Ahdistaako muita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
tämä nykymeno?

Ihmisille on tärkeintä että näyttää joltakin?

Missä on ilo? äideille tärkeintä että lapsilla on kalliit puvut päällä ja että olllaan just niin kuin muutkin. Kuluttaminen on tärkeintä. Kytätään toisia ja mietitään mitä muut tekee? Yritetään ostella enemmän ja kalliimpaa ja se on jotenkin hienoa.

äh. En ymmärrä.

Kyllä! Ahdistaa se että ihmiset on niin raakoja, tosi hirveitä asioita tapahtuu! Jo lapsetkin on ihan kauheita. Koulukiusaaminen on tosi yleistä, ja todella julmaa...

No ei varsinaisesti ahdista, mutta ihmetyttää kyllä. Älytöntä kulutusta... Aina vaan pitää olla uudempaa, hienompaa, parempaa ja kauniimpaa. Materiaa... Henkiset jutut ovat taas sitten aivan sivuseikka. :o

Kyllä ahdistaa.
Pitää kaiken aikaa olla parempi, rikkaampi, nopeampi, kauniimpi ja ennekaikkea SUVAITSEVAMPI kuin muut.

Pehmeät arvot on nykyään pelkkää sanahelinää.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
No ei varsinaisesti ahdista, mutta ihmetyttää kyllä. Älytöntä kulutusta... Aina vaan pitää olla uudempaa, hienompaa, parempaa ja kauniimpaa. Materiaa... Henkiset jutut ovat taas sitten aivan sivuseikka. :o
Samoin, ei voi kuin ihmetellä. :/ Joskus tuntuu, että itse on vähintäänkin toiselta planeetalta.

Tää on aikaslailla kuin mun suusta :wave:

Niin. Ja aina tulee joku perustelu, että meidän lapsilla pitää olla vedenpitävää ja parasta, ja siksi saa maksaa 1000 mummoa. En ymmärrä.

En muista kastuneeni montakaan kertaa lapsena, ja tavalliset vaatteet oli, ja kuravaatteet pienille keksitty.

Jos lapsille pitää olla parasta, niin miksi se rajoittuu vain ulkonäköjuttuihin? Jotka muutkin huomaavat? Aika harva esim. ajattelee että omalle lapselle pitää olla parasta kemikaaleista vapaata, lisä-aineista ja säilöntäaineista vapaata ruokaa, jotka aiheuttavat syöpää ja joita nykylapset syövät todella paljon omaan lapsuuteen verrattuna. Ei silloin syöty joka viikko sipsejä tai einesruokia.

Alkuperäinen kirjoittaja Aleksara:

Tää on aikaslailla kuin mun suusta :wave:

kiva kun on muitakin :)
ehkä sitä kun on taistellut hengestään, niin laittaa asiat eri järjestykseen...

ViciousDream:
Ja muuten , teidän erään nelilapsisen perheen, jossa lapset aina puettu kauniisti ja uusiin vaatteisiin. Perheessä käy isä töissä, tavallista palkkaa saa. Äiti kotona.Silti on rahaa ostaa lasten vaatteita kun sitä rahaa ei tuhlailla muuhun. Ei polteta, juoda, käydä ravintoloissa, ostella kalliita elektroniikkavehkeitä..se on priorisoinnista kiinni.

Ootko ihan oikeasti sitä mieltä, että kaikki mikä tulee, kannattaa laittaa heti kulutukseen? On mahdollista myös säästää, sijoittaa sun muuta järkevää. Sama se, mihin ihmiset rahansa käyttää, mutta musta olisi järkevää ostaa ja maksaa ensin esim. asunto, kuin miettiä, käyttäisinkö koko palkkani vaatteisiin, baareihin, viihde-elektroniikkaan, matkusteluun yms yms.

Saa ostaa normaaleja kivoja vaatteita sen verran kuin lapsi tarvii, mutta musta ainakin on ihan älytöntä tuollainen, että mä ostan kauheesti lasten vaatteita kun vaan rakastan niitä ne on niin ihanii hihihihihiiiii. Rakastan kalliita kenkiä ja osteskelen niitäkin ja vaatteita ja sisustustavatoitakin rakastan niin kauheasti että kaikki raha menee eiks ookin hassua.
Lainaa

Tuosta toisesta ketjusta irroitin tämän. Juuri tämä on monilla nykyään elämänsisältö, ostella. Ja sillä leuhkitaan, vaikka joka tiedotusväline syytää tietoa, miten maapallo vetelee viimeisiään. Napajäätiköt lähes sulaneet, ja puhdas vesi loppunut ja ruoka on geenimannipuloitua tai muuten täynnä kemikaaleja.

Ei vaan jaksa oikein ymmärtää ihmisiä.

Ei ahdista. Jos joku kysyisi multa, minkä värisiä puseroita olet nähnyt tällä viikolla jonkun päällä, mun olisi pakko vastata, että ei aavistustakaan. En kiinnitä mitään huomioita siihen, miten ihmiset pukeutuvat, millaisilla autoilla ajavat, millaisia meikkejä tai kampauksia käyttävät. Näen ihmisiä, jotka ovat kaikki ihmisiä ja siten mulle täysin samannäköisiä kuin edellä menevä ja perässä tuleva. Jos joku ajelee päänsä kaljuksi ja kiinnittää päähänsä vanhanaikaisen vessapumpun ja siihen kyltin "PAITANI MAKSOI 100 EUROA", saatan kiinnittää asiaan huomiota. Tai sitten en..onhan noita kaikenmaailman tötteröpäitä liikenteessä muutenkin.

Olen ap kanssasi aika lailla samoilla linjoilla... Onnellisuus ja lapsen paras lähtee ja koostuu aivan muista asioista, kuin ulkoisista seikoista. Tuntuu, että nykyään lapset ovat monille kuin joitain näyttelyesineitä. Ja sitten taas se asia...että alkaa olla jo aika lailla nähtävissä se, että mikä on lopputulos, jos ihminen saa kaiken haluamansa (materian), mutta aito vuorovaikutus ihmisten väliltä puuttuu.

Minä taas en ymmärrä, mitä pahaa siinä on, jos saa iloa lastenvaatteista? Jos ei niillä leuhki tai muita arvostele. Maailmassa on pahempiakin asioita tai huonompiakin rahankäyttökohteita (kuten tupakka) kuin lastenvaatteet. Itselleni ne ovat harrastus, hyöty ja huvi yhdessä. Enkä ole mielestäni pinnallinen ihminen silti lainkaan. Tämä liittyi tuohon toisesta ketjusta irroitettuun juttuun.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä taas en ymmärrä, mitä pahaa siinä on, jos saa iloa lastenvaatteista? Jos ei niillä leuhki tai muita arvostele. Maailmassa on pahempiakin asioita tai huonompiakin rahankäyttökohteita (kuten tupakka) kuin lastenvaatteet. Itselleni ne ovat harrastus, hyöty ja huvi yhdessä. Enkä ole mielestäni pinnallinen ihminen silti lainkaan. Tämä liittyi tuohon toisesta ketjusta irroitettuun juttuun.

Onko sinulla vaatteidenostaminen kuitenkin sillätapaa hallinnassa, ettei teillä ole kaapissa niin paljon vaatteita, ettei niitä lapsi/lapset koskaan ehdi kaikkia käyttää ennen kuin jäävät pieniksi? Silloin minusta menee liiallisuuksiin, jos tytöllä on vaikka 60 mekkoa tai 10 hienoa talvitakkia kaupungillakäymiseen. Se on semmoista kerskakulutusta, jollaista ei pitäisi olla. Mutta jos vaatteita on sen verran, että niitä ehtii käyttää, niin eihän siinä mitään pahaa ole. Olen kuullut sellaisistakin äideistä, että jotka vaan hamstraavat vaatteita pakonomaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ei ahdista. Jos joku kysyisi multa, minkä värisiä puseroita olet nähnyt tällä viikolla jonkun päällä, mun olisi pakko vastata, että ei aavistustakaan. En kiinnitä mitään huomioita siihen, miten ihmiset pukeutuvat, millaisilla autoilla ajavat, millaisia meikkejä tai kampauksia käyttävät. Näen ihmisiä, jotka ovat kaikki ihmisiä ja siten mulle täysin samannäköisiä kuin edellä menevä ja perässä tuleva. Jos joku ajelee päänsä kaljuksi ja kiinnittää päähänsä vanhanaikaisen vessapumpun ja siihen kyltin "PAITANI MAKSOI 100 EUROA", saatan kiinnittää asiaan huomiota. Tai sitten en..onhan noita kaikenmaailman tötteröpäitä liikenteessä muutenkin.

Entäs nämä ketjut täällä, joista paistaa miten typeriä matkivia lampaita ihmiset ovat?

Meidän lapsilla pitää olla kalleinta päällä jotta saamme ihailevia silmäyksiä muilta äideiltä, ja itsekin kohtelen vain niitä lapsia hyvin, joilla on kalliit merkkivaatteet päällä, tämän vuoden sesonkivärit (siis tällainen tulee ilmi tuolla tiellä, ja täällä palstalla, ei kukaan suoraan näin kirjoita, mutta kyllä se rivien välistä voi lukea).

En minäkään kiinnitä vastaantulevien vaatteisiin huomiota, mutta ... äh. Jopa hesarin kuukausiliitteessä oli artikkeli nuorista tytöistä, joiden elämän pääsisältö oli pukeutuminen ja kirjoittivat siitä artikkeleita. Saahan se olla tärkeää, että värit sopivat yhteen ja on kauniisti puettu, mutta että pitää joka päivä ostaa jotain...

Ei vaatteet ole yhtään huonompi harrastus kuin vaikka mopot tai tietokoneet, mutta se jatkuva ostaminen, sitä en ymmärrä. Vaikka toisaalta ostetaanhan noihin tietokoneisiin ja mopoihinkin koko ajan jotain... äh, nyt menee entistä vaikeammaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Niin. Ja aina tulee joku perustelu, että meidän lapsilla pitää olla vedenpitävää ja parasta, ja siksi saa maksaa 1000 mummoa. En ymmärrä.

En muista kastuneeni montakaan kertaa lapsena, ja tavalliset vaatteet oli, ja kuravaatteet pienille keksitty.

Jos lapsille pitää olla parasta, niin miksi se rajoittuu vain ulkonäköjuttuihin? Jotka muutkin huomaavat? Aika harva esim. ajattelee että omalle lapselle pitää olla parasta kemikaaleista vapaata, lisä-aineista ja säilöntäaineista vapaata ruokaa, jotka aiheuttavat syöpää ja joita nykylapset syövät todella paljon omaan lapsuuteen verrattuna. Ei silloin syöty joka viikko sipsejä tai einesruokia.
Ja PANOSTETAAN henkisiin arvoihin! Ei polteta eikä juoda odotusaikana tai lasten nähden olla humalassa.
Ja käytetään reimatecciä,kirppisvaatteita....
Oma kehuko haisee...no EI mutta kai meitä nyt on muitakin JÄRKEVIÄ?

Saa vaatteet olla harrastus, mutta kun tuntuu olevan lähes kaikilla äideillä elämän pääsisältö, että lapset näyttävät KALLIISTI puetuilta. Ja sen ulkonäön perusteella arvotetaan ihmisiä. Se on hullua.

Kun kuitenkin aika moni tietää, että vaatteiden perusteella ei voi tietää mitän. Monet opiskelijat ja työttömät nuoret vanhemmat saavat rahat reimatecin pukuihin sossusta tai isovanhemmilta.

Ei se haittaa, jos itse on kiinnostunut jostain, mutta että arvotetaan muita ja katsotaan nenänvartta pitkin sellaisia, joiden elämän pääsisältö on vaikka musiikki, liikunta, terveellinen ravinto lapsille, lasten kanssa touhuaminen, tai aikaa ei jää kuin kotitöille ja lapsille ja lukemiselle. Katsotaan nenänvartta pitkin ihmisiä, joita vaatteet eivät ihmeemmin kiinnosta. Sitä en ymmärrä.
Kuten tuossakin joku aloitti "panostatko vaatteisiin vai kulkevatko lapsesi rikkinäisissä rytkyissä?"

Ei varsinaisesti ahdista, ihmetyttää kylläkin.
Itse en usko viettäväni mitään kulutusjuhlaa, enkä kulje lasteni kanssa esitelläkseni meitä.
Siihen en tunne mitään tarvetta, muutenkaan en ole kovinkaan riippuvainen siitä, mitä ihmiset (paitsi lähimmät ja rakkaimmat) minusta ajattelevat.

Tai, jos joku muodostaa käsityksensä minusta tai lapsistani ihmisinä vain sen mukaan miten pukeudumme, se on hänen päänsärkynsä. B)

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Onko sinulla vaatteidenostaminen kuitenkin sillätapaa hallinnassa, ettei teillä ole kaapissa niin paljon vaatteita, ettei niitä lapsi/lapset koskaan ehdi kaikkia käyttää ennen kuin jäävät pieniksi? Silloin minusta menee liiallisuuksiin, jos tytöllä on vaikka 60 mekkoa tai 10 hienoa talvitakkia kaupungillakäymiseen. Se on semmoista kerskakulutusta, jollaista ei pitäisi olla. Mutta jos vaatteita on sen verran, että niitä ehtii käyttää, niin eihän siinä mitään pahaa ole. Olen kuullut sellaisistakin äideistä, että jotka vaan hamstraavat vaatteita pakonomaisesti.

Kyllä vaatetta tosi paljon on, mutta iso osa on ostettu käytettynä. Ainakin suurinta osaa ehditään käyttääkin. Mutta keräileväthän ihmiset postimerkkejäkin, miksi minä en voisi kerätä pienen tytön mekkoja, jos siitä iloa saan? Aion ihanimmat säästää. Enkä ajattele lastani näyttelyesineenä. Minua ei myöskään kukaan tuntemani pidä pinnallisena tai järjettömänä. Päinvastoin. Tietysti sellaisiakin ihmisiä on, joiden lapsilla pitää olla aina uusinta ja kalleinta ihan vaan siksi, että voi muille esittää. Sitä en itsekään ymmärrä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Entäs nämä ketjut täällä, joista paistaa miten typeriä matkivia lampaita ihmiset ovat?

Meidän lapsilla pitää olla kalleinta päällä jotta saamme ihailevia silmäyksiä muilta äideiltä, ja itsekin kohtelen vain niitä lapsia hyvin, joilla on kalliit merkkivaatteet päällä, tämän vuoden sesonkivärit (siis tällainen tulee ilmi tuolla tiellä, ja täällä palstalla, ei kukaan suoraan näin kirjoita, mutta kyllä se rivien välistä voi lukea).

En minäkään kiinnitä vastaantulevien vaatteisiin huomiota, mutta ... äh. Jopa hesarin kuukausiliitteessä oli artikkeli nuorista tytöistä, joiden elämän pääsisältö oli pukeutuminen ja kirjoittivat siitä artikkeleita. Saahan se olla tärkeää, että värit sopivat yhteen ja on kauniisti puettu, mutta että pitää joka päivä ostaa jotain...

Ei vaatteet ole yhtään huonompi harrastus kuin vaikka mopot tai tietokoneet, mutta se jatkuva ostaminen, sitä en ymmärrä. Vaikka toisaalta ostetaanhan noihin tietokoneisiin ja mopoihinkin koko ajan jotain... äh, nyt menee entistä vaikeammaksi.
Mä en suhtaudu kovinkaan vakavasti tähän palstaan ja oikeastaan tällä palstalla jonkun pitää oikein tosissaan yrittää saadakseen mut ärsyyntymään yhtään mistään. Mulle tää palsta on kuitenkin y-viestejä ja kerhoja lukuunottamatta pelkästään virtuaalielämää.

Mua ei myöskään häritse typerät lampaat, ei palstalla eikä irl. Jos joku haluaa olla typerä lammas, sen toki hänelle suon. Mikä mä olen sanomaan kenellekään, millainen toisen pitäisi olla? Kammottaa ajatuskin, että kaikki olisivat mun kloonejani :D Omat typeryytenihän ne on minullakin...kuten vaikkapa nuo Barbie-nukkien ja keittokirjojen keräily tai täysikuun ulvominen. Jos joku tule eonnelliseski uusista vaatteista ja siitä, että niitä vaatteita muut ihailee tai kadehtii, niin se on hänen juttunsa. Mä tulen onnelliseksi ihan muunlaisista asioista ja se taas on sitten mun juttuni.

Näin just. Ei ahdista, mutta ihmetyttää.

Että onko se lapsi jokin sirkuseläin jota vaan esitellään oman egon pönkittämiseksi burberryissä. Sitten pitää keksiä hienoja harrastuksia että saa alkaa kehua missä joogassa meidän Jennyjuuliaana käy.

Yhteistyössä