivoksen lopettaa kokonaan ja jakaa siivouskerrat asukkaitten kesken.

Sitä kuraahan kantautuu myös kenkien mukana kerroksiin ,joten sittenhän jokaisen pitäisi kurakaudella pyyhkiä omat jälkensä rapusta pois.

Ja eihän vauvan jaloista edes kuraa kantaudu.. se mitä sotkee on sitten ne lätäköt vaunujen alla. Jos ei tätä kestä, niin ottaisvat asian esille yhtiökokouksessa ja muutettais sitten sääntö..

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Rappukäytävän moppaaminen ei asukkaalle kuulu.

Jos asukas säilyttää rapussa ihan mitä tahansa niin sen alta siivoaminen ei tasan kuulu siivoojalle. Firmat laskuttaa erikseen sovituista töistä enkä koskaan ole nähnyt tai kuullut että siivoojan kuuluisi siirrellä rappukäytävässä yhtään mitään. Päinvastoin, esimies käskee kävellä ohi jos joku on laittanut ovimattoa tms estettä rappuun. Aika usein kärryt on vielä lukittu joten ei siivoojalla ole mitään rahkeita niitä siirrellä.

Mä siivosin lyhyen aikaa yhen kerrostalon rappua missä ei olisi saanut säilyttää rapussa mitään. No siinä oli oven vieressä tukkimassa kulkuväylää vaunut, kaksilla pyörälukoilla kiinni. Viikkojen kuluessa vaunujen alle keräytyi valehtelematta senttien sepelikerros. Reipas äiti sitten koki asiakseen mollata mut kun en siivoa kunnolla. Esimiehen luvalla huoltomies leikkasi lukot poikki voimapihdeillä(asukasta oltiin siis jo huomautettu). Kannettiin kimpassa vaunut takimmaiseen varastoon ja muistutetiin asiakasta vielä järjestyssäännöistä. Kärryt ilmestyi seuraavalla viikolla takaisin ranteen vahvuisen kettingin myötä.

Uusimmat

Yhteistyössä