Äidin vuodatus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surumieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Surumieli

Vieras
Kerrompahan tänne kun mieltäni painaa asia tää ja yö unet viennyt on...
Lapsemme täyttää piakkoin 3v. Olen ollut hänen kanssa kotona koko ajan. Nyt keväällä laitoin hoitoon paperit vetämään et saisin syksyksi hoitopaikan. No se järjestyi. Olen tehnyt pätkätöitä hoitoa-alalla ennen lasta joten niitä ajattelin tehdä jatkossakin. Niin ajattelin nytpä ei tunnutakkaan tarvitsevan sijaisia. Eli vien lapseni hoitoon ja haen koko päiväisesti töitä?
Mies on vielä ainakin töissä.
Tuntuu niin kurjalta viedä toinen hoitoon ja itse tulla kotiin. Tiedän, että töihin kutsu voi tula lyhyelläkin varotusajallla.

Voitko viedä hoitoon vaan esim. 3 pv/viikko nyt alkuun kun sinulla ei ole vielä töitä? Antaisi teille molemmille aikaa sopeutua hiljalleen. Sitten kun saat töitä, lapsi menee normaalisti hoitoon? Uskon että tämä on sovittavissa hoitopaikan kanssa, joudut kylläkin maksamaan täyden maksun mutta se ei liene ongelma.

Älä sinä huoli, kyllä se siellä viihtyy ja saa kivoja kavereita. Meillä kaikki lapset tykänneet kovasti olla hoidossa, eikä siitä tarvitse syyllistyä. Kolme vuotta on sellainen ikä, jolloin halutaan jo oman ikäisiä kavereita ja ryhmätekemistä. (Tai sitten meidän lapset ovat olleet tavallista sosiaalisempia)
Varsinkin jos on ollut hankalaa saada hoitopaikkaa, älä ota sitä pois koska murphyn lain mukaan sä varmasti saat töitä saman tien kun lapsi jää kotiin.

Niin....alkuunsa se varmasti tuntuu siltä, mutta kun huomaat, että näin sen on mentävä, jotta voit lähteä töihin olo helpottuu. Ja kun lapsi sopeutuu hoitopaikkaan, varmasti menee sinne mielellään. Missäspäin aiot keikkailla??

Jos koulutus löytyy löytyy töitä tällä hetkellä helposti ainakin Pääkaupunkiseudulta, Turusta ja Tampereelta. Uskoakseni muualtakin. Ainakin Yliopistollisista sairaaloista ja isoista sairaaloista.
Siis ihan pätkähommiakin. Itselle soiteltu ja tarjottu töitä kaikista näistä paikoista. Kun olen joskus
näis kaupungeis keikkahommia tehnyt.
Tsemppiä!

Juu lapsi on innoissaan hoitoon menossa. Hän kaipaa kavereita. Minulla on vankka hoitoalan koulutus et siinä mielessä luulis töitä löytyvän. Olen valmis tekemään töitä lasten, vanhusten ja vammaisten parissa.

Yhteistyössä