äidinmaidonkorvikke jauheen käyttäjät NYT APUJA, pliiiisss!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wiiwi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä tehdään niin, että termosvedenkeittimellä kiehautan veden, sieltä laitan kuumaa + hanasta suoraan kylmän veden jolloin on kädenlämpöistä. ja jauheet sekaan. esim. desiin otan 60ml kylmää, 30ml kiehuvaa + 3 kauhaa nutriciaa. Ollaan myös vesihauteessa lämmitetty uudelleen (jääkaapista otettu jos ei aikaisemmin ollut maistunutkaan). Mikrossa en lämmittäisi, se pilkkoo maidon proteiinit.

yleensä on öisin pullon pohjalla jauheet desiin valmiina, vesi termarissa eli vain vesi sekaan ja ravistus.

mukaankin otan pullon jossa jauheet valmiina, mutta jos kyläpaikassa ei ole vedenkeitto mahdollisuutta niin pienen termarin kannattaa ehkä hankkia. Itse olen näissä tilanteissa tehnyt maidon valmiiksi ja vähän ylilämpöiseksi, sitten lapasen sisään hoitolaukkuun tai tuttipullotermokseen.

Alkuperäinen kirjoittaja wiiwi:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja wiiwi:
Jokaisella tuntuu olevan vähä "oma tapansa" tehdä :)
Mitens yöllä...kun vauva herää syömään niin oletteko vauvan kanssa menneet keittiöön lämmittelemään maitoa? ...pirityykö vauva siin touhussa niin ettei käy syönnin jälkeen nukkuu? (..tyhmä kysymys...mut)

- Miten otan korviketta mukaa, jos ja kun täytyy mennä jonnekin??

En ota vauvaa mukaan, koska piristyisi liikaa.

Otan korviketta mukaan niin, että otan jääkaapista kylmän maitopullon ja sitten otan pakastepussiin sopivan määrän jauhetta...kyläpaikassa/kauppakeskuksessa saa sen pullon lämmitetty jonka jälken nakkaan jauheet sinne pussista.
Jos ollaan pidemmällä reissulla, niin laitan jauheet ja sen mitan kippoon josta sitten mittaan sopivat määrät.

Tupperwarella on kuulemman tähän tarkoitukseen tehtyjä astiopitakin...siis siihen jauheen säilytykseen.

Toi kuulostaa näppärälle tavalle ottaa korviketta mukaan :)
Tyhmyys jatkuu...Jätätkö siis vauvan itkeskelee yöllä sänkyyn, kun lähdet maitoa lämmittelemään?

Juu jätän...meillä isi hoitaa vauvaa sillä aikaa. Jos ei olisi isiä hoitamassa, niin jättäisin silti. Puhuisin vauvalle varmaan kuitenkin koko ajan, että kuulee mun olevan lähellä.

Nyt mä olen niin paljon viisaampi. TOOOSIII ISO KIITOS kaikille vastauksista :flower: :D Teihin voi mammat aina luottaa!!! Mulla olis menny vuosia, jos olisin ruvennut googlettaa.

Yhteistyössä