Äidin kirje: Torniolaistyttö sai lääkärin huomion vasta tuntia ennen kuolemaansa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kauheaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä on kauheaa, että kun äiti kertoo influenssaa sairastavan lapsen hengityksen olevan "katkonaista", ei käsketä edes käymään vaan sanotaan että se on "normaalia nukahtamisen alkuvaiheessa".

Voimia omaisille.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja Ugly Duckling:
Tiedätkö mitä kevytkenkäinen tarkoittaa...?

Tiedän kyllä, pitäiskö jonkun kertoa sullekin että sitä on kyllä kautta aikojen käytetty myös huolimattomasta(en nyt löydä kuvaavampaa sanaa), eikä pelkästään heleposti antavasta?!?!

Varmaan sitten pitäisi. En ole kyllä ikinä kuullut sille mitään muuta merkitystä. Mutta käytä sinä ihmeessä...

Sehän tässä onkin oleellista mitä sanaa mä käytän.. :headwall:

Siis tyttöhän oli EDELLISENÄ päivänä ollut pirteämpi, sitten oli mennyt taas pahemmaksi. Kuten sanoin, syyllisiä mun mielestä on turha etsiä mutta tätä ei ole otettu tarpeeksi vakavasti vaan oireita jopa vähätelty.

Ok, mä ymmärsin tuosta kirjeestä niin, että tää lapsi voi su- aamuna paremmin, ja sitten su-iltana kun vointi huononi, äiti otti yhteyttä tk:een ja siellä ohjeistettiin, että kun lapsi on ollut pirteämpi niin voi olla vielä kotona.

Tiedätkö mitä kevytkenkäinen tarkoittaa...?

Tiedän kyllä, pitäiskö jonkun kertoa sullekin että sitä on kyllä kautta aikojen käytetty myös huolimattomasta(en nyt löydä kuvaavampaa sanaa), eikä pelkästään heleposti antavasta?!?!

Varmaan sitten pitäisi. En ole kyllä ikinä kuullut sille mitään muuta merkitystä. Mutta käytä sinä ihmeessä...

Sehän tässä onkin oleellista mitä sanaa mä käytän.. :headwall:

No millä asialla tässä on sinusta sitten merkitystä..?

Tää tauti on yksi niistä, että sairas pitää vain viedä ensiapuun ja jättää sinne. Ei vain suostu viemään kotiin. Näin tein kerran, kun mummollani oli keuhkokuume. Tilasin ambulanssin, koska tiesin ettei oteta sisään muuten. Sosiaalitädit saattaa sitten tulla kolkuttelemaan ovia, mutta mieluummin sekin kuin tällaiset vaara-tilanteet.

Ja mitä tulee edellisen päivän pirteyteen, niin sehän on infon mukaan juuri merkki siitä, että on kyseessä sikainfluenssa ja silloin pitää suhtautua vakavasti asiaan!

Olen pahoillani lapsen äidin puolesta. Hän luotti "viisaampiinsa" tässä asiassa ja meidän on helppoja olla jälkiviisaita. Meillä rokotetaan ja se päätös syntyi juuri tästä tragediasta!

Toivon todella, että tämä kirje menee Suomen päättäjienkin näkösille ja luettavaksi ja he älyäisivät tehdä jotain Suomen terveydenhuollon hyväksi!!!!!
Voimia tytön perheelle!

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Tää tauti on yksi niistä, että sairas pitää vain viedä ensiapuun ja jättää sinne. Ei vain suostu viemään kotiin. Näin tein kerran, kun mummollani oli keuhkokuume. Tilasin ambulanssin, koska tiesin ettei oteta sisään muuten. Sosiaalitädit saattaa sitten tulla kolkuttelemaan ovia, mutta mieluummin sekin kuin tällaiset vaara-tilanteet.

Ja mitä tulee edellisen päivän pirteyteen, niin sehän on infon mukaan juuri merkki siitä, että on kyseessä sikainfluenssa ja silloin pitää suhtautua vakavasti asiaan!

Olen pahoillani lapsen äidin puolesta. Hän luotti "viisaampiinsa" tässä asiassa ja meidän on helppoja olla jälkiviisaita. Meillä rokotetaan ja se päätös syntyi juuri tästä tragediasta!

niiin, toisaalta, jos vanhukset eivät asuisi labroissa ja terveyskeskuksissa ja vuodeosastoissa vaan heidän annettaisiin kuolla vanhuuteen, resursseja riittäisi muillekin. nykyisin vanhuksen viimeinen elinvuosi maksaa miljoonia.

Yhteistyössä