äidin aikaa kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pampara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pampara

Vieras
Onko teillä mahdollisuutta olla rauhassa omassa kotonanne? Minua ärsyttää, että koska olen muuttanut toiselta paikkakunnalta, mulla ei ole paljoa kavereita, sitten mies käy menojaan on kavereilla jne ja sanoo että hoitaa kyllä lapset jos haluat mennä. Ei ole minne mennä joten sanoin että haluan olla kotona rauhassa yhden illan! niin ei tästäkään tule mitään. mun pitää koko ajan muistuttaa että nyt olis puuron aika jne.. että miten täällä edes hommat hoituis kun olisin pois? ei mitenkään varmaan. Ja joo lähtisin mielelläni jonnekin tuulettumaan kodin ulkopuolelle mutta yksin baariin? no thanks. Kotona sitä rauhaa vaan ei saa. Nyt miehellä ON NIIN RANKKAA kun on päivän lapsia hoitanut mun avustuksella. Mä olen jo monta yötä ja päivää yksin hoitanut ilman valitusta mutta taidan pistää lakoksi.... ei vaan emmä pysty.

Ei mulla ole yhtään omaa aikaa. Mies joko töissä, urheilemassa, tietokoneella tai kittaa olutta. Ja minä seukkaan lasten kaa 24/7. Olen ihan kypsä jo ja pinna kireellä. Ei tukiverkkoa ole ollenkaan muuten :(

Voihan sitä lähtee leffaan, uimahalliin + kahvilaan. Keksi tai ota itselle jokin harrastus sieltä kautta saa ystäviä. Työväenopistolla on paljon vaihtoehtoja. Kirjastossa voi käydä+lehtisalissa lukemas lehdet. Kävelylenkillä voi käydä. Museoon tai näyttelyyn voi mennä. Mielikuvitus on vain esteenä. Tsemppiä sinulle.

mulla on sama tilanne melkeempä. mä en pääse kulkemaan täältä missä asutaan niin minnekkään muualle kuin lähikauppaan, koska mulla ei ole ajokorttia, ja en kyllä voisikaan pitkäks aikaa lähtee ja jättää vauvaa miehelle.

Alkuperäinen kirjoittaja :/:
mulla on sama tilanne melkeempä. mä en pääse kulkemaan täältä missä asutaan niin minnekkään muualle kuin lähikauppaan, koska mulla ei ole ajokorttia, ja en kyllä voisikaan pitkäks aikaa lähtee ja jättää vauvaa miehelle.

sama juttu :/

mulla vähän sama juttu ettei oo kaverii uudella paikkakunnalla, vanhat kaverit asuu kaukana..:/ mut mies kyl katsoo/katsois muksuja, mut oon kyl itekin niitten kans 24/7.

ja asun pirkanmaalla! laita yksityisviestii jos kiinnostaa? :)

Alkuperäinen kirjoittaja sama täällä:
Ei mulla ole yhtään omaa aikaa. Mies joko töissä, urheilemassa, tietokoneella tai kittaa olutta. Ja minä seukkaan lasten kaa 24/7. Olen ihan kypsä jo ja pinna kireellä. Ei tukiverkkoa ole ollenkaan muuten :(

Lapset ei koskaan nuku?

Mulla on omaa aikaa ihan liiaksikin, ihan joka ikinen ilta. Tosin hyvä vaan ettei ole ukkoa jaloissa. Kai apkin sen omansa voi joskus pistää ulos hetkeksi? Ja kyllä sitä voi yksinkin lähteä kuppilaan, ravintolaan tai leffaan.. jos kaipaa omaa aikaa, kannattaisi myös opetella nauttimaan omasta seurastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja pampara:
Onko teillä mahdollisuutta olla rauhassa omassa kotonanne? Minua ärsyttää, että koska olen muuttanut toiselta paikkakunnalta, mulla ei ole paljoa kavereita, sitten mies käy menojaan on kavereilla jne ja sanoo että hoitaa kyllä lapset jos haluat mennä. Ei ole minne mennä joten sanoin että haluan olla kotona rauhassa yhden illan! niin ei tästäkään tule mitään. mun pitää koko ajan muistuttaa että nyt olis puuron aika jne.. että miten täällä edes hommat hoituis kun olisin pois? ei mitenkään varmaan. Ja joo lähtisin mielelläni jonnekin tuulettumaan kodin ulkopuolelle mutta yksin baariin? no thanks. Kotona sitä rauhaa vaan ei saa. Nyt miehellä ON NIIN RANKKAA kun on päivän lapsia hoitanut mun avustuksella. Mä olen jo monta yötä ja päivää yksin hoitanut ilman valitusta mutta taidan pistää lakoksi.... ei vaan emmä pysty.

päästä irti.. takerrut liikaa ja luulet ettei mies osaa hoitaa... ja se on itsestä kiinni jos ei osaa lähteä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu, ei se onnistu kotona! Ite oon käynyt joskus uimahallissa tai elokuvissa, niihin ei välttämättä seuraa tarvii =)

Peesi. Uimahalli on hyvä, helppo ja edullinen vaihtoehto mikäli vaan tykkää käydä uimassa tai uimahallissa, eihän siellä tartte välttämättä uida. Kerran syksyllä lähdin äitini luokse illaksi, kun mies ehdotti että voisin olla enemmän poissa kotoa ja minäpä otin ja lähdin. Nyt koitan kerran kuukaudessa lähteä ainakin viikonlopuksi pois kotoa, kyllä piristää ihmeesti.

Mulla oli kyllä hyvin äkkiä kavereitakin sen jälkeen kun muutettiin uusille nurkille.
Talli on tossa omassa pihassa, sinne menen jos rauhassa haluan olla.

Tosin mä voin kyllä puuhastella ihan himassakin ja jättää muksut miehen huoleksi, suljen silmät ja korvat ja tarvittaessa jonkun huoneen oven.

Ei meidän kersat kuole tai sen kummemmin kärsi, jos niiden iltapuuro ei ole pöydässä klo 19.17. Eikä edes, vaikka ne söis muroja hillosilmällä klo 21.02.
Eikä siihen jos nukkuvat prinsessamekoissa tai kulkevat päivän yöpaidassa ja toppahousuissa sisällä.

Kun ne on isänsä kanssa, saavat olla ihan rauhassa. Mulle riittää, että tiedän kaikkien saavan mahan täyteen, että kukaan ei palele ja vaipat on vaippaikäiseltä vaihdettu. Muuten on ihan yksi lysti, millä periaatteella mies hoitaa asiat.

Eikö mies vois lähtee jonnekin lasten kanssa, että saisit olla rauhassa kotona? Vaikka sitten jollekin kaverille tai mummolle. Meillä on pari kertaa tehty näin ja on kyllä ollut kiva vaan olla kotona.

Yksinkin voi lähteä tuulettumaan, esim. vaan kaupoille tai kahville. Tollasta mä teen usein, kun en todellakaan baariin yksin menis.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Mulla oli kyllä hyvin äkkiä kavereitakin sen jälkeen kun muutettiin uusille nurkille.
Talli on tossa omassa pihassa, sinne menen jos rauhassa haluan olla.

Tosin mä voin kyllä puuhastella ihan himassakin ja jättää muksut miehen huoleksi, suljen silmät ja korvat ja tarvittaessa jonkun huoneen oven.

Ei meidän kersat kuole tai sen kummemmin kärsi, jos niiden iltapuuro ei ole pöydässä klo 19.17. Eikä edes, vaikka ne söis muroja hillosilmällä klo 21.02.
Eikä siihen jos nukkuvat prinsessamekoissa tai kulkevat päivän yöpaidassa ja toppahousuissa sisällä.

Kun ne on isänsä kanssa, saavat olla ihan rauhassa. Mulle riittää, että tiedän kaikkien saavan mahan täyteen, että kukaan ei palele ja vaipat on vaippaikäiseltä vaihdettu. Muuten on ihan yksi lysti, millä periaatteella mies hoitaa asiat.

Hieno asenne! :)

Yhteistyössä