ai luoja mä olen onnellinen että vippikierre on nyt loppu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Huoh"

Vieras
Useista sattuneista syistä ajauduin vuosi sitten vippikierteeseen. Vielä 2kk sitten hädissäni otin uutta jolla maksoin vanhoja pois. Nyt on muutama perinnässä, jonne maksusuunnitelmat. vaihdoin visa electroniin ja luottokortin lopetin. Tyhmyydestä saa maksaa. Mutta ette voi kuvitella tätä tunnetta, kun on lopultakin selvittänyt asiat eikä enää ikinä tee tämmöisiä virheitä! HUH
Ja opettelee pärjäämään sillä rahalla mitä on!!! Nyt sitkutan 40 eurolla viikon :)

mullla kans yhtä helvettiä vippien kans...vielä elkaa eri yhtiöilole 1500e ja mietin yöt ja päivät millä maksan ne... toivottavasti saan ne jotenkin pois..ja ikinä edn ota enään vippiä!

On ihan tuskaa miettiä noita asioita yötä päivää, monta viikkoa, kuukautta. Pelko ulosotosta riivaa. Olkaa sitkeästi yhteydessä perintäfirmoihin. Mulle pari perintäfirmaa alensi kk maksun erää kun kerroin huonosta tilanteesta ja että jonotan velkaneuvontaan! Pitää olla säälittävä ja uskottava. Kyllä ne ymmärtää. Sitkeyttä ja vänkäämistä se vaatii mutta ulosotto on vältettävissä ja mä ainakin yritän sitä kaikin keinoin.

Siis mä olin vielä eilen illalla ihan ottamassa taas uuden vipin maksaakseni kaksi erääntynyttä erää pois, jotta ne ei mene perintään. EN ottanut, enkä ota! en en en. Menköön nekin perintään. Kunhan ei ulosottoon. Eikä se ulosottokaan mikään maailman loppu ole, näin sanoi yleinen velkaneuvoja, se on yksi tapa lopettaa kierre ja maksaa velkoja pois.

Hienoa!
Mä leikkasin suutuspäissäni masterin keskeltä poikki, kun ei siitä mitään tule että joutuu vinguttamaan luotolta että saa seuraavan kuun erän maksettua. Summa ei siitä ainakaan pienene, päinvastoin kasvaa vaan vähän kerrallaan.
Mulla oli yhdistelmäkortti (credit+debit), katsellaan nyt kuinka kauan voi elää kortitonta elämää, siirrellä vaan rahoja tilitä toiselle niin, että mies hoitaa kaupassa maksamisen (sillä on kortin käyttö paremmin hallussa, ei vinguttele luotolle mitään). Ehkä mustakin tulee vielä joskus velaton? Tai ainakin luottovelaton (asuntolaina on sitten ihan eri juttu)!

Hienoa! Hyvä! Pysy lujana!

Yksi vaihtoehto on neuvotella pankista kulutusluotto, jolla maksaa vipit pois. Sopii kuukausilyhennykset sellaisiksi, että ne pystyy maksamaan. Ja pankin kanssa on helpompi neuvotella, jos tulee sellaisia hetkiä, ettei pysty lyhennystä jossain kuussa maksamaan - voi maksaa vain korot.

meidän perheessä ei olla vippejä otettu mutta kulutusluotot ovat paisuneet vuosien aikana niin että toiseen paikkaan 6500 euroa ja toiseen ollut pahimmillaan lähemmäs 10 000 euroa. näillä summilla ei olla ostettu mitään mitä olisi jäänyt käteen, siis mitään mitä voisi myydä pois.
tuota isompaa ollaan maksettu niin että sitä on jäljellä enää n. 4000 euroa mutta tuota sampo pankin 6500 euron joustoluottoa ollaan maksettu niin että maksetaan sitä joka kuukausi ja sillä joka jää yli, maksetaan jokin lasku. kertakaikkiaan niin tiukilla ollaan. pärjätään kyllä, ei nälkää nähdä, mutta näin on tehtävä... jahka saadaan tuo toinen maksettua, voidaan alkaa maksamaan toista.

olen oppinut virheistäni.

ELKÄÄ HYVÄT NUORET TAI VANHEMMATKAAN SORTUKO PIKAVIPPI LUOTTOIHIN, Meillä on niihin niin karmeat kokemukset. Ne vie itsetunnon ottajalta ja koko lähipiiriltä, Sen sijaaan kerro ongelmistasi ja rahahuolistasi jollekkin omaisellesi tai ystävällesi, Aikuisen lapsen äitinä sanon, elä elä liikaa tunteillesi ja usko lastasi vaikka kuinka, mielesi sanoisi toisin. Pakota lapsesi ottamaan vastuu teoistaan joskus. Emme me vanhemmatkaan elä ikuisesti.. Äitinä kovetan tunteet ja lopetan nyt auttamisen joka on maksanut kahdessa vuodessa ainakin satatuhatta euroa eikä taida riittääkkään, LOPPU AJATELKAA JÄRJRLLÄ' ei tunteella, Hakekaa apua kierteesen joutuneet omaiset!

Yhteistyössä