Ahistaa ihan hemmetisti tämä elämä:/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IhanaValo

Vieras
Unohduin tuossa äsken kattelemaan valokuvia, mietin tähänastista elämääni ja sitä mitä oon saanut aikaan. En paljoa, ei oo koulutusta, ei ammattia eikä työtä..ei ees ajokorttia. Minimirahoilla oon kotonakin ollut, miehen "elätettävänä" :ashamed:
Ei oo oikeen kavereitakaan, kun oon niin epäsosiaalinen ja hiljanen. Onneks sentään on muutama sukulainen kenen kans väleissä.
Miehenkin "pyydystämistä" pidin ihmeenä, kuka nyt tämmöisen olis halunnut. En oikeen tiiä ees, miksi niin huonona itteeni pidän kun aina on kannustettu ja kehuttu kotona. Joku vika mius varmaan on.
Taitaa nuo lapset olla miun elämän suurin saavutus :heart:

Kuhan höpötän taas..tuli vaan niin haikee olo joteski. :/

Ja musta voi tulla sun kaveri =) :heart:

No joo, myönnetään, tää ei ehkä ole kauhean hieno saavutus :ashamed: :snotty: :xmas: :saint: :D

Voi ei :( :o
Mä onnistuin muokkaamaan mun viestini sellaiseksi, joksi en tarkoittanut :ashamed: :snotty: :o

Sori ap, oikeesti.
Mä halusin kannustaa ja kehua sua, ja kertoa että sun saavutukset on hienoja. Ja että sä oot saavuttanut jotain sellaista, mitä monet tänkin palstan ihmiset kaipaa! :hug: :hug:

Sori mun moka :ashamed:

Jokaisella on joskus noita päiviä :hug: , myös niillä joilla on ajokortti/ammatti/jne.

Sinulla on perhe, ja se on sellaista mitä moni kadehtii! Ammatin, koulutuksen, ajokortin yms voit myös hankkia halutessasi :)

Tärkein saavutus elämässä on onnellisuus ja minusta tuntuu että sinulla sitä onnea riittää mm. lapsesi, miehesi, löydät varmasti paljon hyviäkin asioita elämästäsi ja kenties itsestäsi. Arvosta itseäsi.

Koulutus ja työ ovat sitten vain toinen puoli elämää :)

Voi kuule. Mun mielestä sulla on jo monta saavutusta kuten lapsi, parisuhde ja se oot elossa ja sulla on mahdolisuus toteuttaa kaikkea muuta elämässä.

Mun elämä jonkun toisen silmin on varmasti ihan tylsä ja tarpeeton. Mä en ole saanut muuta aikaan kuin opiskeluja...

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Unohduin tuossa äsken kattelemaan valokuvia, mietin tähänastista elämääni ja sitä mitä oon saanut aikaan. En paljoa, ei oo koulutusta, ei ammattia eikä työtä..ei ees ajokorttia. Minimirahoilla oon kotonakin ollut, miehen "elätettävänä" :ashamed:
Ei oo oikeen kavereitakaan, kun oon niin epäsosiaalinen ja hiljanen. Onneks sentään on muutama sukulainen kenen kans väleissä.
Miehenkin "pyydystämistä" pidin ihmeenä, kuka nyt tämmöisen olis halunnut. En oikeen tiiä ees, miksi niin huonona itteeni pidän kun aina on kannustettu ja kehuttu kotona. Joku vika mius varmaan on.

Mulla on hyvä koulutus ja työ, mutta ei lapsia. Pelottaa suodaanko niitä minulle ikinä ja uskallanko niitä edes yrittää saada....vaikka toisaalta mitään muuta en halua

Ymmärrän tunteesi..Luulen, että olet masentunut! Mulla ollut samanlaisia aatoksia, kun kaikki on ikäänkuin oikeesti hyvin, ja kuiteskaan mikään ei tunnu miltään! Ei auta muiden sanomiset tai omat aatokset siihen,että on ihanat lapset, ihana mies ja hyvä parisuhde..Siltikin itse aattelen useinkin, että ihaninta maailmassa on nukkuminen ja uni/unet; kun ei tarttis aamuisin herätä lainkaan....

Kuule sie ihana nainen.
Sinä olet saanut miehen,lapsia,he rakastavat sinua.
Mikä voi olla elämässä sen suurempi saavutus =)
*pussaa*
Nimimerkillä eronnut persaukinen viiden yh ja työkyvytön tällä hetkellä

Alkuperäinen kirjoittaja toinen sama:
Ymmärrän tunteesi..Luulen, että olet masentunut! Mulla ollut samanlaisia aatoksia, kun kaikki on ikäänkuin oikeesti hyvin, ja kuiteskaan mikään ei tunnu miltään! Ei auta muiden sanomiset tai omat aatokset siihen,että on ihanat lapset, ihana mies ja hyvä parisuhde..Siltikin itse aattelen useinkin, että ihaninta maailmassa on nukkuminen ja uni/unet; kun ei tarttis aamuisin herätä lainkaan....

Masentunut harvoin itse tajuaa olevansa masentunut.. aika herkästi nykyään tuota sanaa vaan käytetään. Kyllä kai kaikilla noita hetkiä on, minullakin vaikka on koulutus, ihana perhe jne. Tulee sellainen olo, että vaikka katoaisi maan päältä, ei kukaan edes huomaisi.

Vaikka eihän niin tietenkään ole :D

Masennusta se saattaa olla silloin jos tuollaiset tunteet jatkuu pidempään, viikosta ja kuukaudesta toiseen ja myös fyysistä oireilua tulee mukaan..

Minkä ikäinen oot? Tuskin hirveän vanha vielä, ehdit kyllä vielä tehdä vaikka mitä!
Ja eikös sitä niin sanota, että "ihminen on arvokas sellaisenaan". Olkoon vaan klisee, mutta totta ainakin mun mielestäni. Kyllä se siitä!! :hug:

Jos kaikki olisivat jotain ja kaikilla olisi kaikki, niin ei se jotain ja kaikki tuntuisi miltään. Meitä, joilla ei ole "mitään" ja ketkä emme ole "mitään" tarvitaan myös, jotta toiset voisivat pitää itseöön parempina.

Monta kertaa oon aatellut että nyt meen ja ilmottaudun tuohon lähiautokouluun, ajan sen kortin ja alan ettimään jotain työtä..miehenkin työpaikkaan(tehdas) kuulemma ottavat töihin ilman koulutustakin..
Mut jokin vaan estää aina senkin, pelko etten osaa..vaikka pitäis vaan mennä ja yrittää ees. Toinen mutta on raha, kortin ajaminen maksaa aika paljon.
Koulussa en oo ikinä ollut hyvä, lakin sain, melko huonoin arvosanoin kylläkin ja senpä jälkeen oon ollut vaan vuoden-1½ yhessä koulussa, minkä lopulta lopetin kesken kun en pärjännyt.

On kyllä välillä niin turhuusolo ettei uskoiskaan.. :/

26v. on jo ikää..

Ja Niin Varmaan;Siis mitä sie teit tuolle viestilles?

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa-Cullen:
Sä olet (ainakin täällä ) uupen kannustava ja positiivinen luonne ja sitä ei monella ole eikä sitä jälkikäteen saa mistään niin aitona :flower:

:flower: :flower: :flower: Näin. :hug: :hug: :hug:

on ammatti murehtii oman alan työtilannetta, jos on ajokortti ei ole varaa pitää autoa bensat maksaa ym..niin ja kun on yksi ammatti haluaa kehtittyä lisää ymm

Monta kertaa oon aatellut että nyt meen ja ilmottaudun tuohon lähiautokouluun, ajan sen kortin ja alan ettimään jotain työtä..miehenkin työpaikkaan(tehdas) kuulemma ottavat töihin ilman koulutustakin..
Mut jokin vaan estää aina senkin, pelko etten osaa..vaikka pitäis vaan mennä ja yrittää ees. Toinen mutta on raha, kortin ajaminen maksaa aika paljon.
Koulussa en oo ikinä ollut hyvä, lakin sain, melko huonoin arvosanoin kylläkin ja senpä jälkeen oon ollut vaan vuoden-1½ yhessä koulussa, minkä lopulta lopetin kesken kun en pärjännyt.

26v. on jo ikää..

Ja Niin Varmaan;Siis mitä sie teit tuolle viestilles?

Mä olin 31 v kun ajoin ajokortin :wave: Ajatuksella ettei onnaa koskaan..ja niin vaan ekalla kerralla heittäen läpi :hug:

Miksi se ajokortin puuttumine ahdistaa? Sä olet hyvä ihminen jos et aja autoa kun säästät luontoa :D

Mee töihin ja käytä rahat johonki muuhun :) Ja varmasti osaat, älä sitä pelkää.

26v. on jo ikää..
Kun meillä kaikilla on jotain sellaista mitä joku muu haluaa eikä saa.

Alkuperäinen kirjoittaja tinrinrin:
Miksi se ajokortin puuttumine ahdistaa? Sä olet hyvä ihminen jos et aja autoa kun säästät luontoa :D

Siksi ahdistaa kun tuntuu ettei sitten pääse minnekään, kävellen menee niin pitkään enkä uskalla pyörällä ajaa kaupungissa :ashamed:

Kiitos vielä kaikille! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja tinrinrin:

Siksi ahdistaa kun tuntuu ettei sitten pääse minnekään, kävellen menee niin pitkään enkä uskalla pyörällä ajaa kaupungissa :ashamed:

Kiitos vielä kaikille! :flower:

Mä kyllä panostaisin sinuna siihen, että hommaat pyörän missä on hyvät jarrut, ja kunnollisen kypärän, ja unohdat sen auton :). Kyllä kaupungissa tottuu pyörälläkin kurvailemaan, kun vain on varovainen. Se, että omistaa ajokortin, ei kyllä oo mikään meriitti, minusta pikemminkin päinvastoin. Toki joihinkin töihin sitä tarvitsee, mutta jos et oo taksisuhariksi tai bussikuskiksi hakemassa, niin..;)

Ota yksi tavoite kerrallaan. Jos se on vaikka koulutus, niin panosta siihen aluksi. Älä kahmi liikaa tavoitteita kerralla, niin ei tule pettymystä. Ja sulla on lapsia, se on jo paljon!

Yhteistyössä