Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Seuraavan ficin kanssa (No Walk of Shameen eli se missä ollaan vuonna 2027 jouluaiheinen lisäluku) on kyllä niin tervassa rämpimistä kuin voi olla. Joskus kirjoitusjuttujen kanssa käy niin, että kun saa sen idean on innoissaan, mutta jos sitä ei kirjoita heti vaan odottaa muutaman viikon, niin innostus ehtii haihtua. Yritän tasapainotella sen kanssa, että mikään pakkohan tätä ei ole kirjoittaa ja minulla on ainakin neljä muuta ficci-ideaa, ja sitä, että joskus kirjoittaminen nyt on vaan ihan tervanjuontia ja lopputulos voi silti olla hyvä. :p

Saa heittää myös lisäideoilla tuohon joulutarinaan. :)

- Joymuffin
 
vierailija
Töissä katselen ensi vuoden kuukausiraporttien pohjia ja näissä lukee noin 50 kertaa Jan Jan Jan Jan… Tarkoittaa tietysti tammikuuta, mutta mulle tulee ihan muut kuin työasiat mieleen. 🤣
Itsekin tässä töissä, mutta en osannut ajatella, mitä muuta Jan muka voisi tarkoittaa kuin JO:n kitaristia. 🙈

Jos joku olisi sanonut mulle vuoden alussa, että hurahdan slovenialaiseen indie rock -bändiin ja suomalaiseen pottatukkaiseen räppäriin, niin... no te tiedätte 😄
 
  • Haha
Reactions: LadySLO:)
vierailija
Joo voi jäädä nukkumiset vähiin, kun Damista tunnin matka Haagiin ja kohta pitääkin olla jo tekemässä soundcheckiä ja keikka klo 20. Onneksi sentään ennen Espanjan keikkoja on pari päivää vapaata.
 
vierailija
Toivottavasti saavat edes soundcheckin ja keikan välissä otettua vähän tirsoja, kun viikonloppunakin piti herätä molempina öinä aamuviideltä... Kohta loppuu nuoreltakin puhti ja Nace ei edes ole enää niin nuori. :p Ehtivätköhän su-ma yönäkään nukkua? Ensi yönä toivottavasti sentään. :)
 
vierailija
Päivää tännekin. Laitoin vauvalle listoja jos kiinnostaa.
Vai olin minä taas uniin päässyt. No unennäkijä oli aika oikeassa. Hiukset mulla on melko lailla samanlaiset kuin Mikellä, mutta naamakarvoja ei ole. Aika pitkä olen, joten en oo sanonut palstalla että olisin lyhyt.
Mutta nyt salille ja hyvät päivät kaikille.
LG
Joku taisi jo poistattaa ne. Itse ehdin kyllä nähdä.
 
vierailija
Seuraavan ficin kanssa (No Walk of Shameen eli se missä ollaan vuonna 2027 jouluaiheinen lisäluku) on kyllä niin tervassa rämpimistä kuin voi olla. Joskus kirjoitusjuttujen kanssa käy niin, että kun saa sen idean on innoissaan, mutta jos sitä ei kirjoita heti vaan odottaa muutaman viikon, niin innostus ehtii haihtua. Yritän tasapainotella sen kanssa, että mikään pakkohan tätä ei ole kirjoittaa ja minulla on ainakin neljä muuta ficci-ideaa, ja sitä, että joskus kirjoittaminen nyt on vaan ihan tervanjuontia ja lopputulos voi silti olla hyvä.

Saa heittää myös lisäideoilla tuohon joulutarinaan.

- Joymuffin
Jouluaiheinen luku kuulostaa ihanalta. Nuo tuntemukset on varmasti aivan tavallisia kun runsaasti kirjoittaa, ja muistat vaan ettet meidän lukijoiden takia ota paineita. Me jaksetaan odottaa ja ilahdutaan kaikesta, mitä kirjoitat. 😊

Joululauluinhokkini Joulupukki suukon sai -rallatuksen tuoma ehkä pöhkö idea: K pukkina, jota B suutelee ja Jokerit todistavat? 😅
 
vierailija
Töissä katselen ensi vuoden kuukausiraporttien pohjia ja näissä lukee noin 50 kertaa Jan Jan Jan Jan… Tarkoittaa tietysti tammikuuta, mutta mulle tulee ihan muut kuin työasiat mieleen.
Oikeasti ehdin sekunnin sadasosan ihmetellä, miksi niissä raporteissa lukee noin moneen kertaan Jan 🤔 Eli ei tässä munkaan aivot näköjään muuhun taivu kuin JO kitaristiin tuosta kirjainyhdistelmästä 😂
 
  • Haha
Reactions: LadySLO:)
vierailija
Jouluaiheinen luku kuulostaa ihanalta. Nuo tuntemukset on varmasti aivan tavallisia kun runsaasti kirjoittaa, ja muistat vaan ettet meidän lukijoiden takia ota paineita. Me jaksetaan odottaa ja ilahdutaan kaikesta, mitä kirjoitat.

Joululauluinhokkini Joulupukki suukon sai -rallatuksen tuoma ehkä pöhkö idea: K pukkina, jota B suutelee ja Jokerit todistavat?
Joo, siis tuo on ihan normaalia kirjoittaessa tekstejä, joista tulee lopulta hyviä. Toisaalta on myös mahdollista, vaikka olisi kuinka kokenut kirjoittaja, kirjoittaa teksti, joka ei vain "lähde". Ei ole mitään voimaa joka estäisi minua kirjoittamasta huonoa tarinaa. :) Toki joulufanficissä kriteerit eivät ole ehkä niin hirveän korkeat jännittäville ja uskottaville juonenkäänteille yms. :p

Kiitos tuosta ideasta, siitäkin voi löytyä jotain hyödyllistä!

Ja itse asiassa minulla on työn alla/pläneissä kaksikin jouluficciä, tämä tosiaan sillä 2027 aikajanalla, jolla ovat seurustelleet reilu puolisen vuotta ja asuvat yhdessä, toinen nykymaailmassa. En takaa, että kumpikaan valmistuu (toinen voi myös muuttua ei-jouluficiksi), mutta crowdsourcaan täällä, mitä K&B voisivat antaa toisilleen joululahjaksi, ja nykyaikajanalla myös muut Joksut. :)

Ja koska joululahja on kivempi yllätyksenä, jos jollakulla on hyviä ideoita (minulla on toistaiseksi vasta yksi), niin kiitos jos jaksatte peräti mailata joymuffin @ proton.me :) Saa siis ehdottaa ihan mitä vain lahjoja jos mieleesi tulee hauska tai vähemmän jännittäväkin idea, tyyliin kaikki Joksut -> Bojan tai Jan -> Jere, mutta muut Joksut ovat varmaan mukana vain tuossa nykyaikajanalla.

- Joymuffin
 
With the next fic (No Walk of Shameen, i.e. where we are in 2027 Christmas-themed supplementary chapter) there is as much trash as can be. Sometimes with writing things it happens that when you get the idea you are excited, but if you don't write it right away but wait a few weeks, then the enthusiasm has time to fade. I try to balance the fact that there is no compulsion to write this and I have at least four other ficci ideas, and the fact that sometimes writing now is just a drag and the end result can still be good.

You can also throw in additional ideas for that Christmas story.

- Joymuffin
I know this is not the most original idea, but have you incorporated the good old mistletoe? And the story behind it that one of them doesn't know that you're supposed to kiss the person underneath?
 
vierailija
I know this is not the most original idea, but have you incorporated the good old mistletoe? And the story behind it that one of them doesn't know that you're supposed to kiss the person underneath?
Thanks! Unfortunately it seems to be particularly unoriginal in this particular occasion, as there are already two Christmas K&B fics with mistletoe in the title. :D

- Joymuffin
 
  • Haha
Reactions: LadySLO:)

Yhteistyössä