Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tämän minificin idea on pyörinyt mielessäni viikkoja ja oletin, että se hieman jalostuisi matkalla, mutta näin ei valitettavasti käynyt, joten lopputulos on mitä on. Lisäksi tärkeä osa sitä perustuu erikoismerkkeihin, joiden pitäisi toimia täällä (eivät toimi Vauvalla), mutta jos näet tyhjiä dialogirivejä, neliöitä tai muuta merkkiroskaa, niin ko. merkit eivät jostain syystä valitettavasti toimi sinun laitteellasi. Toivotaan että tämä menee kielestä huolimatta moderaatiosta läpi, ehkä auttaa jos höpäjän vielä vähän lisää suomeksi.



B: What the fuck, how can you still have snow here?

K: We save some for you so you can make snowman.

B: There’s enough here to make an entire snow castle fit for a king! This was supposed to be a celebration of spring.

K: We celebrate! We drink alcohol and sima and eat these things that look like brains.

B: Sounds marvelous.

K: And munkki and potato salad and sausages. And helium.

B: What?

(kolme tuntia myöhemmin)

K: ᴾⁱᵏᵃ-ᶜʰᵘᵘ﹗

B: Jere, are you sure all that helium isn’t going to harm your voice?

K: ᴾⁱᵏᵃ ᵖⁱ, ᵖⁱᵏᵃ-ᶜʰᵘᵘᵘ﹗

B: I’m finally starting to understand how my bandmates feel about me.

K: ʸᵉˢ.


- Joymuffin
😂❤
 
vierailija
Tämän minificin idea on pyörinyt mielessäni viikkoja ja oletin, että se hieman jalostuisi matkalla, mutta näin ei valitettavasti käynyt, joten lopputulos on mitä on. :D Lisäksi tärkeä osa sitä perustuu erikoismerkkeihin, joiden pitäisi toimia täällä (eivät toimi Vauvalla), mutta jos näet tyhjiä dialogirivejä, neliöitä tai muuta merkkiroskaa, niin ko. merkit eivät jostain syystä valitettavasti toimi sinun laitteellasi. Toivotaan että tämä menee kielestä huolimatta moderaatiosta läpi, ehkä auttaa jos höpäjän vielä vähän lisää suomeksi.



B: What the fuck, how can you still have snow here?

K: We save some for you so you can make snowman.

B: There’s enough here to make an entire snow castle fit for a king! This was supposed to be a celebration of spring.

K: We celebrate! We drink alcohol and sima and eat these things that look like brains.

B: Sounds marvelous.

K: And munkki and potato salad and sausages. And helium.

B: What?

(kolme tuntia myöhemmin)

K: ᴾⁱᵏᵃ-ᶜʰᵘᵘ﹗

B: Jere, are you sure all that helium isn’t going to harm your voice?

K: ᴾⁱᵏᵃ ᵖⁱ, ᵖⁱᵏᵃ-ᶜʰᵘᵘᵘ﹗

B: I’m finally starting to understand how my bandmates feel about me.

K: ʸᵉˢ.


- Joymuffin
😂
 
vierailija
Tämän minificin idea on pyörinyt mielessäni viikkoja ja oletin, että se hieman jalostuisi matkalla, mutta näin ei valitettavasti käynyt, joten lopputulos on mitä on. Lisäksi tärkeä osa sitä perustuu erikoismerkkeihin, joiden pitäisi toimia täällä (eivät toimi Vauvalla), mutta jos näet tyhjiä dialogirivejä, neliöitä tai muuta merkkiroskaa, niin ko. merkit eivät jostain syystä valitettavasti toimi sinun laitteellasi. Toivotaan että tämä menee kielestä huolimatta moderaatiosta läpi, ehkä auttaa jos höpäjän vielä vähän lisää suomeksi.



B: What the fuck, how can you still have snow here?

K: We save some for you so you can make snowman.

B: There’s enough here to make an entire snow castle fit for a king! This was supposed to be a celebration of spring.

K: We celebrate! We drink alcohol and sima and eat these things that look like brains.

B: Sounds marvelous.

K: And munkki and potato salad and sausages. And helium.

B: What?

(kolme tuntia myöhemmin)

K: ᴾⁱᵏᵃ-ᶜʰᵘᵘ﹗

B: Jere, are you sure all that helium isn’t going to harm your voice?

K: ᴾⁱᵏᵃ ᵖⁱ, ᵖⁱᵏᵃ-ᶜʰᵘᵘᵘ﹗

B: I’m finally starting to understand how my bandmates feel about me.

K: ʸᵉˢ.


- Joymuffin
😄🥳!
 
vierailija
Tämän minificin idea on pyörinyt mielessäni viikkoja ja oletin, että se hieman jalostuisi matkalla, mutta näin ei valitettavasti käynyt, joten lopputulos on mitä on. Lisäksi tärkeä osa sitä perustuu erikoismerkkeihin, joiden pitäisi toimia täällä (eivät toimi Vauvalla), mutta jos näet tyhjiä dialogirivejä, neliöitä tai muuta merkkiroskaa, niin ko. merkit eivät jostain syystä valitettavasti toimi sinun laitteellasi. Toivotaan että tämä menee kielestä huolimatta moderaatiosta läpi, ehkä auttaa jos höpäjän vielä vähän lisää suomeksi.



B: What the fuck, how can you still have snow here?

K: We save some for you so you can make snowman.

B: There’s enough here to make an entire snow castle fit for a king! This was supposed to be a celebration of spring.

K: We celebrate! We drink alcohol and sima and eat these things that look like brains.

B: Sounds marvelous.

K: And munkki and potato salad and sausages. And helium.

B: What?

(kolme tuntia myöhemmin)

K: ᴾⁱᵏᵃ-ᶜʰᵘᵘ﹗

B: Jere, are you sure all that helium isn’t going to harm your voice?

K: ᴾⁱᵏᵃ ᵖⁱ, ᵖⁱᵏᵃ-ᶜʰᵘᵘᵘ﹗

B: I’m finally starting to understand how my bandmates feel about me.

K: ʸᵉˢ.


- Joymuffin
🤣🥰
 
vierailija
"So Much For That" -ficin viimeisessä luvussa "The Right Side of a Wrong Bed" tarjoillaan useita yllättäviä käänteitä ja kuumisteluakin. Shakespeare itkettää sateessa, ja useampi henkilö katsoo peiliin. https://archiveofourown.org/works/55063099/chapters/140983099

Jos taas viitsitte olla spoilaamatta sisältöä, jos puhutte ficistä täällä, tai spoileritägätkää. :) Olisi kyllä tosi kiva kuulla kommentteja tästä, koska omasta mielestäni onnistuin komplekseissa ja moniulotteisissa hahmoissa ja isojen teemojen käsittelyssä yms, mutta ehkä ne eivät ole ykkösjuttuja, mitä keskivertolukija hakee fanficistä. :D Seuraava uusi ficci jonka kirjoitan lieneekin sitten jotain ihan muuta, esim. por noa.

- Joymuffin
Sä kirjoitat tosi hyvin ja taitavasti, mutta monesti niissä tosiaan on omaan makuun turhan paljon monimutkaisia juonia ja sellainen asteittain lisääntyvä seksuaalinen jännite puuttuu. Ainakin ne mitkä itse olen lukenut, niin ylipäänsä itse haluaisin enemmän kuumistelua(muutakin kuin nopea pusu) ja sen kuvausta. Jos sun kirjoitustaidoilla olis tuollainen kuumisteluficci, niin lukisin mielelläni.
 
vierailija
Sä kirjoitat tosi hyvin ja taitavasti, mutta monesti niissä tosiaan on omaan makuun turhan paljon monimutkaisia juonia ja sellainen asteittain lisääntyvä seksuaalinen jännite puuttuu. Ainakin ne mitkä itse olen lukenut, niin ylipäänsä itse haluaisin enemmän kuumistelua(muutakin kuin nopea pusu) ja sen kuvausta. Jos sun kirjoitustaidoilla olis tuollainen kuumisteluficci, niin lukisin mielelläni.
Kiitos kommentista! Jostain syystä tänä vuonna homma on toiminut niin, että on tehnyt joko mieli kirjoittaa ficcejä, joissa seksi on tosi isossa roolissa (A Very Loud Sneeze, Reflex Mirror, Too Late But I Want All of You) tai sellaisia joissa sitä on vain vähän. Tässäkin ficissä ja parissa aiemmassa tänä vuonna (ainakin Nocem ja Like Hell It Is Written in the Stars) on pitänyt alun perin olla enemmän seksiä (tai seksikohtausten olla pidempiä ja yksityiskohtaisempia), mutta sitten se ei ole vain tuntunut yhtään luontevalta, enkä ala väkisin puskea. :)

Usein tuntuu kaunokirjallisesti mielekkäämmältä, että se seksi on kuvattu ei-yksityiskohtaisesti, kuten Nocemin meikkikohtaus tai se yksi kohta So Much For Thatissa. Toisaalta myös tiukat ja lineaariset draaman kaaret (esim. että seksin/seksuaalisen jännitteen määrä lisääntyy tasaisesti) tuntuvat vähän rajoittavilta, ja itseäni liian kevytjuoniset ficit ja turhan yksityiskohtaiset seksikohtaukset usein turhauttavat. Joku oli sitä mieltä, että So Much For That oli yksi hänen suosikkificcejään ikinä, eli aivan yksin en sentään ole mieltymysteni kanssa.

Omista ficeistäni Audacity ja Salt and Vinegar edustavat ehkä eniten sitä, mitä kaipaisit, vai edustavatko? Jos nekään eivät, niin sitten voi olla, että en vain handlaa koko asteittain lisääntyvää seksuaalista jännitettä, muussa tapauksessa se tyylilaji ei ole vain viime aikoina napannut minua. :) Ideapinossani olisi tällä hetkellä kolme lyhyen ficin ideaa, joista kaksi on efektiivisesti por noa ja kolme pidempää, joista kahdessa ei välttämättä olisi juurikaan seksiä ja yksi olisi samantyylinen kuin Audacity. En ole ihan varma vielä, missä järjestyksessä lähden tuota purkamaan.

- Joymuffin
 
vierailija
Kiitos kommentista! Jostain syystä tänä vuonna homma on toiminut niin, että on tehnyt joko mieli kirjoittaa ficcejä, joissa seksi on tosi isossa roolissa (A Very Loud Sneeze, Reflex Mirror, Too Late But I Want All of You) tai sellaisia joissa sitä on vain vähän. Tässäkin ficissä ja parissa aiemmassa tänä vuonna (ainakin Nocem ja Like Hell It Is Written in the Stars) on pitänyt alun perin olla enemmän seksiä (tai seksikohtausten olla pidempiä ja yksityiskohtaisempia), mutta sitten se ei ole vain tuntunut yhtään luontevalta, enkä ala väkisin puskea.

Usein tuntuu kaunokirjallisesti mielekkäämmältä, että se seksi on kuvattu ei-yksityiskohtaisesti, kuten Nocemin meikkikohtaus tai se yksi kohta So Much For Thatissa. Toisaalta myös tiukat ja lineaariset draaman kaaret (esim. että seksin/seksuaalisen jännitteen määrä lisääntyy tasaisesti) tuntuvat vähän rajoittavilta, ja itseäni liian kevytjuoniset ficit ja turhan yksityiskohtaiset seksikohtaukset usein turhauttavat. Joku oli sitä mieltä, että So Much For That oli yksi hänen suosikkificcejään ikinä, eli aivan yksin en sentään ole mieltymysteni kanssa.

Omista ficeistäni Audacity ja Salt and Vinegar edustavat ehkä eniten sitä, mitä kaipaisit, vai edustavatko? Jos nekään eivät, niin sitten voi olla, että en vain handlaa koko asteittain lisääntyvää seksuaalista jännitettä, muussa tapauksessa se tyylilaji ei ole vain viime aikoina napannut minua. Ideapinossani olisi tällä hetkellä kolme lyhyen ficin ideaa, joista kaksi on efektiivisesti por noa ja kolme pidempää, joista kahdessa ei välttämättä olisi juurikaan seksiä ja yksi olisi samantyylinen kuin Audacity. En ole ihan varma vielä, missä järjestyksessä lähden tuota purkamaan.

- Joymuffin
Kiitti ficci vinkeistä, tsekkaan nuo kaikki mainitsemasi. Oon lukenut too late but I want all of you:n ja pidin siitä paljon vaikkakin seksiosuus oli pitkälti humoristista. Reflex mirror oli tosi hyvä🔥 Salt and vinegar on lempparini! Siinä oli just hyvin seksiä ja huumori ei kuitenkaan latistanut menoa vaan sopi siihen niin hyvin 🔥🔥 Nocemista en niin pitänyt. Jatka toki omalla linjalla, makuja on monia ja kaikille varmasti löytyy omat suosikkificit🥰
 
vierailija
Kiitti ficci vinkeistä, tsekkaan nuo kaikki mainitsemasi. Oon lukenut too late but I want all of you:n ja pidin siitä paljon vaikkakin seksiosuus oli pitkälti humoristista. Reflex mirror oli tosi hyvä🔥 Salt and vinegar on lempparini! Siinä oli just hyvin seksiä ja huumori ei kuitenkaan latistanut menoa vaan sopi siihen niin hyvin 🔥🔥 Nocemista en niin pitänyt. Jatka toki omalla linjalla, makuja on monia ja kaikille varmasti löytyy omat suosikkificit🥰
Niin ja otin heti Audacityn käsittelyyn, ekan luvun perusteella tykkään☺
 
vierailija
Kiitti ficci vinkeistä, tsekkaan nuo kaikki mainitsemasi. Oon lukenut too late but I want all of you:n ja pidin siitä paljon vaikkakin seksiosuus oli pitkälti humoristista. Reflex mirror oli tosi hyvä🔥 Salt and vinegar on lempparini! Siinä oli just hyvin seksiä ja huumori ei kuitenkaan latistanut menoa vaan sopi siihen niin hyvin 🔥🔥 Nocemista en niin pitänyt. Jatka toki omalla linjalla, makuja on monia ja kaikille varmasti löytyy omat suosikkificit🥰
Niin ja otin heti Audacityn käsittelyyn, ekan luvun perusteella tykkään☺
 
vierailija
Nyt kun Böle ja viisut ja poikien mahdollinen tapaaminen lähestyy, niin kiinnostaisi kuulla energiamamman tuntemuksia - jos olet linjoilla ja haluat jakaa 😚 Mitkä on poikien energiat yleisesti, entä mahdolliseen tapaamiseen/toisiinsa liittyen?
 
vierailija
Nyt kun Böle ja viisut ja poikien mahdollinen tapaaminen lähestyy, niin kiinnostaisi kuulla energiamamman tuntemuksia - jos olet linjoilla ja haluat jakaa Mitkä on poikien energiat yleisesti, entä mahdolliseen tapaamiseen/toisiinsa liittyen?
Olin kirjoittamassa tänne muutama päivä sitten pari päivää sitä ennen tekemistäni luennoista. Sitten tuli sellainen outo olo kuin jokin olisi ehkä muuttunut ja jotenkin tuntui väärältä laittaa sitä viestiä, jonka sisällöstä en ollut enää varma, niin sitten jätin sen lähettämättä. (Silloinen tilanne korttien mukaan siis oli, että Jere ja Bojan olisivat molemmat viisuissa, mutta vain Jere esiintyy ja muut Jokerit eivät ole paikalla, mutta aloin epäillä tätä viestin kirjoitusvaiheessa. Lisäksi näytti siltä, että Bojan ja Kris ovat molemmat ylikuormittuneita, mutta Bojan toivoi viisureissun helpottavan asiaa ja Kris taas koki päinvastoin, että se vain pahentaisi.)

Mutta jotain hämmentäviä juttuja on tapahtunut. Esim. olen nostanut mahdolliseen yhteisbiisiin liittyvissä kysymyksissä yhteensä neljänä eri kertana kortin ja jokainen niistä oli lähetti, kolmen eri maan edustaja ja yleensä ylösalaisin. En siis ole kysynyt samaa kysymystä, mutta esim. pari päivää sitten sain poikien väliselle yhteydenpidolle kortin, joka minusta oli aika "viisukortti", Kuppien 3 joka on juhlien, jälleennäkemisten, sosiaalisuuden ym kortti ja minun pakassani siinä näytetään peräti laulavan. Kysyin, että liittyykö tämä yhteisbiisiin ja sieltä nousi taas yksi lähetti.

No, ei minulla riitä tietämys tulkita, että mitä nuo toistuvat lähetit tarkoittavat. Kysyin tutulta Tarot-gurulta, mutta en kertonut itse kysymyksestä mitään muuta kuin että kysyin jonkun urasta, muun kuin itseni. Aikansa pähkäiltyään hän sanoi:

"I hope this person is not discriminated against for being LGBT or something, idk why this came to mind

lol I m crazy, prolly it s not that
"

En siis väitä, että tämä olisi oikea tulkinta, se on hyvin intuitiivinen ja aika hatusta vedetty näkemys ko. korteista, mutta jotenkin jännältä tuntui, että täysin tyhjästä tuli tuollainen.

Energiapuolella molemmilla tuntuu olevan meneillään paljon kaikkea hankalasti tulkittavaa. Tilannekin voi vaikuttaa, Jere on palaamassa tauon jälkeen lavalle ja julkisuuteen, Bojan taas puurtaa studiossa hengentuotostensa parissa.

-energiamamma
 
vierailija
Olin kirjoittamassa tänne muutama päivä sitten pari päivää sitä ennen tekemistäni luennoista. Sitten tuli sellainen outo olo kuin jokin olisi ehkä muuttunut ja jotenkin tuntui väärältä laittaa sitä viestiä, jonka sisällöstä en ollut enää varma, niin sitten jätin sen lähettämättä. (Silloinen tilanne korttien mukaan siis oli, että Jere ja Bojan olisivat molemmat viisuissa, mutta vain Jere esiintyy ja muut Jokerit eivät ole paikalla, mutta aloin epäillä tätä viestin kirjoitusvaiheessa. Lisäksi näytti siltä, että Bojan ja Kris ovat molemmat ylikuormittuneita, mutta Bojan toivoi viisureissun helpottavan asiaa ja Kris taas koki päinvastoin, että se vain pahentaisi.)

Mutta jotain hämmentäviä juttuja on tapahtunut. Esim. olen nostanut mahdolliseen yhteisbiisiin liittyvissä kysymyksissä yhteensä neljänä eri kertana kortin ja jokainen niistä oli lähetti, kolmen eri maan edustaja ja yleensä ylösalaisin. En siis ole kysynyt samaa kysymystä, mutta esim. pari päivää sitten sain poikien väliselle yhteydenpidolle kortin, joka minusta oli aika "viisukortti", Kuppien 3 joka on juhlien, jälleennäkemisten, sosiaalisuuden ym kortti ja minun pakassani siinä näytetään peräti laulavan. Kysyin, että liittyykö tämä yhteisbiisiin ja sieltä nousi taas yksi lähetti.

No, ei minulla riitä tietämys tulkita, että mitä nuo toistuvat lähetit tarkoittavat. Kysyin tutulta Tarot-gurulta, mutta en kertonut itse kysymyksestä mitään muuta kuin että kysyin jonkun urasta, muun kuin itseni. Aikansa pähkäiltyään hän sanoi:

"I hope this person is not discriminated against for being LGBT or something, idk why this came to mind

lol I m crazy, prolly it s not that
"

En siis väitä, että tämä olisi oikea tulkinta, se on hyvin intuitiivinen ja aika hatusta vedetty näkemys ko. korteista, mutta jotenkin jännältä tuntui, että täysin tyhjästä tuli tuollainen.

Energiapuolella molemmilla tuntuu olevan meneillään paljon kaikkea hankalasti tulkittavaa. Tilannekin voi vaikuttaa, Jere on palaamassa tauon jälkeen lavalle ja julkisuuteen, Bojan taas puurtaa studiossa hengentuotostensa parissa.

-energiamamma
Kiitos energiamamma, mielenkiintoisia juttuja, erityisesti tuo tarot-tuttavasi LGBT-kommentti, kumpaa se siis koski, K vai B? Ensi viikosta tiedetään nyt ainakin varmuudella, että K menee Malmöhön esiintymään, ja B:n osalta on ihan 50/50, meneekö Raivenia tukemaan. Muilla Jokereillahan ei sinne sinänsä mitään asiaa olisikaan. Itse veikkaan, että B kyllä menee. Ja jos ei mene, olisi kiinnostavaa kuulla sinun tuntemuksiasi ensi viikoltakin sitten. Tai yhtä lailla, jos menee ☺
 
vierailija
Olin kirjoittamassa tänne muutama päivä sitten pari päivää sitä ennen tekemistäni luennoista. Sitten tuli sellainen outo olo kuin jokin olisi ehkä muuttunut ja jotenkin tuntui väärältä laittaa sitä viestiä, jonka sisällöstä en ollut enää varma, niin sitten jätin sen lähettämättä. (Silloinen tilanne korttien mukaan siis oli, että Jere ja Bojan olisivat molemmat viisuissa, mutta vain Jere esiintyy ja muut Jokerit eivät ole paikalla, mutta aloin epäillä tätä viestin kirjoitusvaiheessa. Lisäksi näytti siltä, että Bojan ja Kris ovat molemmat ylikuormittuneita, mutta Bojan toivoi viisureissun helpottavan asiaa ja Kris taas koki päinvastoin, että se vain pahentaisi.)

Mutta jotain hämmentäviä juttuja on tapahtunut. Esim. olen nostanut mahdolliseen yhteisbiisiin liittyvissä kysymyksissä yhteensä neljänä eri kertana kortin ja jokainen niistä oli lähetti, kolmen eri maan edustaja ja yleensä ylösalaisin. En siis ole kysynyt samaa kysymystä, mutta esim. pari päivää sitten sain poikien väliselle yhteydenpidolle kortin, joka minusta oli aika "viisukortti", Kuppien 3 joka on juhlien, jälleennäkemisten, sosiaalisuuden ym kortti ja minun pakassani siinä näytetään peräti laulavan. Kysyin, että liittyykö tämä yhteisbiisiin ja sieltä nousi taas yksi lähetti.

No, ei minulla riitä tietämys tulkita, että mitä nuo toistuvat lähetit tarkoittavat. Kysyin tutulta Tarot-gurulta, mutta en kertonut itse kysymyksestä mitään muuta kuin että kysyin jonkun urasta, muun kuin itseni. Aikansa pähkäiltyään hän sanoi:

"I hope this person is not discriminated against for being LGBT or something, idk why this came to mind

lol I m crazy, prolly it s not that
"

En siis väitä, että tämä olisi oikea tulkinta, se on hyvin intuitiivinen ja aika hatusta vedetty näkemys ko. korteista, mutta jotenkin jännältä tuntui, että täysin tyhjästä tuli tuollainen.

Energiapuolella molemmilla tuntuu olevan meneillään paljon kaikkea hankalasti tulkittavaa. Tilannekin voi vaikuttaa, Jere on palaamassa tauon jälkeen lavalle ja julkisuuteen, Bojan taas puurtaa studiossa hengentuotostensa parissa.

-energiamamma
Kiitos! 🙏
 
vierailija
Kiitokset taas energiamamma 😊 Mielenkiinnolla odotan, mitä viisut tuovat tullessaan. Kärppy siellä ainakin on.

Omista oloistani tiedän sen, että ikävä on näitä kahta yhdessä 😅❤ Tänään olen lueskellut bojere-viikon ficcejä ja ollut muutenkin onnellisessa shippipilvessä.
 

Yhteistyössä