Äidit jotka olette kotiäiteinä vielä kun kaikki lapset yli 3-vuotiaita, onko teillä ystäviä muiden samanikäisten äitien keskuudessa vai

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis miksi olisin epäsuosittu? Mulla on mammatuttuja ollut vauvan syntymästä asti. Meinaatko, että nyt kohta kun jään kotihoidontuelta työttömäksi, niin muut mammat alkaa karsastaa mua?

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Musta tuntuu etten oo minkään arvoinen, kun olen kotona, vaikka ruorempi kohta jo 5v. Siksi vaikea löytää tuttavuuksia

Käytkö jossain harrastuksissa tms. jossa tapaisit muita? Minä olin pitkään kotona ja ne ystävät, joita tapasin arkipäivisin, olivat minua nuorempia. Mutta miksei ystäviä voisi olla monen ikäisiä?

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Musta tuntuu etten oo minkään arvoinen, kun olen kotona, vaikka ruorempi kohta jo 5v. Siksi vaikea löytää tuttavuuksia

Vastaavia kokemuksia, valitettavasti, nuorin nyt 3-v ja kotona olen ja aion ollakin kunnes kaikki lapset koulussa, ja en ole työttömänä työnhakijana vaan kotiäitinä ,ainoa tulo minulla lapsilisä. El mien palkalla käytönnössä eletään.

Ja kummasti on kyllä entiset kaverit tässä kaikonneet, etenkin ne jotka ovat kotona olleet ja sitten lähteneet töihin, en sitten tiedä onko osasyy kateus kun tuntuu että eniten minua arvostelevat ne jotka olisivat itsekin halunneet kotiin vielä jäädä mutta syystä tai toisesta siihen ei ole mahdollisuutta.
Ja koskaan en ole omaa ratkaisuani mitenkään hehkuttanut tai arvostellut työssäkäyviä äitejä , eli siitä ei voi olla kysymys.

Eli entiset kaverit ovat aika lailla yhteydenpidon lopettaneet ja jos joskus harvoin näemme niin ensimmäinen kysymys on "joko kohta töihin lähdet" ja kun sanon etten ole lähdössä niin pajon muuta puhumista ei ole.
Ja uudet äidit joita tapaa esim. lasten kerhokuvioissa niin heidänkin kanssaan keskustelu loppuu aika pian kun selviää että olen kotona enkä ole töihin menossakaan vielä muutamaan vuoteen. Surullista mutta totta:=(

Alkuperäinen kirjoittaja muumibuumi:
Siis miksi olisin epäsuosittu? Mulla on mammatuttuja ollut vauvan syntymästä asti. Meinaatko, että nyt kohta kun jään kotihoidontuelta työttömäksi, niin muut mammat alkaa karsastaa mua?

Tuskin sinua aletaankaan karsastaa kun olet työttömänä, tuntuu että juuri tämä että jää kotiin ilman että hakee töitä on se paha juttu monien äitien silmissä, ja kuten jo kerroin työttömyyskorvausta en nosta eli sosiaalipummiksi minua ei voi syyttää.

En ole koe ainakaan että olisin epäsuosittu, ei sen erikoisemmin mitään sydänystäviä, ihan noita lapsen kerhon kautta tuttuja äitejä.

ja on loppunut ne kyselyt ainakin toistaiseksi että Milloin menet töihin ?

Tämä onkin asia joka on äitiydessä yllättänyt; työkyselyt.
Siis mitä hemskattia se kellekin kuuluu milloin kukin menee töihin ??? Kun näitä kyselyitä alkoi tulla jo ihan melki heti vauvan synnyttyä.

Alkuperäinen kirjoittaja taru:
En ole koe ainakaan että olisin epäsuosittu, ei sen erikoisemmin mitään sydänystäviä, ihan noita lapsen kerhon kautta tuttuja äitejä.

Siis mitä hemskattia se kellekin kuuluu milloin kukin menee töihin ??? Kun näitä kyselyitä alkoi tulla jo ihan melki heti vauvan synnyttyä.

Näinpä, tässä yhteiskunnassa ihmistä arvostetaan vain ja ainoastaan hänen tekemänsä palkkatyön kautta, ja varmaan siitä johtuu juuri tämä että äidiltä aletaan kysellä melkeinpä heti vauvan synnyttyä työhön paluusta, ja varjelkoon jos joku tosiaan uskaltaa jäädä kotiin vielä tuon "laillisen" kolmen vuoden jälkeen, tuntuu olevan monien silmissä suorastaan rikollista...

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:

Näinpä, tässä yhteiskunnassa ihmistä arvostetaan vain ja ainoastaan hänen tekemänsä palkkatyön kautta, ja varmaan siitä johtuu juuri tämä että äidiltä aletaan kysellä melkeinpä heti vauvan synnyttyä työhön paluusta, ja varjelkoon jos joku tosiaan uskaltaa jäädä kotiin vielä tuon "laillisen" kolmen vuoden jälkeen, tuntuu olevan monien silmissä suorastaan rikollista...

No en ihmettele, eihän se kovin tavallista ole nykyään. Elämä on kallista, ja kaikki vaan kallistuu entisestään. Ettekö ole yhtään huolissanne pienestä eläkkeestä? Eikö se olisi kiva jättää lapsenlapsille jotain perintöäkin?

meillä keskimmäinen käy eskaria joka on vain kotihoitoisille, eli ei mahdollisuutta hoitoon, sieltä on tullut uusia äitituttuja, sellaisia kotirouvia, joilla kaikki lapset jo "isoja". sit on lisäks näitä joilla on vauva tai taapero isompien lisäksi, pelkästään vauvan omaaviin en enää ole tutustunukkaan kun vauvakerhot on loppunu monta vuotta sitte! :)

Alkuperäinen kirjoittaja uu:
meillä keskimmäinen käy eskaria joka on vain kotihoitoisille, eli ei mahdollisuutta hoitoon, sieltä on tullut uusia äitituttuja, sellaisia kotirouvia, joilla kaikki lapset jo "isoja". sit on lisäks näitä joilla on vauva tai taapero isompien lisäksi, pelkästään vauvan omaaviin en enää ole tutustunukkaan kun vauvakerhot on loppunu monta vuotta sitte! :)

Onks nää niitä mammoja jotka pyörii keskellä päivää kultakaupoissa turkit päällä ja ajelee maasturibemarilla?

Alkuperäinen kirjoittaja jes:

No en ihmettele, eihän se kovin tavallista ole nykyään. Elämä on kallista, ja kaikki vaan kallistuu entisestään. Ettekö ole yhtään huolissanne pienestä eläkkeestä? Eikö se olisi kiva jättää lapsenlapsille jotain perintöäkin?

Tämäpä olikin ihan uusi pontti, äiti ei saa jäädä kotiin kun sitten ei ole lastenlapsilla perintöä mitä jakaa.. Minä ainakin mietin tällä hetkellä enemmän mikä on perheelllemme tässä elämäntilanteessa parasta kuin sitä onko lastenlapsilla-jos niitä edes koskaan saan- perunkorjoituksessa jaettavaa. Ilmeisesti olen palstan mittapuun mukaan itsekäs ihminen;=)

Alkuperäinen kirjoittaja jes:

Ei ole tavallista ei, mutta millä tavalla se on sinulta tai muilta työssäkäyviltä äideiltä pois jos joku jää kotiin, niin että tällaista äitiä täytyy teidän halveksia ja hylkiä? Eikö jokaisella perheellä ole oikeus tehdä omat ratkaisunsa ilman että niitä ulkopuoliset arvostelevat?

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja uu:

Onks nää niitä mammoja jotka pyörii keskellä päivää kultakaupoissa turkit päällä ja ajelee maasturibemarilla?

ei ku niitä jotka kulkee samois verkkareis kesästä talveen. vähä pyöreitä ja silleen..

En arvosta äitejä, jotka ovat kotona työttömyysturvan ja toimeentulotuen turvin kun lapset ovat jo yli kolmevuotiaita. Tuollainen vaikuttaa siis ystävyyteen.

Yhteistyössä