Ahdistuneisuudesta/stressistä/paniikkihäiriöstä kärsiville kysymys ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aakku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aakku"

Vieras
Kuuluuko seuraavat oireet taudinkuvaan.

-päänsärky
-impulssiherkkyys,räjähdän sekunnissa
-hirveä uupumus ajoittain
-lihasten nykinä ja elohiiret
-lihasten värinä ja virtauksen tunne jaloissa ajoittain
-syhdän muljahdukset
-omituinen olo,sellainen "säpsy"
-itkuisuus
-valonarat silmät ja jälkikuvat silmissä
-silmien elohiiret

verikokeita otettu paljon,kilppari ym.eikä mistään löydy mitään.Mieliala on surullinen ja ahdistunut mutta nämä fyysiset oireet saa ahdistumaan vielä enemmän,
Äsken otin puolikkaan diapamin ja se vei oireet pois,voiko tästä päätellä että kyse on ahdistuneisuudesta eikä jostain vakavasta aivosairaudesta tai muusta? Jos aivoissa olisi jotain niin ei kai oireet menisi välistä pois.. :( ??

[QUOTE="pii";28616722]minulla on ahdistushäiriö ja alussa ennen lääkitysä oli ihan samanlaisia oireita, enemmänkin.[/QUOTE]

Oliko sulla näköhäiriöitä,lihasnykinöitä ja sellaista värinää lihaksissa kans? Nämä tuntuu kaikista pelottavimmilta oireilta.

Itse kärsin stressistä/ahdistuksesta/pelosta jne jne erittäin paljon saadessani kolmisen vuotta vakavasti sairaan lapsen. Noin puoli vuotta tyttäremme syntymän jälkeen minulla alkoi olla luettelemasi kaltaisia oireita. Lihasnykinät,elohiiret,valopallot ajoittain näkökentässä,sydämen muljahdukset. Oireet menivät ohi tyttäremme selvittyä ensimmäisestä leikkauksesta ja muutenkin sairaan lapsen ädin roolin hyväksyessäni. Olen keskustellut asiasta toisen erityislapsen äidin kanssa jolla oli samanlaisia oireita. Hänelle lääkäri totesi oireiden johtuvan stressistä,joka horjuttaa omaa sisäistä puolustusjärjestelmäämme/immuuni...jotain. Eli keho ikäänkuin hyökkäsi itseään vastaan.

Itse kärsin stressistä/ahdistuksesta/pelosta jne jne erittäin paljon saadessani kolmisen vuotta vakavasti sairaan lapsen. Noin puoli vuotta tyttäremme syntymän jälkeen minulla alkoi olla luettelemasi kaltaisia oireita. Lihasnykinät,elohiiret,valopallot ajoittain näkökentässä,sydämen muljahdukset. Oireet menivät ohi tyttäremme selvittyä ensimmäisestä leikkauksesta ja muutenkin sairaan lapsen ädin roolin hyväksyessäni. Olen keskustellut asiasta toisen erityislapsen äidin kanssa jolla oli samanlaisia oireita. Hänelle lääkäri totesi oireiden johtuvan stressistä,joka horjuttaa omaa sisäistä puolustusjärjestelmäämme/immuuni...jotain. Eli keho ikäänkuin hyökkäsi itseään vastaan.

voi,voimia sinulle!
Minullakin nämä oireet alkoivat kun todettiin eräs sairaus itselläni (joka aiheuttaa hirvittävää stressiä ja pelkoa tulevasta mutta ei voi selittää näitä oireita)
Oliko sinulla pitkään noita elohiiriä,kun mulla nämä kestää viikkokausia,jopa pari kuukautta ollut,sitten pitää hetken taukoa ja tulee takaisin.

Oli elohiiriä viikkoja ja joskus pienen pieniä aikoja pois ja sitten palasivat taas.Olin aivan varma ms-taudista,alsista jne. Olin elänyt siihen saakka käytännössä katsoen jännittyneessä hartiat kumara-asennossa sydän syrjällään puoli vuotta niin eihän se ole ihme,että oma keho asiaan tuolla tavoin reagoi. Ja tosiaan pahimman jännityksen poistuttua ja oman mieleni rauhoituttua alkoi kehoni hiljalleen palutua. Oli koko ajan sellainen tunne,että olisi ollut ikäänkuin pakko aukaista koko rintakehä venytyksellä auki ja saada siten paremmin happea ja rentoutumaan keho edes jotenkin. Sitten tuli muuten käsivarsiin hirveitä kipuja joihin jouduin ottamaan särkylääkettäkin ja tosiaan tuosta jäi minullekin sellainen sairauksien ja kuoleman pelko,että tuijottelin kehoani koko ajan ja pelkäsin ns. omaa kehoani siinä suhteessa. Milloin annoin itselleni leukemia diagnoosin yms....

Hmm. Nuo lihasnykimiset saa helposti menemään siihen et kroppa tarttis vähän lisää suoloja ja magnesiumia. Mulla itellä on ihan jäätävästi elohiiriä just kesäisin ku hikoilee. Mut ei noista mikään oire missään nimessä sillai vakavalta kuuöosta, jos yhtään lohduttaa :o)

Kiitos lto ja purjosipuli.
Multa mitattiin työterveydessä nuo kaliumit ja muut,ok..magnesiumia ja b.vitskua vedän päivittäin.Tuo kyl helpotti ettei kuulosta vakavalta,en mä ms.ää osaa pelätä,mutta aivoissa oleva kasvain on tullut mieleen kyllä :-(

[QUOTE="aakku";28616741]Oliko sulla näköhäiriöitä,lihasnykinöitä ja sellaista värinää lihaksissa kans? Nämä tuntuu kaikista pelottavimmilta oireilta.[/QUOTE]

Oli, ihan kaikkia noita. Lihasnykinä ja värinä jäi, vaikka kaikki muut oireet hävisi lääkkeillä. Näköhäiriöstä olin itsekkin kovasti huolissani silloin, mutta nekin kuuluivat siihen.

Ja jos rauhottavalla oireet loppuvat, niin sehän on aika selvä merkki että ovat henkistä laatua. Mene lääkäriin ja puhu oireistasi ja mitä itse epäilet.

Voimia sinulle! Lääkkeitä löytyy vaivaan.

Yhteistyössä