"Aikuisen syytä mennä lääkäriin, jos on...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ottaa päähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ottaa päähän

Vieras
"Aikuisen syytä mennä lääkäriin, jos on...

- Hengitysvaikeuksia, kipua tai painetta rinnassa.
- Äkillistä huimausta tai sekavuutta.
- Voimakasta tai jatkuvaa oksentelua.
- Influenssan oireet häviävät, mutta palaavat takaisin.

- Riskiryhmään kuuluvan on syytä soittaa terveyskeskukseen tai mennä lääkäriin, jos sairastuu kuumeiseen hengitystieinfektioon. Sikainfluenssan riskiryhmiä ovat esimerkiksi raskaana olevat, syöpäsairaat sekä kroonisia sydän- ja keuhkosairauksia sairastavat."

Ja kakanmarjat, tai siis itsellä koko yläkroppa särkee on kuumetta ja muutenkin flunssainen olo, vajaa viikko sitten yhden päivän kunnon kuume, olo kun hakatulla, olo helpottui ja sitten muutaman päivän päästä paheni. Sairastan keskivaikeaa astmaa ja pef arvot laskeneet. Soitin ja sain ajan lääkärille, ja mitäs siellä; oireet täsmäävät influenssaan, sairaslomaa loppu viikko, kiitos ja näkemiin.

En mä tiedä mitä mä odotin, mutta aika turha reissu tuo mun mielestä oli, saikun olisin hoitajaltakin saanut. Tuntuu vaan jotenkin niin turhauttavalta kun olo taas kurjempi, että missä vaiheessa sitä sitten tarvitsisi huolestua, sitten kun henki ei enää pihise kun hikiseen? Kun ei sitä turhaankaan viitteis ruuhkautunutta terveysasemaa kuormittaa, mutta kyllä sitä toivois myös itselleen asian mukaista hoitoa/ohjeistusta tms.

Sepä se kun virusinfektioon ei oikein oo mitään hoitomuotoja. Ei hengityskoneeseenkaan oikein voi laittaa jos vähän nhengestä ottaa. Tautia ei voi oikein hoitaa mutta oireita voi, niiden hoitamiseen saat ohjeita varmaan hoitsulta tai netistäkin. Omalle astmahoitajalle kannattaa soittaa ja kysyä onko syytä muuttaa lääkitystä.

Yhteistyössä