Äidit eivät kestä arvostelua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kamelinselkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kamelinselkä

Vieras
Tuntuu ettei nykyajan äidit kestä arvostelua ollenkaan. Itse olen suorasanainen ja jos joku tosi pahasti nyrppii niin voin sanoakkin siitä suoraan,riippuen tietty ihmisestä. Silti tuntuu,että kaikki luulevat olevansa nykyään "avoimia ja kovanahkaisia" mutta heti jos antaa jostain sitä pyydettyä palautetta niin tulee melasta otsaan. Eikö ihmiset osaa olla enää itsekriittisiä? Peiliin katsominen on täysi mahdottomuus,vika on aina jossain toisessa..koulussa menee huonosti -> opettajien ja muiden oppilaiden vika. Kerhossa menee huonosti -> kerhotädin ja kerhokavereiden vika. Lapsi on kuriton eikä tottele auktorieettiä -> no sen täytyy olla joku adhd,ei meidän einari oo tällanen oikeesti! Tai auta armias jos joku arvostelee lapsen ulkonäköä-> Ei meidän einari ole ruma,kuinka voit sanoa noin kaikki lapset ovat kauniita!

Sitten istutaan kahvilla juoruamassa muista ja itketään kun nakki napsahtaa omalle kohdalle. Vois jotkut ihmiset oikeesti vilkasta peiliin ja ottaa vastuuta.

Onhan se siitäkin kiinni, miten asia ilmaistaan.

"Teidän Einari on kuriton kakara" ja " Oletko tullut ajatelleeksi, että teidän Einari ei aina näytä noudattavan ohjeita... "kuulostavat aika erilaisilta.

Tuo nyt ei minusta kosketa yksin äitejä vaan ihan kaikkia ihmisiä.
Ja ymmärrän kyllä jos sitä arvostelua tulee joka asiasta että nyppii,teet sitten mitä vain tai miten vain.

Tää on varmaan ihan totta. Vanhemmuus on niin herkkä aihe ja lähes jokainen ainakin haluaisi olla paras mahdollinen vanhempi. Se kopsahtaa niin kipeästi, jos näin ei (vaikka vaan jonkun mielestä) olekaan.

Mutta miksi TÄYTYY arvostella lapsen ulkonäköä? kauneus on katsoja silmissä, joten miksi sitä täytyy mennä sanomaan naapurin Pirjolle kuinka hänen tyttärensä naama muistuttaa petolinnon perävärkkiä?
Itse kestän kyllä kritiikkiä. Jos ja kun lapseni käyttäytyvät kun apinat, heitä saa siitä kritisoida. Mutta toki se tuntuu pahalta jos joku alkaa rumaksi lapsiani kutsumaan. Tai veistelemään muka nokkeluuksia heidän nimistään tms.

Mun mielestä on hyvä että arvostellaan kovaakin. :heart: Myös mut saa ihan vapaasti arvostella ja ärähtää lujaakin jos en kasvattaisi lastani parhaalla mahdollisella tavalla.
Jos esim. lihottaisin lapsen ja esittäisin viatonta.. " Meidän pikku paltio vaan syö kaikkia herkkuja.. vaiks koitan piilotella niitä. En mä voi mitään sille että se saa sydänsairauden nyky-yhteiskunnan takia. Yhteiskunnan vika.. nyyh!!"

Se on se tyyli joka ratkaisee.

Eikös lapsettomat ole parhaimpia arvostelijoita, koska he tietävät miten asiat pitäisi mennä. Me äidit ja isät tiedämme myös muttemme kykene toimimaan ns. oikein. Ja kun tiedämme lapsettomien olevan oikeassa niin se ottaa tunnolle.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Mun mielestä on hyvä että arvostellaan kovaakin. :heart: Myös mut saa ihan vapaasti arvostella ja ärähtää lujaakin jos en kasvattaisi lastani parhaalla mahdollisella tavalla.
Jos esim. lihottaisin lapsen ja esittäisin viatonta.. " Meidän pikku paltio vaan syö kaikkia herkkuja.. vaiks koitan piilotella niitä. En mä voi mitään sille että se saa sydänsairauden nyky-yhteiskunnan takia. Yhteiskunnan vika.. nyyh!!"

Tiesitkö että nyky-yhteiskunnassa päiväkotilapset jo tarkkailevat linjojaan? Mistäköhän se on opittua? Kotoota? Telkkarista? Lehdistä? Mainoksista?
Mä olen kahden hoikan 5 vuotiaan tytön nähnyt omin silmin katselevan mahaansa ja toteavan että "kamala läskimaha". Toinen ei voinut laittaa bikiineitä koska maha näytti niin läskiltä :/
Mua huolestuttaa mitä terveys ja liikuntafanaatikot saavat aikaan pienten lasten suhtautumisessa omaan kehoonsa.

Totta ja pitkääkin arvostella,häviää muuten perspektiivi. Nojoo toi lapsen haukkuminen rumaksi on vähän mautonta,mutta ymmärrän sen esim tilanteessa missä lasta kiusataan vaikka koulussa ison nenän yms takia ja sen penskan nenä on ISO ja äiti ei oikeesti vaan nää että einarin nenä on niin iso että lapset sitä ihan varmasti kiusaa ni sit siitä voi huomauttaa sillai hellästi että "einarin nenukki on kookkaan lainen"

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:

Tiesitkö että nyky-yhteiskunnassa päiväkotilapset jo tarkkailevat linjojaan? Mistäköhän se on opittua? Kotoota? Telkkarista? Lehdistä? Mainoksista?
Mä olen kahden hoikan 5 vuotiaan tytön nähnyt omin silmin katselevan mahaansa ja toteavan että "kamala läskimaha". Toinen ei voinut laittaa bikiineitä koska maha näytti niin läskiltä :/
Mua huolestuttaa mitä terveys ja liikuntafanaatikot saavat aikaan pienten lasten suhtautumisessa omaan kehoonsa.

Joo siis surullistahan tollanen on ku 5 tällasia miettii..varmaan tulee yhteistkunnasta mutta tutkimuksissa valitettavasti lukee että äidiltähän nää jutut yleensä peritään. Muksut näkee kotona äidin vinkuvan läskeistä ja vetävän kaalikeittoa ni tottakai ne sitten alkaa itte ajatella. En tiedä teidän perheestä enkä niin sanokkaan kun en tunne,mut nuin se yleensä valitettavasti menee.

Alkuperäinen kirjoittaja sad but true:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:

Joo siis surullistahan tollanen on ku 5 tällasia miettii..varmaan tulee yhteistkunnasta mutta tutkimuksissa valitettavasti lukee että äidiltähän nää jutut yleensä peritään. Muksut näkee kotona äidin vinkuvan läskeistä ja vetävän kaalikeittoa ni tottakai ne sitten alkaa itte ajatella. En tiedä teidän perheestä enkä niin sanokkaan kun en tunne,mut nuin se yleensä valitettavasti menee.

Nämä molemmat tytöt on onneksi perheistä missä äidit eivät ole fanaatikkoja syömisen tai kuntoilun suhteen. Ja silti ovat jostain oppineet tarkkailemaan kehoaan. Entäs sittten niiden perheiden lapset joissa äidit näännyttää itsensä nälkään. Kuntoilevat kaiken aikaa ja pauhaavat terveellisen ravinnon merkityksestä? Vähän pelottaa mitä heidän lapsistaan voi tulla. Nykyään kun media jo toitottaa alipainoisuuden ihanne olotilaa.

Yhteistyössä