aijaijai...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja T80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

T80

Vieras
Olen siinä iässä, että lapsen hankkiminen olisi kovasti ajankohtaista. Olen taas yksi herkkähipiäisistä, jolla ei ole synnytyskokemuksia, mutta joka miettii näitä kipuasioita jo etukäteen. Kun gynekologiset tutkimuksetkin tekevät kipeää niin, että saattaa yksi ärräpää päästä. Tosin olen kokenut kivuttomankin tutkimuksen, kun tutkijana oli opiskelija. No tässä mietiskelin vaan, että onko turhaa verrata gynekologista kipua ja synnytyskipua. Pelkään siis enemmän tutkimuksia kuin synnytystä. Parilla ystävälläni on tutkittu sitä, että mahtuuko vauva syntymään alateitse niin, että lääkäri on pyöritellyt nyrkkiään alapäässä. HYI KAUHISTUS! Miten siis suhtautua näihin tutkimuksiin, kun tekevät kipeää? Onko minusta synnyttämään, jos olen näin herkkä? :ashamed:

Tota en kyllä usko et nyrkkiä olis alapäässä pyöritelty kun lantion tilavuutta tutkittu! Kyllä sua on nyt turhaan peloteltu! Mulla on mittailtu lantion tilavuutta ja tekevät sen painelemalla emättimen seinämiä kahdella sormella eikä ollut millään tavalla kivuliasta tai väkivalatisen tuntuista...
Itse inhoon kans tutkimuksia ja pelkäsin synnytystä koska mulle on tehty kolposkopia ja otettu samalla koepaloja ja SE OLI KAMALAA!!! Meinasin oksentaa kivusta. Ton kokemuksen vuoks pelkäsin synnytystä...
Synnytyskipu on kamalaa mut silti koen sen positiivisempana ja vähemmän kamalana kun ton koepalojen oton! Synnytyksen lopputulos on aina kuitenkin sellainen minkä vuoksi jaksaa kärsiä kipua, niin et siitä vaan lapsia tekemään :) Eli synnytyskipu on positiivistä kipua ja toista tässä kohta pitäisikin lähteä synnyttämään kohta puoliin ;) Ja luonto on hoitanut asiat niin että me hullut unohdamme sen kivun mitä synnytyksessä koemme :hug:

Psyykkasin itseäni ennen synnytystä miettimällä sitä tosiasiaa että kaikki maailman ihmiset ovat tänne synnytetty, tavalla tai toisella. Kukaan ei ole kai hulluksi tullut tai kuollut pelkkään synnytyskipuun joten nainen on rakennettu synnytykseen pystyväksi. Lisäksi me täällä olemme onnekkaita kun on kaikenmaailman lääkkeet ja puudutukset mitkä lievittävät hiukan tuota synnyttämisen tuskaa. Muualla maailmassa naiset vaan punnaavat lapsensa ilman sen kummempia varotoimenpiteitä ulos kehostaan. Synnytyskivuissani mietin myös sarvikuonoja ja muita kookkaita elukoita jotka onnistuvat pienokaisensa synnyttämään, niillä vasta tuskat onkin! Muutkin ovat siitä selvinneet, siis kyllä sinäkin! Ei siellä sairaalassa mitään pelkoa enää tunne; päälimmäisenä on vaan mielessä että kun sen vauvan nyt vaan ulos saisi ja äkkiä! =)

Mulla koetettiin nyrkillä, mahtuuko vauva tulemaan, mutta NYRKKIÄ PYÖRITELTIIN ULKOPUOLELLA, EI SISÄLLÄ! Siis siinä ulkosynnyttimien ja välilihan tietämillä. Ihmisten pitäis olla tarpeeksi fiksuja, etteivät pelottele toisia turhilla. Mä oon aktiivisesti kieltäytynyt kuuntelemasta kauhujuttuja toisten synnytyksistä. Jutut on aina juttuja. Kestät varmasti - kun mäkin aion noin kahden viikon kuluttua kestää! :flower:

kyllä mulla ainakin nyrkillä kokeili lääkäri neuvolassa että mahtuuko,totta se on mutta ei se kyllä yhtään sattunut.tuntu vaan ihmeelliseltä.ehkä eri neuvoloissa on eri käytännöt.kyllä susta synnyttäjäks on kun osaat vaan pyytää kunnon puudutukset.

Yhteistyössä