Ahneella on paskanen loppu.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Kuukausipalkka 20 000 euroa - lentäjä vaatii lisää
Kuukausipalkka 20 000 euroa - lentäjä vaatii lisää Julkaistu: 12.5.200811 kommenttia
Lähetetty kerran
Kuva: EPA / All Over Press

Kuva: EPA / All Over PressFinnairin lentäjät ja työnantajan edustaja neuvottelevat tänään valtakunnansovittelijan kansliassa työehtosopimuksesta. Suurin kiistakapula on palkka, kertoo Taloussanomat.

Finnairin lentäjät haluavat 24,5 prosentin palkankorotuksen, kun Palvelualojen Toimialaliitto tarjoaa kymmenen prosentin korotusta.

Finnairin lentäjät tienaavat jo nyt melkoisesti. Finnairin palkkatilastojen mukaan lentäjien keskipalkka on 10 400 euroa kuukaudessa. Kaukoliikenteessä lentävät kapteenit tienaavat keskimäärin peräti 20 000 euroa kuukaudessa.

Lentäjien palkkavaatimus toisi siten 2 500-5 000 euron korotuksen kuukausipalkkaan. Työnantajan mielestä lentäjien palkankorotusvaatimukset ovat utopistisia.
http://www.uusisuomi.fi/raha/23354-kuukausipalkka-20-000-euroa-%E2%80%93-lentaja-vaatii-lisaa

 
propagandaa
Miksiköhän mä olen saanut informaatiota että lentäjät ovat valmiita palkan ALENNUKSIIN, kunhan lentäjiä ei ulkoisteta, eli oteta halvemmista maista työntekijöitä
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja propagandaa:
Miksiköhän mä olen saanut informaatiota että lentäjät ovat valmiita palkan ALENNUKSIIN, kunhan lentäjiä ei ulkoisteta, eli oteta halvemmista maista työntekijöitä
Tuon uutisen tilanne oli toissa keväältä. Näin nopeasti suunta kääntyi.

Nyt tosiaan suostuvat palkanalennuksiin, mutta ulkoistaminen on kova pala koska se romahduttaisi finskin lentäjien tulotason.

 
Mamma italiana
mà en ole asiaan perehtynyt mutta noi bruttopalkat ei kerro mitààn. suomessa on vààristynyt kàsitys palkoista kun puhutaan aina bruttona ja verotus kàsittààkseni aika progressiivista. kiinnostaa mità kullekin jàà kàteen!
 
Mamma italiana
Alkuperäinen kirjoittaja bellezza:
siis tienaako ne noin paljon?? ohhoh..
mä en kehtais kinuta lisää liksaa noilla tuloilla. ennemmin poliiseille ja palomiehille ja lääkäreille lisää palkkaa.
noh, kysyin jo ettà paljonko heille jàà kàteen?
onhan lentàjillà vastuu aika monesta ihmishengestà viikottain....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja bellezza:
siis tienaako ne noin paljon?? ohhoh..
mä en kehtais kinuta lisää liksaa noilla tuloilla. ennemmin poliiseille ja palomiehille ja lääkäreille lisää palkkaa.
noh, kysyin jo ettà paljonko heille jàà kàteen?
onhan lentàjillà vastuu aika monesta ihmishengestà viikottain....
Bussikuskeill on vastuu vielä useammista ihmishengistä, samoin matkustajalaivojen henkilöstöllä.
 
Mamma italiana
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos finski menee nurin lentäjien ahneuden vuoksi, niin sitten mut yhtiöt lentävät Suomeen =)
otin just eilen liput blu1:lta ;)
olisin ottanut muutenkin kun aika suuri hintaero
Se hintaero on pois finskin lentäjiltä =)
no mulla ei ole mitààn finnairin lentàjià vastaan, kyse on vaan omasta rahapussistani ja valinnat sen mukaisia
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
mà en ole asiaan perehtynyt mutta noi bruttopalkat ei kerro mitààn. suomessa on vààristynyt kàsitys palkoista kun puhutaan aina bruttona ja verotus kàsittààkseni aika progressiivista. kiinnostaa mità kullekin jàà kàteen!
Peesi. Kun veroprosentti on 50, niin kyllä se vaikuttaa aika selvästi siihen, mitä käteen jää. Iso palkkahan tuo on moneen muuhun hommaan verrattuna, mutta toisaalta, en haluaisi että siellä ihan kukaan toistaitoinen ajelisi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos finski menee nurin lentäjien ahneuden vuoksi, niin sitten mut yhtiöt lentävät Suomeen =)
otin just eilen liput blu1:lta ;)
olisin ottanut muutenkin kun aika suuri hintaero
Se hintaero on pois finskin lentäjiltä =)
no mulla ei ole mitààn finnairin lentàjià vastaan, kyse on vaan omasta rahapussistani ja valinnat sen mukaisia
Niinpä. Finskin lentäjien pitäisi tajuta oma etu myös pidemmällä kuin kuukauden sihdillä.
 
Mamma italiana
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
mà en ole asiaan perehtynyt mutta noi bruttopalkat ei kerro mitààn. suomessa on vààristynyt kàsitys palkoista kun puhutaan aina bruttona ja verotus kàsittààkseni aika progressiivista. kiinnostaa mità kullekin jàà kàteen!
Peesi. Kun veroprosentti on 50, niin kyllä se vaikuttaa aika selvästi siihen, mitä käteen jää. Iso palkkahan tuo on moneen muuhun hommaan verrattuna, mutta toisaalta, en haluaisi että siellä ihan kukaan toistaitoinen ajelisi.
kyllà tàytyy myòntàà ettà tossakin on peràà
 
Mamma italiana
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja bellezza:
siis tienaako ne noin paljon?? ohhoh..
mä en kehtais kinuta lisää liksaa noilla tuloilla. ennemmin poliiseille ja palomiehille ja lääkäreille lisää palkkaa.
noh, kysyin jo ettà paljonko heille jàà kàteen?
onhan lentàjillà vastuu aika monesta ihmishengestà viikottain....
Bussikuskeill on vastuu vielä useammista ihmishengistä, samoin matkustajalaivojen henkilöstöllä.
miten joku voikaan verrata bussikuskia ja lentàjàà..... hieman eritasoisia juttuja, jos sallinette
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja 15 000 vuodessa:
Jaa vaikka menis 50% veroihin niin ei kai kukaan enempää tarvi, kuin 5-10 000 kk. Saisin edes kerran vuodessa tuollaisen kk palkan niin hyvin riittäisi.
Joo, sinun tehtävähän se on päättää paljonko ihmiset saa tienata. Noista palkoista maksettavilla veroilla elätetään aika monta sossupummiakin.
 
miuku
Verolaskurilla voi tällaisia asioita itselleen selvitellä, jos haluaa Suomen verotukseen tutustua. Oletetaan vaikka seuraavaa:

Lentäjän vuositulot 120000 e
Veroprosentti 42,5, lisäprosentti 53,5
Veroja maksettava 50 647,64
Käteen jää vajaat 70000 e

Tämä noin äkkiseltään laskuriin heitettynä, ei ole mitään lisiä tai vähennyksiä tms.
 
Mamma italiana
Alkuperäinen kirjoittaja 15 000 vuodessa:
Jaa vaikka menis 50% veroihin niin ei kai kukaan enempää tarvi, kuin 5-10 000 kk. Saisin edes kerran vuodessa tuollaisen kk palkan niin hyvin riittäisi.
jos aletaan kattoa kuka tarvii mitàkin, menee aika monimutkaiseksi. mitens se olikaan noissa kommunistivalloissa.....
 

Yhteistyössä