Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
"Vainoaminen on ei-toivottua, tarkoituksellista ja toistuvaa häirintää, joka aiheuttaa kohteessaan pelkoa ja ahdistusta. Vaino voi ilmetä esimerkiksi uhkailuna, seuraamisena, tarkkailemisena tai sellaisen yhteyden ottamisena, jonka sen kohteeksi joutunut kokee epämieluisana ja ahdistavana. Vaino voidaan määritellä tavoitteelliseksi toiminnaksi, jossa tekijä pyrkii kontrolloimaan ja rajoittamaan kohteensa arkea, elinpiiriä ja sosiaalisia suhteita, mikä vaikuttaa turvallisuuden tunteeseen ja hyvinvointiin."
Hyvin moni asia tässä täsmää tähän hässäkkään:

- ei-toivottua, tarkoituksellista ja toistuvaa häirintää, joka aiheuttaa kohteessaan pelkoa ja ahdistusta. (Ei ehkä pelkoa mutta hyvin todennäköisesti ahdistusta)

- yhteyden ottamisena, jonka sen kohteeksi joutunut kokee epämieluisana ja ahdistavana. (Toistuva aiheeseen palaaminen)

- tavoitteelliseksi toiminnaksi, jossa tekijä pyrkii kontrolloimaan ja rajoittamaan kohteensa arkea, elinpiiriä ja sosiaalisia suhteita (Häätämisyritykset palstoilta)
 
vierailija
Hyvin moni asia tässä täsmää tähän hässäkkään:

- ei-toivottua, tarkoituksellista ja toistuvaa häirintää, joka aiheuttaa kohteessaan pelkoa ja ahdistusta. (Ei ehkä pelkoa mutta hyvin todennäköisesti ahdistusta)

- yhteyden ottamisena, jonka sen kohteeksi joutunut kokee epämieluisana ja ahdistavana. (Toistuva aiheeseen palaaminen)

- tavoitteelliseksi toiminnaksi, jossa tekijä pyrkii kontrolloimaan ja rajoittamaan kohteensa arkea, elinpiiriä ja sosiaalisia suhteita (Häätämisyritykset palstoilta)
Päivän kestävä tilanne, jossa jollekulle aiheutuu pahaa mieltä, ei liity mitenkään vainoamiseen. On oikeasti aika huolestuttavaa, jos joku sekoittaa netissä saamansa epämieluisat vastaukset tuntemattomilta vakavaan rikokseen, jonka tunnusmerkkeihin kuuluu systemaattinen, pitkäkestoinen kohdistaminen tiettyyn henkilöön.
 
vierailija
Päivän kestävä tilanne, jossa jollekulle aiheutuu pahaa mieltä, ei liity mitenkään vainoamiseen. On oikeasti aika huolestuttavaa, jos joku sekoittaa netissä saamansa epämieluisat vastaukset tuntemattomilta vakavaan rikokseen, jonka tunnusmerkkeihin kuuluu systemaattinen, pitkäkestoinen kohdistaminen tiettyyn henkilöön.
Kiusaajat sanoo myös aina noin: "minkä mä sille voin että toi on niin herkkä".
 
vierailija
Vainoamisesta kylläkin lukee niin, että toistuvasti määritelmän mukaan, ei siis tarvitse edes olla pitkään jatkunutta.
Se että jokin kestää päivän ei tee siitä toistuvaa.

Lisäksi on todella inhottavaa, että projisoit muille ihmisille mielipiteitä, joita he eivät ole esittäneet, ja kutsut heitä mielivaltaiisesti kiusaajiksi. Ei sillä lailla voi käyttäytyä vain siksi, että joku muu henkilö on mielestäsi aiheuttanut sinulle pahan mielen.
 
vierailija
Se että jokin kestää päivän ei tee siitä toistuvaa.

Lisäksi on todella inhottavaa, että projisoit muille ihmisille mielipiteitä, joita he eivät ole esittäneet, ja kutsut heitä mielivaltaiisesti kiusaajiksi. Ei sillä lailla voi käyttäytyä vain siksi, että joku muu henkilö on mielestäsi aiheuttanut sinulle pahan mielen.
Nyt ehkä tiedät, miltä siitä viimeöisestä keskustelijasta tuntuu?
 
vierailija
Nyt ehkä tiedät, miltä siitä viimeöisestä keskustelijasta tuntuu?
Oletko nyt sitä mieltä, että koska joku aiheutti viime yönä jollekulle pahaa mieltä,, muille ihmisille saa sen takia keksiä kuvitteellisia mielipiteitä, syytellä aivan toisiab henkilöitä perusteettomasti kiusaamisesta ja väittää, että palstalla on tapahtunut vakavia, systemaattisia rikoksia, vaikka tämä ei pidä paikkansa?

Vahinko kiertämään?
 
vierailija
Se että jokin kestää päivän ei tee siitä toistuvaa.

Lisäksi on todella inhottavaa, että projisoit muille ihmisille mielipiteitä, joita he eivät ole esittäneet, ja kutsut heitä mielivaltaiisesti kiusaajiksi. Ei sillä lailla voi käyttäytyä vain siksi, että joku muu henkilö on mielestäsi aiheuttanut sinulle pahan mielen.
Ja jos tää yhden sivun kestänyt keskustelu tuntuu susta inhottavalta, niin miltä luulet että valokuvan nähneestä tuntu, kun mielivaltaisuus jatku kymmenen sivua ja 3 tuntia?
 
vierailija
Tietenkään lynkkaustunnelmaa ei ole ollut niitten mielestä, jotka ei ite oo sen kohteita, vaan jotka on ite lynkkaajia.
Ja höpöti höpöti. En ole osallistunut kumpaankaan keskusteluun, en kuvajuttuun enkä Vauvan tämäniltaiseen "havaintoon". Lynkkaustunnelma-termiä käytin siksi, että olen itse joutunut joskus sellaisen kohteeksi muutamia kuukausia sitten, kun satuin esittämään valtavirrasta poikkeavia mielipiteitä ja näkökulmia (ihan keskustelun aiheessa pysyen). Kyllähän se ärsytti, mutta turha mun oli sitä jäädä märisemään. Läksin pois, keskustelu aiheesta laantui ja paljon myöhemmin samasta aiheesta on keskusteltu ihan eri henkeen ja myös niitä pointteja joita toin esille, ovat muutkin kannattaneet. Olen lukenut keskustelut ja väitän kyllä, että sellaista aggressiivista tunnelmaa ei kyllä ollut nyt. Huumoria näistä molemmista tapauksista on revitty ihan kunnolla ja itsekin kannattaisi ottaa huumorin kannalta.
Ymmärrän, että jos on vilpittömässä mielessä liikkeellä, eikä saa vastakaikua, asia voi harmittaa. Mutta minkäs teet. Jos et voi todistaa, miksi kenenkään pitäisi sinua uskoa. Pitää ymmärtää, että KAIKKI ovat täällä vain "vierailijoita". Kukaan ei näe sinua.
 
vierailija
Ja jos tää yhden sivun kestänyt keskustelu tuntuu susta inhottavalta, niin miltä luulet että valokuvan nähneestä tuntu, kun mielivaltaisuus jatku kymmenen sivua ja 3 tuntia?
En sanonut, että se tuntuu minusta inhottavalta. Olisi mukava, jos et keksisi minulle ajatuksia, se on varsin ikävää. Se että jokin on inhottavaa käytöstä, kuten sinun toimintasi tässä keskustelussa, ei ole sama kuin minun tunteeni sen johdosta.

Suosittelen reflektoimaan omaa käytöstäsi, koska kohtelet muita ihmisiä todella ikävästi.
 
vierailija
Se että jokin kestää päivän ei tee siitä toistuvaa.

Lisäksi on todella inhottavaa, että projisoit muille ihmisille mielipiteitä, joita he eivät ole esittäneet, ja kutsut heitä mielivaltaiisesti kiusaajiksi. Ei sillä lailla voi käyttäytyä vain siksi, että joku muu henkilö on mielestäsi aiheuttanut sinulle pahan mielen.
Minä en kylläkään ole edes toi kohteeksi joutunut, mutta puolustan.
 
vierailija
Ei sua mitään ole vainottu eikä kukaan puhuisi asiasta, ellet itse nostaisi sitä esiin. Lakkaa vastailemasta viesteihin ja loukkaantumasta tyhjästä.
Kuule. Joku ottaa sen kokoajan puheeksi. Myös eri palstoilla. Olen vain puuttunut kun se taas alkaa ihan valehtelun ja ivan merkeissä. Voisitko puuttua kiusaamiseen mieluummin eikä osallistua siihen.
 
vierailija
En sanonut, että se tuntuu minusta inhottavalta. Olisi mukava, jos et keksisi minulle ajatuksia, se on varsin ikävää. Se että jokin on inhottavaa käytöstä, kuten sinun toimintasi tässä keskustelussa, ei ole sama kuin minun tunteeni sen johdosta.

Suosittelen reflektoimaan omaa käytöstäsi, koska kohtelet muita ihmisiä todella ikävästi.
Eihän tämä ihminen kyllä kohtele, sinähän se tässä ilkeältä vaikutat?
 
vierailija
Ja jos tää yhden sivun kestänyt keskustelu tuntuu susta inhottavalta, niin miltä luulet että valokuvan nähneestä tuntu, kun mielivaltaisuus jatku kymmenen sivua ja 3 tuntia?
Kauemmin. Se jatkui täällä kahteen otteeseen ja vauvalla kahteen tai kolmeen otteeseen tämä aikana. Koen ahdistavaksi ja, että suljetaan yhteisöstä pois. En edes tehnyt mitään pahaa. Täällä on ihan hirveitä tekstejä välillä ja vauvalla myös. Niihin ei suhtauduta samalla tavalla.
 
vierailija
Harmittaa, että otin edes puheeksi. Jodelin kirjoituksista saa täällä mainita vaikka olisi poistuneet ja epävarmoja. Kuvista ei kannata sanoa mitään. Sen opin.
Hitsi, minä kyllä toivon, että tälläisiä edelleen tuotaisiin esiin, kun inasen uskon, että tuollainen pusu on voinut tapahtua. Mutta ymmärrän, kun tosiaan noita hyökkääjiä on.
 

Yhteistyössä