Äidin työ ja harrastukset, olisiko tämä ok?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MissFlinder
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MissFlinder

Vieras
Jos/kun olen töissä esim klo 7-15 joka arkipäivä ja lapset päivähoidossa, niin olisko ok että jonakin yhtenä arkipäivänä olisi aikaa varattu myös harrastukselleni?

Haluaisin kovasti aloittaa pianotunnit, ja edistymisen vuoksi olis hyvä olla joka viikko yksi kerta. Mutta harkkapäivänä en käytännössä näkisi lapsiani juuri ollenkaan, jos tunti alkaa esim. 16.30, niin ehdin muksut hakea hoidosta/mies hakee, ehdin itse ehkä syödä ja laittaa ruoan tulille, sitten pitääkin jo lähteä. Ja olisin n. klo 19 kotona, jolloin alkaa lapsilla jo iltahommat ja nukkumaanmeno... Olen ollu lasten kanssa monta vuotta kotona, harrastamatta kyllä mitään, ja nyt tuntuu että töihin menokin vähän ottaa omalletunnolle, vielä lisäksi että haluaisin jotain harrastaa... Miehelle tuo on ok, ei se koskaan kiellä minua lähtemästä harrastuksiin...

Kuin paljon te harrastatte arkiviikolla? Kukaan?

Jos vain jaksan, käyn kerran viikossa iltajumpalla. Mutta haen lapsen hoidosta n. klo 15 joten ehditään touhuamaan yhdessä melkein iltapuurolle saakka. Toisinaan vaan töiden jälkeen ei kertakaikkiaan jaksa enää lähteä...

Kuinka moni isä edes miettii, voiko harrastaa kerran viikossa töiden jälkeen? Mä käyn välillä luennoilla ja aloitan lasten iltapäiväkerhon vetämisen, jos näitä voi harrastuksina pitää.

Mä käyn yleensä kerran viikossa jumpassa ja siihen kuluu aikaa jotain 2 h matkoineen joten ei kun vaan. Tarttethan säkin jonkun harrastuksen ja mies voi viettää lasten kanssa laatuaikaa silloin.

Miks ihmeessä edes mietit tuollaisia. Kyllähän se äidin oma elämä loppuu lasten tekoon, nih!
Ei kun aivan todella, mä harrastan lähes joka päivä n. 45-60 minuuttia lenkkeilyä ja lisäksi vielä kolme tuntia muuten ja mieskin harrastaa välillä esim. viikonloppuja. Ehditään hyvin olla lastenkin kanssa, lasten hoitopäivät työtä jaksottamalla n. 8-15.

Yhteistyössä