Ai kamala! Olen varmaan TOSI p***ska äiti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anna

Vieras
Oltiin tänään katsomassa, josko jostain veilä löydettäisiin uusi talvi/laskettelutakki tytölle.
Tämäpä sitten tottakai ihastui Kesportissa Haltin (kyllakin ihan hienoon) takkiin. Se vaan, että hintaa oli 299?!
Ja ei, en osta tuollaiselle rutkasti kasvavalle noin kallista takkia. sellainen 150? on mulla takin kipuraja. Mutta että 300 euroa!? Ehei!
Aikuisella mä viel tuonkin saattaisin pulittaa, kun takki menisi varmasti vielä pari seuraavaakin vuotta, mutta lapsella joka kasvaa rehottaa, niin eip.

Tuli harmistus jotenkin vaan itselle, kun likka pettyi. Vaan kaikkee ei voi saada. Eihän..

No empä ostais minäkään noin kallista takkia lapselle :/ Ja lapset pettyy, mut myös leppyy =) Etkä ole p***a äiti, vaan viisas äiti :)
Löysittekö edullisemman takin?

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Aikuisten yksi tärkeimmistä kasvatustehtävistä on tuottaa lapselle pettymyksiä. :xmas:

Näin on. Vaikea tehtävä.

(Vaikka välillä tuntuu, että meiltä pienituloisilta se onnistuu liiankin helposti.)

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
No empä ostais minäkään noin kallista takkia lapselle :/ Ja lapset pettyy, mut myös leppyy =) Etkä ole p***a äiti, vaan viisas äiti :)
Löysittekö edullisemman takin?

No ei löydetty. Kun taitaa olla jo vähän jokapuolelta talvivaatteet loppu, hajakokoja vaan. Kevätvaatteet tulleet kauppoihin.

Mutta josko Budgetissa viel ois..

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Ei tietenkään kaikkea voi saada, vaikka mten mieli tekisi.

Juuri näin. Ja ei nuo meidän mukelot oo ees tottuneet mitenkään saamaan kaiken haluamansa. Nyt vaan tuo tyttö on tullut murkkuikään, ja osaa kyllä vedellä niin monista uusista naruista äiteetä ;)

En mä halunnut maksaa edes omasta talviPUVUSTA noin paljon, kun alestakin sai ihan käyttökelpoisen. Lasketteluvaatteet on sikakalliita. Jos meillä niille olisi tarvetta, harkitsisin ostaa lapselle käytettyä asua. Sit vois ostaa uuden talvitakin muuhun käyttöön.

Just, vanhemmat on paskoja..
Just kuuntelen omaa murkkua täällä, kuinka paskaa sakkia me vanhemmat ollaan, kun yritetään auttaa matikan tehtävissä (ja ikävä kyllä meinaa hermo mennä kun ei tunnu menevän perille millään), eikä ulospääsystä ole toivoa ennen kuin läksyt on tehty.
Ja muuten, et oo paska vanhempi kun et osta sen hintaista takkia, just mietin ostaisinko ees itellle pelkkää sen hintaista takkia, vaikka haltin tuotteista tykkäänkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aikuisten yksi tärkeimmistä kasvatustehtävistä on tuottaa lapselle pettymyksiä. :xmas:

Näin on. Vaikea tehtävä.

(Vaikka välillä tuntuu, että meiltä pienituloisilta se onnistuu liiankin helposti.)

Vaikka mulla onkin rahaa, niin en silti osta noin kalliita vaatteita lapselle! Enkä kovin usein edes itselleni. Sillähän ne rahat riittääkin kun niitä ei turhaan käytä tarpeettomiin.

Alkuperäinen kirjoittaja tuttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Näin on. Vaikea tehtävä.

Vaikka mulla onkin rahaa, niin en silti osta noin kalliita vaatteita lapselle! Enkä kovin usein edes itselleni. Sillähän ne rahat riittääkin kun niitä ei turhaan käytä tarpeettomiin.

Näinpä!
Ei meillä rahassa kylvetä, mutta en mä nyt sano, etten olisi VOINUT sitä takkia ostaa konkurssiin menemättä. Mutta musta se vaan ei olis ollut missään mielessä järkevää :)

Alkuperäinen kirjoittaja no huu:
En mä halunnut maksaa edes omasta talviPUVUSTA noin paljon, kun alestakin sai ihan käyttökelpoisen. Lasketteluvaatteet on sikakalliita. Jos meillä niille olisi tarvetta, harkitsisin ostaa lapselle käytettyä asua. Sit vois ostaa uuden talvitakin muuhun käyttöön.

No mä ajattelen niinpäin, että rinteeseen tarvittais se parempi takki. Ominaisuuksiltaan. Ja muuten menis ihan perustoppakin. Tosin meillä on aina ollut käytössä ihan perustalvivaatteina nämä. Eli siis ei osteta eka rinteeseen sikakalliita releitä, ja sit toiset muuhun käyttöön. Vaan samoja käytetään ihan perustalvivaatteina.

Ja olen juu huutiksestakin metsästänyt. Mutta mulla on sellainen periaate, että vaikka kuinka olis takki (=VAATE) maksanut 400? uutena, on järjetöntä maksaa siitä käytettynä 150?.
Ja muutenkin siellä olis kyllä muutama ihan jeestakki nýtkin, mutta kun sitten taas ei ole koko oikea.

Jep ja kun lapses on leppynyt jos siis tosta suuttui, niin kannattaa selittää sitten neutraalisti miksi päätit näin. Eli kun likka kasvaa ja jos kerta pikkusiskoa joka takin perisi ei ole, niin noin kallista takkia ei osteta. Mun mielestä on tärkeää keskustella aiheesta ja kriteereistä JO ENNEN kauppaan menoa ja tehdä jo etukäteen molemminpuolinen sopimus josta ei sitten luisteta. Esim äiti sanoo budjettinsa ja ettei aio ostaa vaikkanyt valkeaa takkia ja likka saa sitten päättää millasen ostaa. Tärkeää on siis keskustella. Mutta tosiaan, pettyminen on tärkeää ja opettaa ja valmistaa elämään.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Jep ja kun lapses on leppynyt jos siis tosta suuttui, niin kannattaa selittää sitten neutraalisti miksi päätit näin. Eli kun likka kasvaa ja jos kerta pikkusiskoa joka takin perisi ei ole, niin noin kallista takkia ei osteta. Mun mielestä on tärkeää keskustella aiheesta ja kriteereistä JO ENNEN kauppaan menoa ja tehdä jo etukäteen molemminpuolinen sopimus josta ei sitten luisteta. Esim äiti sanoo budjettinsa ja ettei aio ostaa vaikkanyt valkeaa takkia ja likka saa sitten päättää millasen ostaa. Tärkeää on siis keskustella. Mutta tosiaan, pettyminen on tärkeää ja opettaa ja valmistaa elämään.

Ei se nyt enää myrtsinä olekaan :) Se on vaan nykyisin tollanen tinttahäärä, että kihahtelee. Ja tosiaan ennen kauppaan menoa jo kerroin budjetin ja sen, että en aio hankkia ökykallista vaatetta. *Jamuuten, tuo takki oli nimenomaan valkoinen :) :) * Ja enne kauppaan menoa likka oli ihan tyytyväinen ja jees-jees-mielialalla. Eli ymmärsi hvin, ettei noin kallista osteta. Mutta ans olla kun se takki osui eteen, kaik unohtui teinin päästä phiu vaan ku pieru saharaan..
Mutta nyt se siis jo on ihan "normaali" taas ;)

Alkuperäinen kirjoittaja anna:
Ja enne kauppaan menoa likka oli ihan tyytyväinen ja jees-jees-mielialalla. Eli ymmärsi hvin, ettei noin kallista osteta. Mutta ans olla kun se takki osui eteen, kaik unohtui teinin päästä phiu vaan ku pieru saharaan..
Mutta nyt se siis jo on ihan "normaali" taas ;)

Just niin tyypillistä teiniä! :) Ihanaa rajojen koettelua. Ihanaa että on äiti, joka rajat pitää ja antaa testata niitä. Ja on olemassa. Tärkeitä juttuja opetat lapsellesi käytökselläsi ja esimerkilläsi. Näin hänkin osaa sitten toivottavasti aikanaan omille lapsilleen olla läsnä..

Yhteistyössä