Ahdistaa ostaa kaikille joululahjoja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja adora
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

adora

Aktiivinen jäsen
20.05.2009
2 114
0
36
Pää menee pyörälle kun niin monta ihmistä olis kenelle tarvii joululahjoja ostaa.

Joitain vois karsiakin varmaan mutta esim. kummilapset 4 kpl ei voi tietenkään jättää väliin!

Omille vanhemmille ja mummoille/papoille, anopille ja apelle haluaisin myös jotain kun aina ostavat meillekkin, eikä aina ihan vähän vaan jotain suurempaa tai arvokkaampaa. Mummoloihin ajattelin kyllä tänä vuonna leipoa jotain jouluista. Kaikki isovanhemmat ja isoisovanhemmat saavat myös kehystetyn valokuvan meidän lapsista, mutta tarviiko muuta? Äh, en tiiä.

Anoppi on vaikea, viime vuonna saivat kalenterin lasten kuvilla höystettynä. Mutta mitä nyt, ihmisille joilla on jo kaikkea.

Sitten olis 2 siskoa ja veli, omillekkin lapsille haluaa jotain ostaa!

Ahdistaako ketään muuta joululahjojen hankkiminen?!

Ei meilläkään ole varaa kaikille ostaa lahjoja ja olen siitä sanonut. Veropalautuksia ei tule ja töitä ei ole. Lapsille, siis omille, siskonlapsille ja pikkuveljelle ensisijaisesti ostetaan ja ehkä omille vanhemmille jotain pientä, mutta siinä se.

Mä ostan mummuloihin/anoppiloihin muumi mamma/pappa pyyhkeet ja hienomman käsisaippuan..

isänpäiväksi ostettiin papalle extrafimltä se taikamuki, johon tulee lapsen kuva ja kun laittaa kuumaa juotavaa mukiin kuva tulee esille.. pappa tykkäs ihan hirveesti.

kaikille askarrelkaa lasten kanssa jotain, ovikransseja, kukka-asetelmia, savesta kynttiläjalkoja, puusta pelejä,linnunpönttöjä, lasista niitä sirpalekoristeita...mitä ne nyt olikaan nimeltään...vaikka mitä. Eikö ajatus ole tärkein, ei se hinta? Kirjoittakaa lasten tarinakirja, tulostatte sen kaikille ja taiteilette kauniit kannet jne. Lasten suusta saa kaikkea kivaa, kysykää heiltä.

Mulla on edelleen huono omatunto eiitä, että olen päättänyt olla ostamatta sisarustenlapsille enää joululahjoja. Ei vaan kerta kaikkiaan riitä rahkeet niin moneen joululahjaan :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Ahdistaa ja paljon. Lahjojen antaminen on mukavaa, jos tietää lahjan olevan mieluisan. Otankin hirmuisen stressin siitä, että lahjan tarvis olla mieluisa ja sitten meneekin vaikeaksi. Mä inhoan, jos ihmiset kutsuu erinäisiin juhliin, milloin milläkin verukkeella, kun lahjojen ostaminen on mulle niin vaikeaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Mä ostan mummuloihin/anoppiloihin muumi mamma/pappa pyyhkeet ja hienomman käsisaippuan..

isänpäiväksi ostettiin papalle extrafimltä se taikamuki, johon tulee lapsen kuva ja kun laittaa kuumaa juotavaa mukiin kuva tulee esille.. pappa tykkäs ihan hirveesti.

Mitäs kun paljon lapsenlapsia aja kaikilta samanmoinen muki, heh!

Minun ja mieheni vanhemmille on ollut vaikea ostaa, kun aikuisilla ihmisillä on jo kaikkea ja jos jotain haluavat, niin ostaat sen itse. Viime vuonna päätettiin, että tehdään joka vuosi kuvakirja lapsista. Niitä löytyy vaikka täältä: http://www.ifolor.fi/fi/915/Kategorie_PhotoBooks/Produkt_16539/DeluxeBook2C_21x21cm.htm

Eihän sen lahjan tarvi olla mitään ns. "ihmeellistä".
Itse ajattelin koota pienen paketin ihan päivittäistavarakaupasta, esim. kahvia (jotain vähän erikoisempaa), keksejä, suklaata, pähkinöitä, glögiä, juustoa jne...
Lisäksi vaikka kynttilä ja kauralyhde tms, ja koota nämä kauniiseen asetelmaan.
Ei ainakaan jää nurkkiin pyörimään joulun jälkeen =)
Ajatushan se on tärkein, eikä lahjan arvo euroissa....
Ja jos on useampia lahjottavia, voi tätä pakettia helposti muunnella kunkin mieltymysten mukaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja pieni eläke:
Voi kun olisikin vielä pienet lapset ja heille vain. Nyt heidän perheensäkin joten lahjoja menee.

Mä olen ainakin sopinut omien vanhempieni kanssa että nyt kun on omia lapsia, niin ei aikuisille lapsille tarvitse hössöttää, jos lapsenlapsiaan muistavat niin ollaan siihen tyytyväisiä. En siis odota itse saavani vanhemmiltani mitään.

Mä en ymmärrä tätä aikuisten lahjomista. Sit ostetaan sellasta turhaa jota jo kaikilla kaapit pursuaa. Kummipojalle ja hänen siskolleen ostan lahjat mutta sekin on vaikeeta kun heidän äitinsä on ääneen arvostellut saatuja lahjoja joten ei paljoa innosta ostaa mitään kun ei tiedä miellyttääkö lahja vaiko ei.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ymmärrä tätä aikuisten lahjomista. Sit ostetaan sellasta turhaa jota jo kaikilla kaapit pursuaa. Kummipojalle ja hänen siskolleen ostan lahjat mutta sekin on vaikeeta kun heidän äitinsä on ääneen arvostellut saatuja lahjoja joten ei paljoa innosta ostaa mitään kun ei tiedä miellyttääkö lahja vaiko ei.

En ymmärrä minäkään sitä aikuisten lahjoamista. Meillä on ollut vuosia jo sopimus kummankin suvun kanssa, että lahjat ostetaan vaan lapsille. Ja hyvä niin :)

Lasten kynttilävahalla tai kynttiläväreillä koristelemat kynttilät on hyviä lahjoja isovanhemmille. Ne voi aina polttaa pois tai jos haluaa säästää muistona, niin siitä vaan.

No niin paineet kasvanut siksi, kun tähän mennessä kaikille isovanhemmillekkin ja etenkin omille että appivanhemmille on tullut lahjat hankittua. Nyt tuntuisi kurjalta jättää heidät välistä :ashamed:

Vaikka ymmärtäisivätkin! Ei ole kyse siitä että aikuiset odottaisivat lahjoa, minä itse vaan niin haluaisin!

Lisäksi tuntuu että kaikki ideat olen jo käyttänyt; on ostettu noita kalentereita lasten kuvilla, myös kuvakirjaa synttäreinä, oon värkännyt ns. joulukorit juustoilla/kahveilla/kynttilöillä jne. on askarreltu lasten kanssa vaikka ja mitä, viimeksi lapsen jalanjäljillä kangaskauppakassit, on tehty saviruukuista linnuille talipallotelineitä jne.

Nyt on ideat loppu ja jotain mieluista kuitenkin heille haluaisi. Vanhemmat etenkin on hankalat kun niillä tuntuu olevan jo kaikkea! Ei esim. voi pyyhkeitä ostaa, ihanan lyhdyn mielestäni anopille yks joulu ostin, eikä ole edes avannut sitä sellofaani paketista |O

Äh, omalle äidille vielä osaan ostaa, kun tiedän tyylin ja väri mieltymykset. Saakin tänä vuonna jatkoa Iittalan tuikkukupeille. Isä on hankala kans kun sillä uus naisystävä, jonka tyyliä en niin vielä tunne.

Ei sais ottaa tällästä stressiä kyllä, tiedän! Ja siihen aina pyrinkin, nyt tämä joulu vaan on erityosen hankala kaikkien osalta :kieh:

No,tietysti uus seinäkalenteri uusista valokuvista!Meillä nyt muutamana vuonna teetetty mummoille&vaareille ja isomummoille ja joka joulu sit odottavat jo uutta seinäkalenteria=)Vaikka sanoit ap.että anoppi sai sen viime vuonna,niin nyt UUTTA TEETTÄMÄÄN vaan=)
Ja joku kangaskassi mummoille vois olla lapsilta kiva,painavat siihen jotain kangasväreillä(äidin avustuksella)Tai tyynyliinat ja niihin kangasväreillä jotain kirjotusta tai vaikka tai t-paidat ja sama systeemi jne.Lasten tekemät jutut ne mieluisia noille isovanhemmille on.

Yhteistyössä