Ai juu hei, nyt on herkkupäivä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jätkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jätkä

Tunnettu jäsen
25.10.2004
37 008
46
48
Aattelin yllättää pojat ja leipasen mokkapaloja tänään. :p Ja meikäläisen mokkapalat ei sitten mitään lerpakkeita olekaan, teen meinaan tupla annoksella taikinan ja kuorrutteen. Jos seuraksi vielä vaniljajäätelöä,, :p

Ja sipsiä/limukkaa!

Voi että, minun just yks päivä piti mokkapaloja leipoa mutta en sitten saanutkaan aikaiseksi :ashamed: Ehkä tänään :p

Laitatko siis yhdelle pellille kahden pellillisen verran taikinaa? :p Ja sit tupla kuorrutus vielä päälle? :p Jos vaikka tekis samalla tavalla :D

Mie teen yleensä taikinaa yhden kerroksen mut täytettä kaksi :p :p

...muistui mieleen nuoruusvuosien paras herkku, kaveri leipasi mokkapaloja ja laittoikin sen täytteen kuumana kuuman pohjan päälle (vahingossa siis) - se imahti sinne sekaan ja avot kun olikin hyviä :saint: :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Voi että, minun just yks päivä piti mokkapaloja leipoa mutta en sitten saanutkaan aikaiseksi :ashamed: Ehkä tänään :p

Laitatko siis yhdelle pellille kahden pellillisen verran taikinaa? :p Ja sit tupla kuorrutus vielä päälle? :p Jos vaikka tekis samalla tavalla :D

Juu noin teen, tulee melkeistä kunnon kakku. :p :D Ja ei kovinkaan isoa palaa tarvi syödä, kun on jo kiintiö täynnä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:

Juu noin teen, tulee melkeistä kunnon kakku. :p :D Ja ei kovinkaan isoa palaa tarvi syödä, kun on jo kiintiö täynnä. :D

No nyt ei sitten enää tarvitse kuin uskaltaa kurkistaa että onko kananmunia tarpeeks. Kyllä harmittaa jos ei ole :snotty: =)

Ääh.. Mulla on dieetti, hyväkarpauksella mennään, josko se toisi avun pco:hon ja vauva pääsisi alulle. Herkuksi olen nyt puputtanut jäisiä marjoja pakkasesta. Ei oikeen vedä vertoja mokkaherkuille.

Mulla on lapsivapaa :D Joten löytyy:

-Juustotikkuja
-Fetajuustoa, oliiveja, tuorekurkkua, viinirypäleitä, porkkanatikkuja
-Dippiä
-Suolapähkinöitä, sipsejä
-Ben&Jerry's Cookie Dough
-Karkkia :D
-Valkosipulipatonkia
-Kanan liekkisiipiä

Ja juomana siideri :P En nyt noita kerralla syö.

Alkuperäinen kirjoittaja MyPoodles:
Ääh.. Mulla on dieetti, hyväkarpauksella mennään, josko se toisi avun pco:hon ja vauva pääsisi alulle. Herkuksi olen nyt puputtanut jäisiä marjoja pakkasesta. Ei oikeen vedä vertoja mokkaherkuille.

Pika-apua suklaanhimoon (ja vois auttaa mokkapalahimoon ;) ):

laita kakkukaakaota, kermaa ja hiukan makeutusainetta lasiin, sekoita ja syö mössö. :D Ei tarvi paljon, hyyyyvin pieni määrä riittää poistamaan tarpeen. :whistle:

Mutta tämän aloituksen vika, et meilläkin on nyt pellillinen mokkapaloja tehtynä. Teidän kaikkien vika ylipäätänsäkin: oon täältä palstalta saanu päähäni, et vauvan tuloa varten tarttee leipoakin. :xmas: Tai siis niitä vieraita, jotka tulee kattomaan vauvaa.

Mutta nyt mulla on ongelma. Kuinka ton saa pakkaseen??? Olin suunnitellu pistäväni palasiksi ja päällekäin palat rasiaan, mut jäi tuo päällinen hiukan liian pehmeeksi, kun eihän meillä ollu ensinnäkään tavallista sokeria tarpeeksi, saatikka vaniljasokeria tai tomusokeria. =) Joten piti soveltaa. ....mut näinköhän ukko saa syödä koko pellillisen, jos en saa tuota nyt pakastettua...

Osaisko joku sanoa miten sen pinnan saa tarpeeksi kiinteäksi? Pitääkö se jäähdyttää kuinka viileäksi ennen levitystä?
Tai jos se vaikuttaa löysältä niin mitä lisään siihen ennen kuin laitan pohjan päälle? Tomusokeriako?