Äidin VHH-ruokavalio+vauvan masuvaivat+soseiden aloitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikä mun murua vaivaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikä mun murua vaivaa

Vieras
Mikähän näistä mahtaa aiheuttaa vauvalle (5kk) koko yön kestävät itkumaratoonit?
Aloitin 3 viikkoa sitten vähähiilihydraattisen ruokavalion. Olen syönyt runsaasti soijarouhetta, joka ei aiemmin ole kuulunut syömisiini. Myös pähkinöitä on kulunut paljon.
Samoihin aikoihin aloiteltiin vauvalle soseet ja iltapuuro (muutaman viikon haitarilla).
Nyt vauva on viikon verran kiljunut tuskaisena käytännössä koko yön :/ Päivisin on oma iloinen itsensä.
Jätin nyt soijarouheen pois ja vauvan soseet+puuro myös. Syö nyt vain rintaa.
Disflatyl ja Rela-tipat käytössä.
Voisiko tuskaisuus johtua ihan vain noista soseista, vai onko syytä epäillä jotain allergiaa? Esikoisella oli maitoallergia, mutta ilemni ihan eri tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Kokeile mielummin Disney d-vitamiini tippoja, niissä ei oo lisäaineita. Rela-tipat ottaisin myös pois.

Rela-tippoja suosittelivat neuvolasta.
Siis onko nuo Disney-tipat ilmakuplien hajoittamiseen kuten Disflatylikin?

Itsekin veikkaan sitä soijarouhetta (+soseiden aloittamista), se kun on niin helposti allergisoivaa :/

Mie voisin myös veikkailla soijaa syypääksi. Pähkinät voi olla kans.
Kannattee kokeilla jättää noi pois vähäks aikaa, nii selviää sit voisko johtuu niistä.

Ruokapäiväkirjan pitäminen on havaittu hyväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä:
Pähkinät vähäksi aikaa pois,nii näät onko se siitä

Joo.
Ongelmana on vain etten syö lihaa/kanaa, ja jostain pitäisi protskuja saada.. Siksi olen soijarouhetta urakalla nyt syönytkin.

Maidotonta diettiäkin jo harkitsin, mutta ehkä kannattaisi kokeilla muita välttämisiä ensin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voiko makeutusaineet aiheuttaa vauvalle itkuisuutta?

Ahdistaa todella jo valmiiksi tuleva yö kun tietää mitä se taas tulee olemaan :(

Lopetat oitis soijan ja pähkinät. Nehän rtiisutaan allergioita etsittäessä muutenkin heti ruokavaliosta. Helpotusta saattaa tulla nopeaankin.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
lopettaisin makeutusaineen, soijan ja pähkinät ensin.

Mitä mä sit syön ja juon :D
Ei vaan, näen vaikka nälkää kunhan vauva paranee ja saadaan nukkumarauha. Meinaa vähän huumori olla vähissä valvotun viikon jälkeen.

Ei vaan, näen vaikka nälkää kunhan vauva paranee ja saadaan nukkumarauha. Meinaa vähän huumori olla vähissä valvotun viikon jälkeen.

mitäs jos söisit ihan oikeaa ruokaa. :) itsekin karppaan ja ihan ilman noita.

jos se makeutusaine on ehdoton niin sitten hommaa steviaa.

mitäs jos söisit ihan oikeaa ruokaa. :) itsekin karppaan ja ihan ilman noita.

jos se makeutusaine on ehdoton niin sitten hommaa steviaa.

Eikun tykkään niin kovasti Pepsi maxista ja sokerittomasta mehukeitonlirauksesta rahkan seassa.
Lihaa tosiaan en syö.
Mutta kuten sanottu, vauvan terveys (ja mun mielenterveys) ensin :)

Yhteistyössä