Aika uskomatonta toimintaa.

Keskustelin tässä tuttavien kanssa siitä, kun juuri viime kauppakäynnillä käräytin pari myymälävarasta ja pari viikkoa sitten tein samoin. Heidän mielestään tein väärin että puutuin toisten asioihin ja kerroin myyjille ihmisten yrittävän varastaa kaupasta tuotteita. Ihan oikeasti mitä helvettiä, koska on tullut moraalisesti sallittavaksi ja vain hyväksi asiaksi varastaa kaupasta ja tästä ilmoittamisesta on tullut väärä teko?
 
Sunlaisia asiakkaita pitäis olla enemmänkin olemassa :) usein asiakkaat tulee kertomaan myymälävarkaudesta siinä vaiheessa, kun tekijä on poistunut myymälästä 5 minuuttia aikasemmin.Paljon se tieto siinä vaiheessa hyödyttää :headwall:

Ymmärrän kyllä, että toisia pelottaa kertoa myyjälle asiasta, mutta ei se tekijä koskaan saa myyjien ( tai kenenkään muunkaan ) toimesta tietää, että joku on kertonut asiasta myyjälle/vartijalle.
 
Keskustelin tässä tuttavien kanssa siitä, kun juuri viime kauppakäynnillä käräytin pari myymälävarasta ja pari viikkoa sitten tein samoin. Heidän mielestään tein väärin että puutuin toisten asioihin ja kerroin myyjille ihmisten yrittävän varastaa kaupasta tuotteita. Ihan oikeasti mitä helvettiä, koska on tullut moraalisesti sallittavaksi ja vain hyväksi asiaksi varastaa kaupasta ja tästä ilmoittamisesta on tullut väärä teko?
Varastaminen on väärin ja luultavasti toimit ihan oikein. Sanoisin että ainakin 99% tapauksessa käräyttäminen onkin oikein ja ihailtavaa että uskalsit/viitsit/jaksoit.

Itse tosin olen joskus kulkenut naapurin vanhan mummon jälkiä kaupassa ja tämän ohitettua kassan sanonut myyjälle, mitä mummon kassiin oli sujahtanut... pyytäen lisäämään ne minun laskuuni. Myyjä kiitti siitä ja sanoi että on laittanut joskus omaankin piikkiinsä.

Emme kumpikaan uskoneet että mummelin julkinen häpäisy olisi mitenkään lisännyt kenenkään onnea tai hyvän määrää maailmassa. Surullista vain jos 90+ iässä joutuu (menneitä henkisiä?) menetyksiään paikkaamaan varastetuilla lautasliinoilla tai tonnikalapurkeilla.

: (
 
  • Tykkää
Reactions: newbie
Oletpa kiltti Mummeliisa, tein tuota samaa muuteman vuoden naapurini jäljessä- onneksi hänellä oli tapana varastaa vain vähän.

Katylina tietenkään et väärin tehnyt, päinvastoin. Kysyin sinulta tuolla jossain aiemmassa ketjussa jotain mutta et vastannut. Pyydän anteeksi jos kysymykseni oli tunkeileva
 
Oletpa kiltti Mummeliisa, tein tuota samaa muuteman vuoden naapurini jäljessä- onneksi hänellä oli tapana varastaa vain vähän.

Katylina tietenkään et väärin tehnyt, päinvastoin. Kysyin sinulta tuolla jossain aiemmassa ketjussa jotain mutta et vastannut. Pyydän anteeksi jos kysymykseni oli tunkeileva
En ole kiltti vaan ennakoin.
Omista mummuista tuli kummastakin hupsuja siinä 98 ikävuoden jälkeen.
Toivon että karma kantaa minua silloin, jos itsestä tulee samanlainen.

Katylina kuitenkin toimi oikein ja ihailtavasti.
:)
 
Varastaminen on väärin ja luultavasti toimit ihan oikein. Sanoisin että ainakin 99% tapauksessa käräyttäminen onkin oikein ja ihailtavaa että uskalsit/viitsit/jaksoit.
: (
Juu, tuossa ensimmäisessä oli kyse kolmesta mustalaispojasta, jotka yrittivät maksaa jonkun toisen maksukortilla ja samalla varastaa osan juomista kun "käsi oli kipsissä" ja siksi oli takki siinä päällä. Samaa yrittivä myös R-kioskilla hetkeä myöhemmin.

Tänään kaksi naista raahasivat isot kassilliset alkoholia ohi kassan ja yrittivät ostaa kuitenkin kahvia paketin. Avustava mies jäi kiinni samaan aikaan ulkona, ilmeisesti melko etsitty.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
"vieras"
Oon ite kaupassa töissä ja taas erään ryhmän ihmiset on aiheuttaneet monta tilannetta tän kesän aikana. Tänään kävin toisessa kaupassa ja huomasin, että samaiset tyypit oli lumenehyllyn eessä ja kas vain, sinne sujahti taas vaatteiden uumeniin tavaraa. Että mua sieppas, mikä ihmeen oikeus toisilla muka on varastaa tavaraa kaupasta?!
 

Yhteistyössä