Aikooko kukaan tänä kesänä (mehu)paastota?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyvä olo?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyvä olo?

Vieras
Itse olen vähän kahden vaiheilla jos vaikka aloittaisi tänään. Nyt olisi hyvä sauma kokeilla 4-6 päivän kuuria.

Eilen tuli vain sellainen olo että nyt on pakko jotenkin yrittää puhdistaa/rauhoittaa tätä kropan toimintaa. Tuntuu että iho on ihan todella huonossa kunnossa, näppyjä joka puolella. Ei mikään paasto välttämättä mitään auta, mutta ehkä siitä sais jotain feikki-hyvää oloa, plasebo-efekti tai jotain. Ja sit jos vaikka saisi aikaiseksi muuttaa ravintoa vähän enemmän kasvispainoitteiseksi. Tähän mennessä oon ollu aika hiilaripuputtaja...

Jospa tänään lähtisi apteekki- ja mehuostoksille. Vähän mietityttää se suolihuuhtelupussin osto, mutta ehkä apteekin tädit on tottuneet paastohössöttäjiin? :D

Onko kaupoissa mitään vaihtoehtoja noille biotta-mehuille? Vai onko niillä joku monopoliasema täällä Suomessa?

ei kannata mennä mehupaastoon ihan kylmä kalkkuna -meiningillä.. Syö pelkkiä kasviksia, salaattia, pähkinöitä ja hedelmiä vähintään kolme päivää mieluiten viikko. Itse kerran siirryin suoraan sekaruokavaliosta ja kaksi ekaa päivää olivat ihan kauheita! Aamusta tärisin horkassa ja sängystä ylös nousu hengästytti ennen kuin sain puristettua ja juotua ekat mehut sille aamulle. Päähän särki jatkuvasti. Kolmantena päivänä alkoi vasta elämä voittamaan vähitellen. Ja samoin kun lopetat paaston niin syö taas sama aika kasviksia yms. mitä alussa ennen kuin siirryt liharuokiin.

Minulla nyt ei erikoisemmin ole "normaalia ruokarytmiä". Eilenkin tuli oltua ilman ruokaa aamu kuudesta iltapäivään kello neljään. Ja silloinkin söin vain pähkinöitä... Enkä yleensäkään syö hirveämmin lihaa tai muuta raskasta. Ainut on että kasvikset ovat aika minimissä ja muita hiilareita sit tulee syötyä turhan paljon.

Joten sinäänsä kroppaparkani on kyllä tottunut vähän epäsäännölliseen rytmiin. Mutta uskon joo että tulee pirun huono olo, mutta se on vain ohimenevää :D Se vähän kuin kuuluu asiaan kai.

Eniten tässä mietityttää kahvin jättäminen. Tänään se meni kyllä suht helposti, juon tässä jotain pahaa vihreää teetä. Mutta yleensä mulle kyllä tulee hurjat vieroitusoireet jos en saa kahvia pariin päivään.

olen monesti miettinyt paastoa mutta en ole koskaan edes uskaltautunut yrittämään. oletko laiha jo ennestään kun syöt noin vähän? mietin että siinähn laihtuisi....

okei.. Kerta et ole raskaan ruoan puputtaja, niin ehkä kroppasi ei reagoi niin kuin minulla. Pidetään peukkuja! :) älä silti odota ihmeitä kolmelta ekalta päivältä... Sen jälkeen alkaa yleensä olla hyvä olo ja sitten jaksaa oikein hyvin vaikka kuinka monta päivää. Varaudu siihen, että ruoka-ajatukset ovat päällimmäisenä ajatuksissa.. Voisit tehdä mitätahansa yhdestä ainoasta paistetusta munasta... Tahdon lujuutta siis tarvitaan. Ekalle normiaterialle tulee kasattua vaikka mitä, mutta maha täyttyy jo pelkästä puolikkaasta omenasta.

Minun äiti on paastonnut kanssa ja hän on juonut kahvia pariin otteeseen päivästä vähän, sillä hän saa muuten migreenikohtauksen kahvittomuudesta (kerran on yrittänyt paastota ilman kahvia ja joutui lopettamaan juuri migreenikohtauksen vuoksi). Kuuntele sen suhteen omaa kehoasi... Jos on ihan kauhea olo ilman kahvia, niin anna sen suhteen vähän periksi.p

oletko laiha jo ennestään kun syöt noin vähän? mietin että siinähn laihtuisi....

EN!!! Tai siis 166cm/60kg. Ei tuo ruokarytmi ole ollenkaan hyväksi kropalle. Varmasti se on jatkuvasti vähän sekasin ja varastoi kaiken hiilarin jota tosiaan pupellan vähän turhan paljon. Ei oikein löydy itsekuria :/

Tarkoitus ois alkaa syömään enemmän vihanneksia, nykyään ostan niitä vain vähän ku ne kuitenkin aina vain jää jonnekkin homehtumaan/mätänemään...

Yhteistyössä