Äidistäni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Loka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Loka

Vieras
Miten se voikin olla niin negatiivinen ??
Sillon ku neiti oli n. puol vuotias alettiin ukon kaa puhua oman talon rakentamisesta ja heti kun kerroin oli vastaus "ei oo mitään järkeä tein nyt rakentaa jne jne." Eikä myö nyt sit olla rakennettukaan, kun katsellaankin vielä yhtä ihanaa rintamamiestaloa ihanalta paikalta.

No sitte miun työn takia piti luopua kissasta ja mie pähkäilin että luovunko oikeesti kissastani työn takia ( pph ja allergisia lapsia olis ollu tulossa hoitoon, eli mikään väki pakko ei ois ollu luopua ) ni äiti oli heti että "luovuthan sie, ei töitä aina tarjota plaa plaa plaa." Ja mie sitte luovuin kisusta ja sain työn.

Sit joku aika sitte alettiin taas haaveilla siitä oman talon rakentamisesta kun tuli tontteja myyntiin ihanalta paikalta ja puhuin että tän alueen suurin tontti, 5000 neliöö haluttais ni äiskä oli taas heti että "miks tein pitää se kallein sitte ottaa jne jne.

Sit ku kerroin että myydään neidin vanhat ( uutena ostetut eikä äiskän mielestä silloinkaan ois tarvinu uusia ostaa, appiukko ne meille osti ) vaunut pois kun ei sitä kakkosta kuulunu ja miun ystävä niitä oli ostamassa ja ostettais sitte uudet vaunut jos joskus niin ihanasti kävis että raskaaksi tulisin ni vastaus oli " eihän sitä aina uusia tarvi olla"

Nyt sitte oon vihdoin raskaana ja miun kroonisen sairauden vuoksi ollaan katsottu parhaaksi käydä yksityisellä nää raskauden aikaiset tutkimukset jne. ja tänään siitä kerroin ni jokos taas oli vastaus "mietis nyt vielä vähän, kävisit lääkärikäynnit yksityiesllä ja muut kunnallisella plaaplaa, ei teillä kai noin paljon rahaa ole jne."

Puhelimessa tuon siis kerroin samalla kun soitin että jos voisivat meit neidin kanssa hakea sinne pesemään mattoja kun mies on mein autolla illan töissä. Ja kun vastaus oli tuo ni sanoinki ettei tullakaan.

MIE EN JAKSA KUN JOKA ASIA MIKÄ MYÖ OLLAAN PÄÄTETTY ON MUKA JOTENKI VÄÄRÄ TAI HUONO !!
Ollaan äitini kanssa aika läheiset ja meillä on kivaa yhdessä kun se sille päälle sattuu mutta JOKA IKISESTÄ Asiasta sillä on joku vastaväite. IHAN KAIKESTA !

Miks se on tuollanen ?
Onko kellään muulla samaa ongelmaa ?

sori vaan, mutta miksi ihmeessä aikuinen ihminen väittää siitä, mitä mieltä joku muu (vaikka on äiti) on mieltä valinnoistaan ja tekemisistään? anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, näin minä teen (ja moni muu) äitini ja anoppini jutuille.

Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
sori vaan, mutta miksi ihmeessä aikuinen ihminen väittää siitä, mitä mieltä joku muu (vaikka on äiti) on mieltä valinnoistaan ja tekemisistään? anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, näin minä teen (ja moni muu) äitini ja anoppini jutuille.

Ite tänään mietin just samaa että miks edes välitän, mut jotenkin se vaan menee niin.
Iteki pähkäilin että miten sumplisin tuon äitiysneuvolan yms. kanssa mut tulin siihen tulokseen miehen kanssa puhuessani että tässä tapauksessa tää on paras ratkasu mein kannalta. Miks ihmeessä äitini ei voi ymmärtää että ratkasut mitkä me tehdään on ajateltu MEIN kannalta eikä sen ! Jos tehdään virheitä niin itsehän niistä kärsitään ! Eikä nyt niin pökkeilöitä olla etteikö tiedettäis mihin on varaa ja mihin ei.
Appiukko ja anoppi oli molemmat heti samaa mieltä mein kanssa. Innostu ideasta et ostettais/rakennettais oma talo, tuosta yksityisestä lääkäristäkin oli sitä mieltä että se raha ei mee hukkaan jne.
Äitini ei oo koskaan samaa mieltä.

Ehkä ois vaan kiva jos joskus äitini yrittäis ees ymmärtää mein tilannetta eikä ois aina tavan vuoksi erimieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hybris:
Olisko vaihdevuodet? :D

ikää vasta himppusen yli 40 vuotta mut jos on aikaseen tullu ni vois johtua niistä tosiaan :D
Pakko myöntää että iteki oon joskus jo aikaa sitte sanonu miehelle että onkohan äiskällä vaihdevuodet ku on niin kireä.
Toinen asia mikä siinä ärsyttää on se että jos se on kireä ja kysyn ( niinku eilen tein ) että "ootko väsyny tai jotain ku vaikutat niin kireeltä`?" ni vastaus on äkänen "itehän sie oot kiukkunen ja aina väität että mie oon" :kieh:

ymmärrän surusi, kun suhde äitiin ei ole sellainen kuin saduissa...olen itse tehnyt koko elämäni surutyötä (nyt teen sitä anopin suhteen) ja voin vain lohduttaa, että elämässä ei ihmissuhteet mene kuin elokuvissa. sen kun oppii hyväksymään ja elämään niin, ettei omia päätöksiään kadu kiikkutuolissa, niin kaikki on sitten ok.

ymmärrän surusi, kun suhde äitiin ei ole sellainen kuin saduissa...olen itse tehnyt koko elämäni surutyötä (nyt teen sitä anopin suhteen) ja voin vain lohduttaa, että elämässä ei ihmissuhteet mene kuin elokuvissa. sen kun oppii hyväksymään ja elämään niin, ettei omia päätöksiään kadu kiikkutuolissa, niin kaikki on sitten ok.

En mie mitään täydellistä äiti-tytär suhdetta edes oo ikinä ajatellu. Mut ärsyttää vaan tuo asioihin puuttuminen !
Oon luja tahtonen ihminen ja tahtoisin aina tehdä niinku itselle ja miun omalle perheelle on hyväks mutta sit kuitenkin olen myös ihminen mikä vähän liikaakin välittää siitä mitä mieltä muut ihmiset on .
Eli ahdistan itse itseni aina :D

Alkuperäinen kirjoittaja evph-äiti:
Mulla ihan sama ongelma.... Mut kuulema kuuluu äitien ja tytärten suhteeseen, meist tyttärist tulee kuulema samanlaisia sit ku meidän tytöt on aikuisia! :D

Jaiks, täytyy vissiin mein neidille ruveta jo selittämään että "sitte aikuisena et usko mitä äiti sanoo vaan teet niinku ite parhaaks näät" :D Ettei se itse ahdistu tästä samasta asiasta myöhemmin :whistle:

niin, itse lakkasin välittämästä muiden mielipiteistä sinä päivänä, kun erosin. kun on omalle itselleen rehellinen ja tekee niinkuin oma sydän sanoo, muiden täytyy vain pitää turpa rullalla tai ainakin hyväksyä se, että he päättävät vain omasta elämästään. käy urheilemassa vähän vihaa pois, niin helpottaa. he hee...oikeasti muuten.

Alkuperäinen kirjoittaja Loka:
Sillon ku neiti oli n. puol vuotias alettiin ukon kaa puhua oman talon rakentamisesta ja heti kun kerroin oli vastaus "ei oo mitään järkeä tein nyt rakentaa jne jne." Eikä myö nyt sit olla rakennettukaan, kun katsellaankin vielä yhtä ihanaa rintamamiestaloa ihanalta paikalta.

No sitte miun työn takia piti luopua kissasta ja mie pähkäilin että luovunko oikeesti kissastani työn takia ( pph ja allergisia lapsia olis ollu tulossa hoitoon, eli mikään väki pakko ei ois ollu luopua ) ni äiti oli heti että "luovuthan sie, ei töitä aina tarjota plaa plaa plaa." Ja mie sitte luovuin kisusta ja sain työn.

Sit joku aika sitte alettiin taas haaveilla siitä oman talon rakentamisesta kun tuli tontteja myyntiin ihanalta paikalta ja puhuin että tän alueen suurin tontti, 5000 neliöö haluttais ni äiskä oli taas heti että "miks tein pitää se kallein sitte ottaa jne jne.

Sit ku kerroin että myydään neidin vanhat ( uutena ostetut eikä äiskän mielestä silloinkaan ois tarvinu uusia ostaa, appiukko ne meille osti ) vaunut pois kun ei sitä kakkosta kuulunu ja miun ystävä niitä oli ostamassa ja ostettais sitte uudet vaunut jos joskus niin ihanasti kävis että raskaaksi tulisin ni vastaus oli " eihän sitä aina uusia tarvi olla"

Nyt sitte oon vihdoin raskaana ja miun kroonisen sairauden vuoksi ollaan katsottu parhaaksi käydä yksityisellä nää raskauden aikaiset tutkimukset jne. ja tänään siitä kerroin ni jokos taas oli vastaus "mietis nyt vielä vähän, kävisit lääkärikäynnit yksityiesllä ja muut kunnallisella plaaplaa, ei teillä kai noin paljon rahaa ole jne."

Puhelimessa tuon siis kerroin samalla kun soitin että jos voisivat meit neidin kanssa hakea sinne pesemään mattoja kun mies on mein autolla illan töissä. Ja kun vastaus oli tuo ni sanoinki ettei tullakaan.

MIE EN JAKSA KUN JOKA ASIA MIKÄ MYÖ OLLAAN PÄÄTETTY ON MUKA JOTENKI VÄÄRÄ TAI HUONO !!
Ollaan äitini kanssa aika läheiset ja meillä on kivaa yhdessä kun se sille päälle sattuu mutta JOKA IKISESTÄ Asiasta sillä on joku vastaväite. IHAN KAIKESTA !

Miks se on tuollanen ?

Jos sille on tullut vaihdevuodet?
Mutta miks ihmeessä sun on kerrottava kaikki äidille? Oletko teini ja kiinni äidissä? Ei ole tainnut vielä napanuora katketa, kuten monesti valitetaan miehistä?

Alkuperäinen kirjoittaja kaveri samanlainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Loka:

Miks se on tuollanen ?

Jos sille on tullut vaihdevuodet?
Mutta miks ihmeessä sun on kerrottava kaikki äidille? Oletko teini ja kiinni äidissä? Ei ole tainnut vielä napanuora katketa, kuten monesti valitetaan miehistä?

Noi nyt on sellasia asioita mistä on tapana kertoa ? Vai etkö kerro jos alat rakentaa taloa ?
Kyllä me äidin kanssa puhutaan lähes kaikista asioista kun päivittäin melkein nähdään ( asutaan niin lähekkäin ).
Ei, en ole enää teini, enkä kiinni äidissä. Ollaan neidin syntymän jälkeen enemmänkin ystävystytty ku että oltais "äiti ja tytär". Tästä äitinikin kerran mainitsi.
Ja nyt siis vaan ärsyttää ku äiti haluu aina olla erimieltä kun minä. Enkä päätöksiä teekään niin ku äiti sanoo, nytkin olen menossa sinne lääkäriin mihin ajan varasin jne. Lähinnä miua vaan ärsyttää se kun pitää aina väittää vastaan ja olla erimieltä.

ahaa, tulihan se totuus sieltä eli: Lähinnä miua vaan ärsyttää se kun pitää aina väittää vastaan ja olla erimieltä. -->äitisi haluaa siis ärsyttää sinua ja sinä lähdet leikkiin mukaan? ongelma on siis sinun, ei äitisi?

Alkuperäinen kirjoittaja triplama:
ahaa, tulihan se totuus sieltä eli: Lähinnä miua vaan ärsyttää se kun pitää aina väittää vastaan ja olla erimieltä. -->äitisi haluaa siis ärsyttää sinua ja sinä lähdet leikkiin mukaan? ongelma on siis sinun, ei äitisi?

Just tuo miua ärsyttääkin. Että vika on kuitenkin miussa ? Sitähän äiskäkin yrittää sanoa kun kääntää asiat niin että minä olen tehny väärän päätöksen ja hän on oikeessa ollessaan toista mieltä ?
Tai jos kysyn että onko hän kiukkunen niin vastaus on että minä olenkin sen kiukkunen.
Ei ihme että itsetunto on niin alhaalla kun vika kääntyy aina olemaan minussa itsessäni.Oli kyse kenestä vaan, ei siis pelkästään äidistäni. Aina vika löytyy minusta :/

ei, vaan se että lähdet hänen peliin mukaan: lopeta se, niin olet onnellisempi. eikös juu?

Ku yleensä en ota mitään kantaa sen kommentteihin. Nyt vasta viime aikoina ( joku viikko sitte varmaan sanoin että on aina negatiivinen ) oon oikeesti hermostunu tuosta. Ja nytkin vaan ilmoitin ettei tullakaan, en mitään syytä kertonu mutta arvaa varmaan kuitenkin.
Rankaksi käy kun yrittää aina olla jokaiselle mieliksi ja toivoo ettei koskaan pahottaisi kenenkään mieltä.
:/

Rankaksi käy kun yrittää aina olla jokaiselle mieliksi ja toivoo ettei koskaan pahottaisi kenenkään mieltä...voi Loka: eihän tollasta oo ku saduissa! aina kun johonkin kumartaa ni toiseen suuntaan pyllistää. mutta, nyt on mentävä, vauva kutsuu...

Uusimmat

Yhteistyössä