Ahdistaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistunut

Vieras
Minä niin haluaisin, että lapset saisivat kasvaa kotona rauhassa. Mutta kun olen aina pärjännyt akateemisesti hyvin ja on akateeminen tutkinto, haluaisin niiiiiiiiiiin kovasti saada myös kotona tehtyä henkistä työtä, keskittymistä vaativaa työtä. Tai opiskella.

Miksi se ei onnistu enää, kun lapset eivät ole ihan pieniä, eivätkä nuku päiväunia?

Minkä ikäisiä lasten pitäisi olla, että pystyy kotona tehdä jotain henkistä työtä (tottakai kokkaan ja siivoan ym) ja lapset saavat silti olla kotona? Kohta luovutan ja vien lapset pois silmistä. olen tosi väsynyt jatkuvasti puuhastelemaan lasten kanssa, haluaisin jotain omaa.

Tekeekö kukaan kotona työtä (muuta kuin ruumiillista, johon on paljon helpompi ottaa lapset mukaan, esim. siivoamaan, kokkaamaan, pihan laittoon) ilman että lapset ovat päivähoidossa tai mummolassa ja minkä ikäiset lapset?

siis lapset joutuu kiikuttaa jonnekin pois silmistä, tai sitten joutuu uhrata itsensä? Kumpaakin ei voi saada?
Mummot eivät hoida ja mies tekee pitkää päivää muutenkin.

Hei,

itselläni on puolitoistavuotias touhukas taapero, enkä ikävä kyllä itsekään pysty ollenkaan tekemään ajatustyötä, eli viimeistelemään graduani. Haluan hoitaa lastani kotona kunnes hän täyttää kolme. Jos lapsesi ovat jo tarpeeksi isoja menemään esim. seurakunnan päiväkerhoon muutamana päivänä viikossa, niin sehän voisi antaa kaipaamaasi omaa rauhaa henkisen työn tekoon. Itse suunnittelen laittavani lapseni syksyllä muutamana päivänä viikossa kerhoon (kestää parisen tuntia).

Miten olisi laittaa vaikka Titi-nalle kerran päivässä pyörimään telkusta ja lapset katsomaan...itse pystyn hoitamaan omia paperiasioita näin, yleensä toimii, eikä lapsi vaikuta häiriintyneeltä :).

Meillä tyttö katselee silloin tällöin Titi-nallea videolta, niin saan tehtyä paperihommia ym rauhassa. Kovasti tykkää, eikä vaikuta häiriintyneeltä, vaikkei äiti koko ajn touhua ja keksi puuhaa..:)

En ole huomannut kituvani, teen vaan illalla rauhassa mielummin. Olen muutenkin illan virkku, sopii meille tosi hyvin. Ei meilläkään mummot lapsia hoida ja mies tekee työn lisäksi remppaa.