Äidit ja lapset kaupassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mä oon monesti miettinyt tätä asiaa... ihan turhaa kai.
Siis kun pääsääntösesti äidit käy kaupassa lasten kanssa.
Missä ne miehet eli perheen isät on?

Me käydään usein kyllä yhdessäkin kaupassa, mutta mä käyn pääsääntösesti tekeen ne kauppareissut ja yleensä vielä lasten kera.
Syy on MUN TAPAUKSESSA oma tyhmyyteni, kun hoidan kauppa-asiat miehen ollessa töissä. Mutta yhä enenevässä määrin yritän hoitaa ainakin isommat ostosreissut (siis ihan vaan ruokapuolen) yksin ja mies hoitaa kotona lapset. Kun ne kauppareissut on vaan niin paljon helpompia yksin.

Mä käyn joskus harvoin kolmen lapsemme kanssa yksinäni kaupassa. Onnistuu kyllä ihan hyvin, ei siinä mitään, mutta kun me käydään kaupassa vaan kerran viikossa ja perheessä viisi henkilöä, niin sitä ostettavaa kertyy noiksi kerroiksi...:D Että mieluummin sitten hoidamme kauppareissut muulla tavoin. Meillä lähinnä mies yksinään hoitaa nuo kauppareissut.

Ai minuuko ajattelit :D Tää ny oli vaan poikkeus, yleensä käydään miehen kans jompikumpi yksin tuo ruokapuoli. Kumpi vaan sattuu olemaan menotuulella tai valmiiks tien päällä.

Itsehän vastasit jo: miehet ovat töissä.

Meillä mies hoitaa ruokaostokset, mutta hän onkin päivät kotona. Lapsia hänen ei tarivtse raahata mukana, koska he ovat jo kouluikäisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Mä olen aina hoitanut ruokaostokset pääasiassa yksin ja mies ja lapset olleet kotona. Ajan säästöä, rahan säästöä ja hermojen säästöä :saint:

Just noista samoista syistä meillä mies useimmiten hoitaa kauppareissut ihan ilman mua :laugh:

Mä olen aina hoitanut ruokaostokset pääasiassa yksin ja mies ja lapset olleet kotona. Ajan säästöä, rahan säästöä ja hermojen säästöä :saint:

peesailen - paitsi, että kun oon täs viime vuosina äitiyslomalla sen verran paljon ollu, niin on mulla aika usein lapsi ollut mukana.

Musta on ihan kivakin välillä käydä kaupassa lasten kanssa, ne reissut vaan tuppaa oleen vähän kalliimpia, etenkin jos on vähänkin väsynyt, eikä ajatus pysy kasassa. Tai jos taas lapset on väsyneitä, niin ne reissuthan on sitten ihan kamalia, kun puolet jää ostamatta...

Mun mies tekee vuorotöitä ja kun olin ite töissä (nyt äitiyslomalla), niin tein kans vuorotöitä, mutta yritin silti ujuttaa aina johonkin väliin kauppareissun yksikseni.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:

peesailen - paitsi, että kun oon täs viime vuosina äitiyslomalla sen verran paljon ollu, niin on mulla aika usein lapsi ollut mukana.

Siis nimenomaan mammiksella mun oli pakko päästä yksin edes kauppaan :saint:

Käydään aika usein koko perhe ja iltavuoroviikolla mä käyn kaupassa yksin joku aamu ennen töihin menoa .
En käy yksin lasten kanssa ruokakaupassa iltaisin hoitopäivän jälkeen, ei todellakaan ole mitään järkeä lähteä yksin kahden väsyneen ja nälkäisen kanssa kauppaan .

Me pyritään käymään koko perheen voimin kaupassa, yleensä ei enää esikoinen halua lähteä mukaan. Jos ei kaikki päästä niin mies käy yksin. Ei ole koskaan ollut tarvetta päästä ilman lapsia kauppaan.

JA TÄHÄN TÄYS PEESI!!!!
Kyllä me joskus käydään yhdessä kaupassa mutta ei se mitään kivaa ole. Lapsi haluais tutkia kaikkea mitä kärryyn lastataan ja ja availla pakkauksia, tai sit kurottelee hyllyille. Ja kyllästyy istumaan kärryissä .

Yhteistyössä