Aikuisen korvatulehdus??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kovajänis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kovajänis

Aktiivinen jäsen
29.11.2006
9 532
3
36
Kun mulla jo viime viikon puolivälistä ajoittain särkenyt korvaa, välillä ihan kunnollakin ja eilen huomasin että pikkuisen tuli verta korvasta (ihan aavistus mutta kuitenkin). Voiko aikuisella olla korvatulehdus ihan kuumeettomana tai ilman että mitään flunssaa tms. olisi ollut? Vai särkeekö ihan yksinkertaisesti siitä syystä että on päässyt tuuli ottamaan kipeästi korvaan ulkona? Tänään en edes yrittänyt saada arvauskeskukseen aikaa kun ei niitä maanantaisin saa ikinä aikuiselle..

Mulla oli syksyllä kaksi korvatulehdusta muutamassa kuukaudessa, kuumetta ei ollut, ei sen kummallisempaa flunssaakaan (ainahan mulla vähän nenä vuotaa). Korvaa särki, oli päässä sellainen humiseva olo, ja korvassa naksui hullusti.

mulla oli 14vuotiaana korvatulehdus, ihan älyttömän paha sisä(vai väli)korventulehdus ja oli korvat niin helkkarin kipeet, etten pystyny ees suuta avaamaan kunnolla :o ja ei kyllä ollu kuumetta tai muutakaan..

Juup, täytyy yrittää huomenna tai ylihuomenna kerjätä lääkäriaika ellei tästä mene ohi. Ärsyttää kun välillä saa kaksin käsin pidellä korvasta kiinni kun särkee. Mutta välillä oikeastaan suht ok. :/

Ihan oikeesti: mene heti lääkäriin. Veren tuleminen korvasta tarkoittaa sitä että sinulla on tärykalvo puhjennut ja siihen pitää saada antibiootit heti + pitää imeä märkä pois

On ollut välikorvantulehdus puoli vuotta sitten. Ja oli muuten tosi kamala särky. Kyllä kävi sääliksi korvakierteisiä lapsia joilla tulehdukset seuraavat toisiaan :(. Antibioottia sain. Edellinen korvatulehdus olikin sitten reilusti alle kouluikäisenä.

Mulla oli kans aika lailla tasan 2 vuotta sitten korvatulehdus ja on vissiin aika yleistä ainaki odottavilla ja imettävillä äideillä. Mutta sun tapauksessa menisin heti lääkäriin, koska korvasta kerran vertaki tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Mulla oli syksyllä kaksi korvatulehdusta muutamassa kuukaudessa, kuumetta ei ollut, ei sen kummallisempaa flunssaakaan (ainahan mulla vähän nenä vuotaa). Korvaa särki, oli päässä sellainen humiseva olo, ja korvassa naksui hullusti.

Juu ihan sama vamma, Korvissani oli sellainen tunne kuin korvassa olisi ollu kalastus-troolari.."putputput"

Käytin maanantaina kuopusta lääkärissä pitkittyneen räkätaudin takia. No korvatulehdushan sieltä löyty molemmista korvista. Siinä sitten vähän vitsinä heitin, että pitäis noi äitinkin korvat kattoo kun tuntuu että ne elää ihan omaa elämää: rutisee ja paukkuu. Lääkäri sano että katotaas sitten, toisessa korvassa komea tulehdus ja toinenkin punotti lupaavasti!!

minulla nyt viikon kestänyt korvatulehdus.huomenna taas lääkärireissu tiedossa?olisko kellään vinkkiä miten toi korvatulehdus parantuisi nopeasti?????tai mikä auttaisi kipuun???

mulla vuoden sisällä ollut 2 tulehdusta (ikä 18-v.) ja taas tuntuu olevan. oon just alottanut uudessa duunipaikassa ja ei oo varaa jäädä pois töistä ja ei aikaa piipahtaa lekurissa. oiskohan mitään vinkkejä/keinoja saada korvatulehdus paranemaan "kotikonstein" ? korvat lukossa-kutisee-vähän kipeet...

luin ettei kotikonstit juuri auta,itellä nyt vasen korva "lukossa" ja tuntuu et painetta olisi,humisee ja tuntuu et kuulo olisi heikompi.. Ja alkoi aivan yht'äkkiä, vanupuikolla puhdiatin korvaa ja noin puolentunnin jälkee rupesi tuntuu oudolta,nyt jo pari tuntia ollu ja koko ajan pahenee.. Lapsena olin korvakierteessä ja kitarisat leikattii,ja oli putketkin korvassa.. Mutta nyt tämä tulehdus tuntuu menevän pahas.. Kuinkahan on merkitystä sillä et sairastin nuhaa lähes 1.5 viikkoo..? Aamulla lääkäriin.. Voi helv..

valkosipulin kynsi kuorittuna ja pitkittäin leikattuna korvakäytävään... toinen "slaissi" ikenen ja posken välille. vittuilevan korvan puolelle tietysti. se auttaa ainakin hetkellisesti... joskus jopa poistaa vaivan täysin. hunaja, valkoviinietikka ja valkosipuli on sellasii luonnontuotteita, joita ei viel oo pystytty kieltään / tekemään niist lääketuotteita eli pillereitä... ja nokkosista saa paljon kalsiumia viel ku se on laillista. keväällä sitten.

valkosipulin kynsi kuorittuna ja pitkittäin leikattuna korvakäytävään... toinen "slaissi" ikenen ja posken välille. vittuilevan korvan puolelle tietysti. se auttaa ainakin hetkellisesti... joskus jopa poistaa vaivan täysin. hunaja, valkoviinietikka ja valkosipuli on sellasii luonnontuotteita, joita ei viel oo pystytty kieltään / tekemään niist lääketuotteita eli pillereitä... ja nokkosista saa paljon kalsiumia viel ku se on laillista. keväällä sitten.