Äidinmaidon säilytys reissussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MIi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MIi

Vieras
Ollaan pian lähdössä hautajaisiin 400km päähän. Joudutaan lähtemään aamulla aikaisin, eikä matkalla oikein olisi aikaa pysähdellä imettämään (vauva syö helposti puolikin tuntia, jouduttais kamalan aikaisin lähtemään, jos syötöt pitäis huomioida ajassa). Ajattelin ottaa maitoa pulloon mukaan siltä varalta, että vauvalle tulee nälkä matkalla. Ja samoin sitten sinne siunaustilaisuuteen, ettei tartte lähteä kesken etsimään imetyspaikkaa.

Mulla on maitoa pakastettuna, kannattaisko se ottaa jäisenä mukaan ja antaa sulaa matkalla vai sulattaa jo kotona valmiiksi. Mites lämmitys siinä matkalla onnistuu, vai voiko antaa huoneenlämpöisenä? Termariin vois tietysti ottaa kuuma vettä ja sitä kaataa johonkin kippoon ja lämmittää pullon niin...

Antakaahan jotain hyviä vinkkejä, miten tämä homma kannattais hoitaa

Pakastettu maito ei ole kovin häävin makusta. Mut jos olet ennenkin antanu ja maistuu niin sitte ok. Mä sulattaisin etukäteen ja ottasin kylmälaukkuun mukaan ja sit kai joku termarivesilämmitys. Parempi ja helpompi vielä minusta muutama vastikepurkki jotka helppo kuljettaa ja lämmittää tarvittaessa kun jo valmiiksi huoneenlämpöstä.

Laita kylmä laukkuun pulloon valmiiks. Termariin kuumaavettä ja sit joku kippo mihin kaavat kuuman veen ja pullo siihen lämpeemään, tai jos teil sattuis olee pullonlämmitin minkä saa kylkettyy auton tupakansytyttimeen.

Mä varmaan ottaisin rintamaitoa jäisenä mukaan ja antaisin sulaa matkalla. Se ei kuitenkaan kovin kauaa sulatuksen jälkeen säily. Termariin ottaisin ehkä vielä kuumaa vettä ja vauvan nälän iskiessä pysäyttäisin auton siksi aikaa että kaataisin ulkona kuumaa vettä tuttipullon päälle. Lämpiäisi maito vähän. Ei ehkä helpoin tapa mutta kuitenkin.

Itse olen imettänyt jopa hautajaisissa, siunauksen aikana. En ollut eturivissä ja päälläni oli imetyspaita, kukaan ei huomannut mun imettävän. :) Oli valittava joko poistuminen kesken tilaisuuden, vauvan itku tai imetys. Imetys tuntui pienimmältä pahalta.

Yhteistyössä