Ahdistuuko muu pyykin alle?

Mä en ymmärrä, miten mä saisin tuon pyykkihuollon toimimaan! Mitään muuta en tehtis tehdä, ja kun en kokoa ajan tee, kaikki kaatuu päälle. :(

Meillä on ollut nyt vähän ylimääräistäkin, täitä,ja märkärupea ja sen sellaista, mutta silti! Tää on aivan toivotonta.

JA sitten minä muka kuvittelen vielä kestovaippailevani tulevan vauvan kanssa. Heh. Sehän tätä pyykkirumbaa vähentää.

JÄRKKYÄ! AUttakaa!
|O
 
Jos lapset ovat jo vähän isompia niin pistä kuivat vaatteet kasaan ja pyydä heitä ottamaan kasasta omat vaatteet ja korit lattialle ja lapset opettelevat itse viikkaamaan vaatteensa. Sen jälkeen kun homma on tehty niin syötte yhdessä jäätelöä ... jotain mikä huokuttelee lapset tekemään sen työn.

Itse en vielä ahdistu kun tulee viikossa 1 koneellinen tummaa ja 1 koneellinen vaaleaa ja hyvin mahtuu kun pesutuvassa on isot koneet. Kuivausrumpukin siellä on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Jos lapset ovat jo vähän isompia niin pistä kuivat vaatteet kasaan ja pyydä heitä ottamaan kasasta omat vaatteet ja korit lattialle ja lapset opettelevat itse viikkaamaan vaatteensa. .
Olenkin miettinyt, että lapset täytyy valjastaa. Tuo on hyvä idea. Ainakin tuo isompi, 6vee. Joskus se auttakin, mutta täytyy tehdä jotain siivousrutiineja ja sääntöjä. Muuten tää homma ei toimi ollenkaan.
 
Minä esim. eilen pesin neljä koneellista ja tänään taas saa pestä pari koneellista. Esikoiselta tuli pissi vahinko yöllä.
Musta tuntuu, että en muuta teekkään, kun pesen pyykkiä ja ravaan kodin ja kuivaushuoneen väliä :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Itse en vielä ahdistu kun tulee viikossa 1 koneellinen tummaa ja 1 koneellinen vaaleaa ja hyvin mahtuu kun pesutuvassa on isot koneet. Kuivausrumpukin siellä on.
SIis yksi koneellinen tummaa ja yksi vaaleaa. Ei ole totta! Mitähän mä teen väärin, kun meillä varmaan tulee kymmenen koneellista viikossa. En ole laskenut, mutta ainakin sen verran varmaan pitäs pestä v.

Ja sit tietty tänä syksynä nuo päiväkodin tuliaiset, täit sun muut työllistää.
 
Mä en ole koskaan ymmärtänyt ihmisetn pyykkipanikkia...sitten pestään pyykkiä kun on riittävästi tietyn väristä pyykkiä, että saa rummun täyteen. =)
Tosin miehen lapset meillä vähän alle 50/50 ja oma vauva vielä vatsassa hetken...katsotaan olenko kohta eri mieltä, kestoilua minäkin suunnittelen vauvan kanssa!! :D
 
Fleur de la Cour
Meillä on vain kolme ihmistä koko perheessä ja pyykkivuori on silti aivan mahdoton. olen tullut siihen tulokseen, että meillä täytyy siis olla liikaa vaatteita. No isännän työvaatteetkin on riesananani ja kyllähän kouluikäisellä lapsella nyt jo on jos jonkinmoista vaatetta mitä tarvii. En koitakaan selviytyä aina niin hyvin, että vaatteet ois silitettynä kaapeissa asti vaan viikkaan kodinhoitohuoneen laskutasolle jokaiselle oman kasan ja sukka+ alushousukasan erikseen. On edes joku järjestelmä kun muuten ei ehdi sitten mitenkään.
 
Meillä 7kg pyykkikone, 7kg kuivauspumpu ja kuivauskaappi. Ne on pelastanu tämän muorin hermot monta kertaa!!!

*lisäys; niin ja mulla on kolme pyykkikoria, tummat, vaaleat ja punaset. Niistä näkkee heti, mitä pyykkiä on pestävä, eikä pääse kertymään, ko on niin helppo nakata suoraan korista koneeseen. Ei tarvitte lajitella. Lapsetki ossaa meilä laittaa pyykkinsä oikeaan korriin, ko korit on sen värisiä, minkä väristä pyykkiä niihin kerättään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Itse en vielä ahdistu kun tulee viikossa 1 koneellinen tummaa ja 1 koneellinen vaaleaa ja hyvin mahtuu kun pesutuvassa on isot koneet. Kuivausrumpukin siellä on.
SIis yksi koneellinen tummaa ja yksi vaaleaa. Ei ole totta! Mitähän mä teen väärin, kun meillä varmaan tulee kymmenen koneellista viikossa. En ole laskenut, mutta ainakin sen verran varmaan pitäs pestä v.

Ja sit tietty tänä syksynä nuo päiväkodin tuliaiset, täit sun muut työllistää.
Ootas kun meillä on lapsia niin mä varmaan itken täällä samaa pyykki ongelmaa ;) Tosin sitten on pakko ostaa oma kone ja pestä sekä taloyhtiön että sillä omalla. Lakanan vaihtopäivänä toki tulee 1 koneellinen lisää :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Mä en ole koskaan ymmärtänyt ihmisetn pyykkipanikkia...sitten pestään pyykkiä kun on riittävästi tietyn väristä pyykkiä, että saa rummun täyteen. =)
Mutta kun se pyykki ei mahdu pyykkikomeroon eikä välillä saa kodinhuoneen ovea auki, kun lattia on täynnä kaikke amahdooista, pyyhettä ja petivaatteita, lakanoita...

Kuivumaan yleensä saan, joko rumpuun tai tangoille, mutta siitä sitten kaappiin asti... AIka toivotonta. :(

SIellä ne sitten sekottuu, puhtaa ja likaiset uudestaa, ja kaikki alkaa alusta.

Mutta ajattelen kokeilla jotain korisysteemia, johon lajittelis lasten avulla vaatteet, ja saisivat viedä itse kaappiinsa. Niin kuin ylhäällä ehdotettiin.
 
Vilkku
Mies teki edellisessä asunnossa kylppäriremppaa lähes vuoden,en saanut pestyksi kuin nyrkkipyykkiä koko tuon ajan,olemme siis viisi henkinen perhe. No sitten kun remppa oli valmis ja sain viimeinkin pesukoneen,sain pestyä vain välttämättömät kuin jo muutimme. Pyykkiä oli monta,rehellisesti sanoen noin 10 jätesäkkiä. Muuton jälkeen olin taas vailla pesukonetta eikä pyykkivuori kadonnut mihinkään. Olen siis jatkuvassa ahdistuksessa pyykkien kanssa. Mies valittaa että kone vie sähköä ja vettä,mutta kuitenkin jaksaa mussuttaan kun ei ole juuri sitä ja tätä paitaa pestynä. EI voi pestä kauheesti kun ei saa missään kuivatettua.

Eli siis olen todella ahdistunut pyykeistäni1
 
Mulla on kerrankin toimiva pyykkihuolto. Neljä isoa pyykkisäkkiä telineissään toisessa vaatehuoneessa, ja rumpu (tämä ei vaatehuoneessa). Pelaa kummasti. Vaikka jäisi vähän pesemättäkin, ketään ei kiinnosta kun ne ei ole silmien alla, ja säkit ei tule täyteen ennenkö sitten kun vaatteet on jo hyllyiltäkin loppu, eli niitä ei pursua mistään kaapista niitä likapyykkejä kun oven avaa (sellainen perinteinen pyykkikori, joka siis kaapissa säilytetään kiskoilla, siihen viittaan).

Kyll mä paljon pesen, ei siinä mitään, mutta homma toimii, vihdoin. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Mä en ole koskaan ymmärtänyt ihmisetn pyykkipanikkia...sitten pestään pyykkiä kun on riittävästi tietyn väristä pyykkiä, että saa rummun täyteen. =)
Mutta kun se pyykki ei mahdu pyykkikomeroon eikä välillä saa kodinhuoneen ovea auki, kun lattia on täynnä kaikke amahdooista, pyyhettä ja petivaatteita, lakanoita...

Kuivumaan yleensä saan, joko rumpuun tai tangoille, mutta siitä sitten kaappiin asti... AIka toivotonta. :(

SIellä ne sitten sekottuu, puhtaa ja likaiset uudestaa, ja kaikki alkaa alusta.

Mutta ajattelen kokeilla jotain korisysteemia, johon lajittelis lasten avulla vaatteet, ja saisivat viedä itse kaappiinsa. Niin kuin ylhäällä edhotettiin.
Meilä on pyykkitornin vieressä taso ihan vartavasten puhtaalle pyykille. Siitä viikkailen, ko jaksan/kerkeän ja lajittelen pinnoihin sen mukkaan, kenen kaappiin on menossa. Ja lasten kaapit on kodinhoitohuoneessa, niin ne ainaki mennee heti kuivumasta suoraan kaappiin, jos muut jääki ootteeleen kulkeutumista yläkertaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Mä en ole koskaan ymmärtänyt ihmisetn pyykkipanikkia...sitten pestään pyykkiä kun on riittävästi tietyn väristä pyykkiä, että saa rummun täyteen. =)
Mutta kun se pyykki ei mahdu pyykkikomeroon eikä välillä saa kodinhuoneen ovea auki, kun lattia on täynnä kaikke amahdooista, pyyhettä ja petivaatteita, lakanoita...

Kuivumaan yleensä saan, joko rumpuun tai tangoille, mutta siitä sitten kaappiin asti... AIka toivotonta. :(

SIellä ne sitten sekottuu, puhtaa ja likaiset uudestaa, ja kaikki alkaa alusta.

Mutta ajattelen kokeilla jotain korisysteemia, johon lajittelis lasten avulla vaatteet, ja saisivat viedä itse kaappiinsa. Niin kuin ylhäällä ehdotettiin.
Mä en ole koskaan ymmärtänyt ihmisetn pyykkipanikkia...sitten pestään pyykkiä kun on riittävästi tietyn väristä pyykkiä, että saa rummun täyteen.
Tosin miehen lapset meillä vähän alle 50/50 ja oma vauva vielä vatsassa hetken...katsotaan olenko kohta eri mieltä, kestoilua minäkin suunnittelen vauvan kanssa!!


Ehdit jo vastaamaan, ennen kuin muokkasin tekstiäni. Yllä mustattuna muokattu lisäys.
SUlla taitaa olla vähän suurempi pyykihuolto pyöritettävänä kuin mulla kuitenkin... :D






 
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Mutta kun se pyykki ei mahdu pyykkikomeroon eikä välillä saa kodinhuoneen ovea auki, kun lattia on täynnä kaikke amahdooista, pyyhettä ja petivaatteita, lakanoita...

Kuivumaan yleensä saan, joko rumpuun tai tangoille, mutta siitä sitten kaappiin asti... AIka toivotonta. :(
Taidetaan olla sukulaissieluja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
[/b]

Ehdit jo vastaamaan, ennen kuin muokkasin tekstiäni. Yllä mustattuna muokattu lisäys.
SUlla taitaa olla vähän suurempi pyykihuolto pyöritettävänä kuin mulla kuitenkin... :D
Jep, taitaa olla isommat pyykit. :D

Sitten mietin sitäkin, että arki-iltoina, työpäivän jälkeen lapsilla on harrastuksia, joihin kuskaamisessa monta iltaa menee. Ensi syksynä saavat valita yhden harrastuksen, johon kuljetan. Lopun aikaa leikkikööt yksin tai pihalla, tai etsiköön sellaisen harrastuksen johon pääsevat itse. Minä pyykkään. :saint: :D
 
tällä hetkellä kyllä :| pe vaihdettiin puhtaat petivaatteet, tyttö tuli kipeeksi ja oksensi meidän sänkyyn. vaihdettiin uudet lakanat ja härdellit. aamulla paskoi uudet petivaatteet, sekä pari mattoa :'( kuivaustilat on aika rajalliset. hätä ei lue lakia ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mulla on kerrankin toimiva pyykkihuolto. Neljä isoa pyykkisäkkiä telineissään toisessa vaatehuoneessa, ja rumpu (tämä ei vaatehuoneessa). Pelaa kummasti. Vaikka jäisi vähän pesemättäkin, ketään ei kiinnosta kun ne ei ole silmien alla, ja säkit ei tule täyteen ennenkö sitten kun vaatteet on jo hyllyiltäkin loppu, eli niitä ei pursua mistään kaapista niitä likapyykkejä kun oven avaa (sellainen perinteinen pyykkikori, joka siis kaapissa säilytetään kiskoilla, siihen viittaan).

Kyll mä paljon pesen, ei siinä mitään, mutta homma toimii, vihdoin. =)

Pakko vielä lisätä, että kyllä mä illoista kulutan ison osan pyykkien viikkaamiseen. Pyrin siihen että rumpu tyhjenee suoraan kaappiin, ellei, sitten istutaan sohvalla ison kasan kanssa monen monta varttia... :ashamed:
ja se kyll kismii. Mutta ainakaan ne ei pyöri sitten täällä silmissä ja jaloissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Kyll mä paljon pesen, ei siinä mitään, mutta homma toimii, vihdoin. =)
Mä olen sun tianteelle NIIIIIIIN kade.
:kieh:
Helposti korjattavissa: ne pyykkisäkit maksaa telineineen ikeassa jonkun reilu kympin kappale, meillä on vaalealle valkoinen, tummalle musta (että neiti tietää kumpaan tulee kumpaa) ja lakanoille & pyyhkeille kaksi omaa. Sitt sijotat ne vaan jonnekin kivasti piiloon, kodinhoitohuoneeseen tason alle tms. (meillä ei kodinhoitohuonetta, siksi vaatehuoneeseen jätettiin alimman hyllyn alle tilaa). Ei oo kovin kauniita, mutta jos kukaan ei niitäkään kattele niin sama sen väliä.
:D
 
Minä olen järjestänyt pyykkihuollon aika persoonallisella tavalla, mutta olen aika tyytyväinen. Yleensä pesen pyykkiä vain ja ainoastaan sunnuntaina. Vähän lakanoiden vaihdoista ja yövieraiden määrästä riippuen yleensä silloin on 6-8 koneellista. Saan täysiä koneita, vielä yleensä niin, että miehen vaatteet on omassa koneessa, mun omassa, ja tytön omassa. Se selventää paljon viikkaamista, ja usein mies viikkaa omansa. Jokainen laittaa omat vaatteensa omaan pyykkikoriin, tyttökin 3 v on sitä tehnyt jo pitkään. Toki täytyy todeta, ettei tämä olisi mahdollista ilman kuivuria, ja hyvää korkeaa likapyykkikaappia, jossa on 5 isoa koria.
 
Olen saanut monta hyvää vinkkiä, ja kun viiko päästä jään äipppälomalle, täällä laakaa uus komento :p : Kävin jo luennoimassa miehelle, mitä muutoksia meidän perheen pyykkihuoltoon kaksplussan vinkkejen vuoksi tulee!

 

Yhteistyössä