J
Jotain muuta
Vieras
Tämä päivä niinkuin moni muukin on ollut todella raskas henkisesti. Olen kahden lapsen äiti ja tuntuu, ettei mikään tunnu enää miltään. Liukuhihnahommaa koko ajan, ruokaa, pyllyjen pesua, tuntuu, ettei sitä normaalia leikkiä ole eikä jaksakaan enää. Ulkoillaan onneksi päivittäin, mutta se on samaa aina myös. Lapset on 1,5v ja ensi kuussa vanhempi täyttää 3v. Tuttuja on joita nähdään, mutta kummankin vauva-ajat ja nyttenkin´olen ollut ilman sitä tukiverkostoa josta niin hehkutetaan. Lähimmät sukulaiset asuu 400km päässä, mies löytyy ja hänestä on ihanan suuri apu kaikessa, oikea unelma, joka hoitaa lapsia ja tekee ruokaa, siivoaa ja vaihtaa vaippoja, siis kaikkea. Mutta mä en vaan osaa rvostaa sitä aina ja mäkätän ja mäkätän jatkuvasti. Tuntuu kuin olis loputtomassa kierteessä, josta ei pääse pois. Aivan ku tulis sellainen olo, että mun on pakko huutaa ja raivota tää olo pois. Lapsetkin ikävä kyllä saa siitä joskus oman osansa. Kai mä odotan sitten liikoja tai jotain ihmettä tähän arkeen, että kaikki muuttuis ja jaksais nauttia lapsista joita kumminkin rakastan ja ovat kaikkeni. Välillä vaan tuntuu että mun on pakko päästä pois, mutta muuta elämää ei ole. Reilu vuosi ollaan asuttu uudella paikkakunnalla, en ole perhekerhotyppiä ja nyt on jo kynnys niin korkealla, että se vaatis jo niin rohkeuttakin, että en nukkuisi kai viikkoon jos päättäisin meneväni. mä haluan niin olla kotona vielä vuoden ainakin, mutta tätä menoa mä palan henkisesti loppuun. Joku mun sisällä ajan ihmettelee miks mä huudan ja raivoan pienestäkin, ärsyynnyn siitä, että lapset seuraa joka paikkaan, että tiiän kai tekeväni väärin ja pitäis hakea apua. Mutta toisaalta se olis luovuttamista ja nuorena niin tein monesti joka asiassa, tahtoisin nyt olla vahva ja antaa lapsillekin jotain parempaa kuin väsyneen äidin. Miehelle oon puhunut, mutta en mä kai saa mun viestiä perille. Itkuks menee nää päivät aina, mut ei musta ole puhumaan ammatti-ihmiselle saati neuvolaan näistä tunteista. Vaikka tahtoisinkin, että joskus joku kysyis edes vain, että miten mulla menee, miten mä jaksan. :'(
Älkää puhuko masennuksesta, avun hakemisesta, sillä ne tiedän jo itsekin, että mahdollista sekin on. Mä halusin vaan kertoa tän. Monihan tänne kirjoittaa aina pahasta olostaan, miksen siis minäkin...
Älkää puhuko masennuksesta, avun hakemisesta, sillä ne tiedän jo itsekin, että mahdollista sekin on. Mä halusin vaan kertoa tän. Monihan tänne kirjoittaa aina pahasta olostaan, miksen siis minäkin...