äidin sairaus + raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
hei odottajat
heti aluksi on pakko sanoa että en ole raskaana, eli vaavia ei ole vielä tulossa. tosin kun lukee näitä sivuja niin tekisi kyllä mieli ruveta perheen lisäystä suunnittelemaan. minua askarruuttaa sellainen asia että onko kenelläkään teistä odottajista jotain pitkäaikaista sairauttaa jonka vuoksi joudutte syömään/joutunut syömään lääkkeitä, ja miten tämä on vaikuttanut odotus aikaan/lapsen saantiin? itselläni on vaskuliitti ja joudun päivittäin syömään lääkkeitä. osa näistä lääkkeistä on sellaisia joiden takia en saisi tulla tällä hetkellä raskaaksi. vasta sitten kun voidaan luopua näistä lääkkeistä.
haluaisin mielelläni lukea kertomuksia ja ajatuksia asiasta, jos jollain on kokemusta, jotta tiedän vähän mitä odottaa.

Hei!

Mulla on itsellä astma ja todella pahat allergiat ja olen syönyt niitä niiiin kiellettyjä histamiineja tietenkin keskussairaallaan lääkäreiden luvalla. Neuvolalääkärit ei voineet sanoa asialle mitään. vaikutuksista ei ole tietoa, mutta osaa astmalääkkeistä käytetään keskemenon ehkäisyys eli ei haitallisia. Histamiineista kukaan ei oikein osannut sanoa mitään, kun mulle ei tehonnut ne testatut histamiinit, mutta ilmankaan en voi elää,joten olen ottanut tietoisen riskin, enkä kadu.

Hei Hanna
onko huomattu että mitään vaikutuksia olisi edes ollut? kuinka mones rv sulla on menossa?
itse toivon todella että voisin odotusaikana olla ilman lääkkeitä, muuten en pysty olemaan ajattelematta että mikä vaikutus niillä on lapseen. pelkään eniten että lapsi ei olisi terve.

Minulla myös astma, ja lääkkeitä olen käyttänyt normaalisti, tosin mun annostus onkin näin kesäaikaan pieni. Nyt vasta rv8, enkä ole vielä edes neuvolaan päässyt, mutta hoitaja sanoi puhelimessa, että käytä toki, ja saman olen lukenut myös astmaoppaista. Sisäänhengitettävät lääkkeet on ainakin ns. paikallislääkkeitä, eli vaikuttaa keuhkoissa, ei pitäisi kulkeutua sikiöön.

Yhteistyössä