Ahdistavaa tämä joulunaika :(

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
Joulunlaittopuuhista ei saisi palstan mukaan pitää, kotiaan ei saisi siivota kunnolla, kuusta ei saisi koristella haluamallaan tavalla, joulupöydässä ei saisi olla liikaa eikä liian vähän eri ruokalajeja, lahjoja ei saisi olla liikaa eikä liian vähän niitäkään jne.

Mutta ei kai se mitään, kun vituralleen on kaikki mennyt jo silloin, kun on lähettänyt joulukortin, jossa on lapsen kuva.

Siis oikeasti. Miksi joulukin pitää tunkea johonkin helvatan muottiin? Jos joku haluaa viettää joulunsa yksin syöden mäkkäriruokaa ja katsellen leffoja niin fine. Mutta onko se oikeasti toisilta pois, jos joku "hössöttää"? Miksi ihmeessä siitä(kin) pitäisi tuntea jotakin syyllisyyttä, että nauttii jouluvalmisteluista?

Mua ahdistaa.

Ootko, ap, mun äitini? Meillä oli just sama keskustelu tässä hetki sitten. Ettei ois livahtanut jonnekin palstailemaan. Edelleen sitä mieltä, että juhlat on ok, kunhan multa ei velvoiteta mitään osallistumista, kun evvk.

Alkuperäinen kirjoittaja Yamini:
Miksi sinua ahdistaa mitä mieltä palstalla ollaan?

No ei kai mua nyt ihan aikuisten oikeasti ahdista. Mut jotenkin tympii se, että täällä ei "saisi" sanoa esim. siivonneensa perusteellisesti. Aina on joku viisastelemassa, että "ei kaappeja kannata siivota jos ei vietä jouluaan kaapissa". Mitä hittoa se kenenkään napaa kaivaa, jos mä nyt sitten siivoankin?

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Ootko, ap, mun äitini? Meillä oli just sama keskustelu tässä hetki sitten. Ettei ois livahtanut jonnekin palstailemaan. Edelleen sitä mieltä, että juhlat on ok, kunhan multa ei velvoiteta mitään osallistumista, kun evvk.

Hih, en oo :D. Ainoa lapseni pompii tuossa vieressä, leikkii kuulemmaporoa ja kärpässientä :heart:.

Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
No ei kai mua nyt ihan aikuisten oikeasti ahdista. Mut jotenkin tympii se, että täällä ei "saisi" sanoa esim. siivonneensa perusteellisesti. Aina on joku viisastelemassa, että "ei kaappeja kannata siivota jos ei vietä jouluaan kaapissa". Mitä hittoa se kenenkään napaa kaivaa, jos mä nyt sitten siivoankin?

Se riippuu mitä sanot ja missä sanot, jos menet ketjuun hehkuttamaan siivoamisintoasi jossa kerätään 'tukiryhmää' kun ei jaksa siivota joulua varten, niin joo...
Mutta, olet jo pidemmän ajan palstaillut, olet varmasti huomannut että sanot mitä vain niin joku keksii aina jotain negatiivista sanottavaa.
Jos tympii / rassaa mieltä / menettää edes hipun joulumieltä siksi, mitä palstalla sanotaan, palsta pariksi päiväksi pois ja nautit puhtaasta kodista, kynttilöistä ja jouluruokien tuoksusta!

juu, näin on etten itsekkään ajatellut joulun viettoa sen tarkemmin. joulu vietetty täysin lapsen ehdoilla. kuusi koristeltu hänen toimestaan. syöty mikä herkkua meillä kaikilla eniten. lapsukainen toivoi mm. mustekalarenkaita jouluherkkuna. niitä tietysti on hankittu.
ja aikuiset taas omia herkkujaan.
hauskaa on ollut tähän asti. mutta onko tämä nyt oikea joulu? haloo..ei taida olla, mutta meillä on ollut hauskaa=)

Ei kannata otta kirjaimellisesti tätä palstaa, mutta toisinaan on hyvä kyseenalaistaa omia toimintatapojaan juhlien suhteen.

En yhä edelleenkään ymmärrä miksi pitäisi pakolla syödä joulullatikoita jos niistä ei tykkää. Maistaa aina voi , mutta jos 30 jälkeenkään niistä pidä, niin sitten voi varmaan jättää syömättä ;)

Ymmärrän mitä tarkoitat. Ennen mammapalstalle eksymistä minäkään en tiennyt, miten tuhannella tavalla joulun - ja ylipäätään kaiken mahdollisen elämässä - voi tehdä jotenkin väärin ja huonosti. Ihan sama mitä teet ja miten teet, niin täältä löytyy satavarmasti joku kauhistelija.
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:
Ymmärrän mitä tarkoitat. Ennen mammapalstalle eksymistä minäkään en tiennyt, miten tuhannella tavalla joulun - ja ylipäätään kaiken mahdollisen elämässä - voi tehdä jotenkin väärin ja huonosti. Ihan sama mitä teet ja miten teet, niin täältä löytyy satavarmasti joku kauhistelija.
:hug:

Samaa mieltä.

Nii-in, aina on kaikki väärin, tekipä miten vaan. Ehkä joitain ahistaa se, jos joku kertoo täällä siivonneensa kotinsa oikeen kunnolla, ja ite ei jaksa..tai jos joku on leiponut liikaa niin jotain voi ottaa päähän kun itse ei osaa/ehdi jne. Miksi se joitain ärsyttää, sitä en tiiä. :xmas:

Siksipä en paljoa kerrokaan, miten teen minkäkin asian :D

Yhteistyössä