Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ficcejä alkaa olla niin paljon, etten itse enää pysy perässä, mitä olen lukenut ja mistä erityisesti pidin. 😄AO3:n kirjanmerkkitoiminto auttaa vähän, mutta kun sielläkin alkaa olla jo aika paljon tavaraa. Pitäisi varmaan printata kaikki lempificit ja asetella aakkos- tai muuhun järjestykseen kirjahyllyyn. Tätä olen muuten joissakin fandomeissa nähnyt tehtävänkin - itsekirjoitettuja tai lempificcejä on taitettu kirjapainokursseilla tai nettipalveluissa yksilöllisiksi kirjoiksi.
 
vierailija
Ficcejä alkaa olla niin paljon, etten itse enää pysy perässä, mitä olen lukenut ja mistä erityisesti pidin. AO3:n kirjanmerkkitoiminto auttaa vähän, mutta kun sielläkin alkaa olla jo aika paljon tavaraa. Pitäisi varmaan printata kaikki lempificit ja asetella aakkos- tai muuhun järjestykseen kirjahyllyyn. Tätä olen muuten joissakin fandomeissa nähnyt tehtävänkin - itsekirjoitettuja tai lempificcejä on taitettu kirjapainokursseilla tai nettipalveluissa yksilöllisiksi kirjoiksi.
Olen harkinnut kyllä tuon tekemistä, mutta omia ficcejäni on jo kolmen kirjan verran. :D Tai siis toki kirjan paksuudesta riippuen, mutta. :) Mutta ehkei muutenkaan nappaa ihan tarpeeksi.

- Joymuffin
 
vierailija
Ficcejä alkaa olla niin paljon, etten itse enää pysy perässä, mitä olen lukenut ja mistä erityisesti pidin. AO3:n kirjanmerkkitoiminto auttaa vähän, mutta kun sielläkin alkaa olla jo aika paljon tavaraa. Pitäisi varmaan printata kaikki lempificit ja asetella aakkos- tai muuhun järjestykseen kirjahyllyyn. Tätä olen muuten joissakin fandomeissa nähnyt tehtävänkin - itsekirjoitettuja tai lempificcejä on taitettu kirjapainokursseilla tai nettipalveluissa yksilöllisiksi kirjoiksi.
Ihana idea 😍! Mutta itselleni ihan mahdoton toteuttaa. Pitäisi olla vähintäänkin kassakaappi, jossa näitä aarteita säilyttäisi, jotta kukaan itseäni lukuunottamatta ei pääsisi niitä selailemaan. Ja jo nyt hävettää ajatus, että kuoleman jälkeen perikunta silmät lautasen kokoisina ihmettelisivät äidin omituista "kirja" kokoelmaa 😂
Ja joo "Tupenrapinat" todellakin. 😄
 
vierailija
Ihana idea ! Mutta itselleni ihan mahdoton toteuttaa. Pitäisi olla vähintäänkin kassakaappi, jossa näitä aarteita säilyttäisi, jotta kukaan itseäni lukuunottamatta ei pääsisi niitä selailemaan. Ja jo nyt hävettää ajatus, että kuoleman jälkeen perikunta silmät lautasen kokoisina ihmettelisivät äidin omituista "kirja" kokoelmaa
Ja joo "Tupenrapinat" todellakin.
Itse olen kyllä julkaissut ihan omalla nimelläkin "kaikenlaista" ja niitä ovat lukeneet äidit ja mummot ja vaarit (no siis, eivät ole mitään prnoa tietenkään lukeneet, mutta monenlaista sisältöä kuitenkin), että en jaksa omalta osaltani tätä ihan kamalasti murehtia. :D

- Joymuffin
 
vierailija
Ihana idea ! Mutta itselleni ihan mahdoton toteuttaa. Pitäisi olla vähintäänkin kassakaappi, jossa näitä aarteita säilyttäisi, jotta kukaan itseäni lukuunottamatta ei pääsisi niitä selailemaan. Ja jo nyt hävettää ajatus, että kuoleman jälkeen perikunta silmät lautasen kokoisina ihmettelisivät äidin omituista "kirja" kokoelmaa
Ja joo "Tupenrapinat" todellakin.
Mä suhtauduin aluksi tosi epäilevästi ficceihin (en ole ikinä lukenut mitään muita sellaisia, kuin K&B-aiheisia ja niihinkin törmäsin ihan sattumalta) mutta nyt olen niihin ihan koukussa. Varsinkin Joymuffinin ❤💖💕
 
vierailija
Mä tulostin aikanaan salaa (huom., yli 20 vuotta sitten) lempificcejä koulun tulostimella 🙈 Pelkäsin aina jääväni kiinni, ja lopulta taisin hävittää ficitkin häpeissäni. Veikkaan, että nykyinen pomo ei kauhean mielellään katselisi jos samaa yrittäisi työpaikan tulostimella. Kai niiden papereidenkin kulumista seurataan vähän tarkemmin kuin ennenvanhaan😅

Tuo kirjan kokoaminen omista tai lempparificeistä on kyllä kiva idea❤
 
vierailija
Voishan se muuten olla, muttei selitä sitä, miksi sitä kemiaa on niin valtavasti tiettyjen, varsinkin yhden miehen kanssa. Koska en kyllä mitenkään usko, että hänen on ollut (varsinkaan silloin alussa) tarkoitus lähettää ihan tuollaisia viboja. Kärtsä nyt on mitä on, mutta B on paljon varovaisempi, kuten moneen kertaan todettu (tai ainakin ennen oli, nyt näyttäisi olevan vähän avoimempi asian suhteen). Mutta todellakaan en siis usko hänen ajatelleen, että "nyt lähetän ihan tarkoituksellisesti sellaisia viboja, että haluan naida tätä miestä ja mieluiten nyt ja heti!".
En kyllä muista tuollaisia viboja Boitsulta.
 
vierailija
Ihana idea ! Mutta itselleni ihan mahdoton toteuttaa. Pitäisi olla vähintäänkin kassakaappi, jossa näitä aarteita säilyttäisi, jotta kukaan itseäni lukuunottamatta ei pääsisi niitä selailemaan. Ja jo nyt hävettää ajatus, että kuoleman jälkeen perikunta silmät lautasen kokoisina ihmettelisivät äidin omituista "kirja" kokoelmaa
Ja joo "Tupenrapinat" todellakin.
Toisaalta ei niistä sen kummoisempaa häpeää tarvitsisi tuntea kuin vaikkapa Harlekiineista. Taitavat monet ficit olla huomattavasti laadukkaampiakin kuin ne 😂
 
vierailija
Toisaalta ei niistä sen kummoisempaa häpeää tarvitsisi tuntea kuin vaikkapa Harlekiineista. Taitavat monet ficit olla huomattavasti laadukkaampiakin kuin ne 😂
Todellakin löytyy noista ficceistä laadukkaampia kuin nuoruuteni Harlekiineista, joita en enää pysty edes lukemaan 😄. Päähenkilöt vaan, jotka siis tarinasta toiseen olisivat samat, saattaisivat aiheuttaa lievästi sanoen hämmennystä jälkikasvussa, joka jäämistöä kaivelisi. Mitä v**tua, äiti!? Käärijä ja joku h**vetin Bojan?!? Mitä nää on??? Kirjoittiks äiti nää ite 😳!?
 
vierailija
Viikonlopputöissä on yksi etu - vapaapäivät arkena. T. Toinen vuorotyöläinen
En ole vuorotyöläinen mutta joo, esim. NT:n aikaan minulla oli ke-pe aikana jolloin ne keikat oli yksi lyhyt työvuoro ja sitten taas silloin la-su oli myös töitä kun se ei haitannut. En ole perheellinen, joten yleensä on aika sama minä viikonpäivänä työni teen.

-ap lauantaitöissä
 
vierailija
Jos joku lähipiirissäni saa joskus tietää, että kirjoitan ficcejä, niin kerron että yksi suosituimmista ficeistäni käsittelee slaavilaisten kielten kielioppia ja siinä ei edes suudella. :D Ei siksi että häpeäisin niitä prnompia ficcejä (ja tosiaan ihmiset ympärilläni tietävät että kirjoitan myös seksiä), vaan minua ärsyttää eniten, että esim. joku ystäväni saisi tietää minun kirjoittavan ficcejä ja ajattelisi, että se pointti on se paneminen. Kun minulle se pointti on Bojan ja Jere.

- Joymuffin
 
vierailija
Jos nyt kolme Joksujen keikkapaikkaa pienennettiin, niin onkohan lisää vielä tulossa. Luulisi että näitä tehtäisiin enemmänkin kerralla jos olisi, mutta taisi olla huonosti myyneitä paikkoja kyllä yli kolme. Mutta ehkä niille ei löydy korvaavaa paikkaa...
 
vierailija
Ihana idea ! Mutta itselleni ihan mahdoton toteuttaa. Pitäisi olla vähintäänkin kassakaappi, jossa näitä aarteita säilyttäisi, jotta kukaan itseäni lukuunottamatta ei pääsisi niitä selailemaan. Ja jo nyt hävettää ajatus, että kuoleman jälkeen perikunta silmät lautasen kokoisina ihmettelisivät äidin omituista "kirja" kokoelmaa
Ja joo "Tupenrapinat" todellakin.
😅😅Mä todellakin samastun tähän! Mulla ei edes ole lapsia mutta hävettää ajatuskin, että omaiset löytäis jäämistöstä ficcejä B:stä ja K:sta. Ja sekin hävettäisi, että joku ammattilainen kuolinpesän ostaja kävisi niitä tonkimassa, vaikka en häntä tuntisikaan. Ja vaikka olen siis tässä skenaariossa kuollut.

Eihän tämmöisessä häpeässä ole mitään järkeä kyllä 🙈🙈🙈
 

Yhteistyössä