Ahdistaa, kun on lihonu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ollut niin hirveä vuosi kaiken puolin, että kuntoilu on jäänyt vähiin.
En uskalla käydä edes puntarilla.
Oon tehnyt nyt vuoden 14h työpäivä ja nyt onneksi tippuu sinne normi 8 tuntiin.
Josko nyt kesällä pääsis liikkumaankin.
Tunnen itseni niin laiskaksi kun ei urheileen ei ehdi :(

Niin se on totta.
Kun ei ole aikaa tehdä ruokaa niin sitä tulee syötyä mitä sattuu.

Syö kirsikkatomaatteja, kukkakaalia, porkkanaa, kurkkua, omenaa yms. Pidä näitä mukanasi rasiassa. Banaani on myös hyvä nopea nälän poistaja/siirtäjä.

Lounaaksi suosittelen kokkikartanon keittoja. Uusi jauheliha/tomaattikeitto on tosi herkullista. Samoin vähän kauemmin markkinoilla ollut lohikeitto. Huom! Kokkikartanon, ei mitään saarioisten kuraa.

Osta valmis salaattipussi missä on krutongit ja kastikkeet sisällä. Lisää tähän fetajuustoa tai pala savulohta, saat hyvän maittavan lounaan.

Nykyään on niin paljon myös ns.terveellistä valmisruokaa, että aika ummikko täytyy olla mikäli ei kaupasta löydä jotain valmissalaattia tai heitä pussista ainekset + muna, tonnikala, raejuusto.. mielikuvitus on vain rajana.
Siinä ajassa kun vetää sen mikropitsan, suklaapatukan tms niin myös syö hedelmän tai täytetyn patongin (niitäkin on ok versioita ja lähes aina parempi vaihtoehto, mikä nyt itsellä onkaan se "nopea syöminen"). Ok, nämä tuntuu itsestäänselviltä mutta ilmeisesti ei kaikille jo kotona opeteta..
Esim.En minä mielestäni nälkää näe, päinvastoin. Joudun mähkimään helkutisti nykyään kun koetan syödä ns.terveellisemmin.

Se on hyvä syyttää duunia tai vaikka puolisoakin mutta itse sitä syödään mitä syödään. Ja lopulta on ainakin suht terveen merkki kun vähän on lihaa luiden ympärillä ja ei niitä töitäkään kaikilla ole ;) Eli ensimmäisenä lakata murehtimasta niitä kilojaan, harvalla niitä edes on lopulta niin paljon mitä se oma mieli höpöttää. On paljon muita asioita joista repiä iloja jos nyt ei se vaaka hivele silmää..
Nykyään nuo hoikemmat tuntuvat olevan niin "vihalistalla" tietyillä työpaikoilla, että on parempi ollakin hiukan pullukampi.. heh. "se on hoikka, sen on pakko olla kusipää tietenkin" <- en onneksi kuulu niihin..

5 kiloa oli tullut lisää viime keväästä.
Tää tunne on niin etova ja oksettava katsoa peiliin.
Seksin aikanaki piilottelen paikkoja.
Mieski haukkuu "hyvinsyöneeksi".
Olen aina ollut todella hoikka, niin heti tuollaienn 5 kiloo pistää näkymään.
Tai tuntuu että niitä kiloja olis tullu ainakin 10..
Kumpa ehtisin saaman sen pois ennen kesää ( syyskuussa lähtää ulkomaille niin pitäs saada rantakuntoon ) muuten en kyllä sinnekkää viiti edes lähteä :(
Päivällä syön ihan normaaliruan mutta illalla mies tuo ruan kotiin ja ne on aina jtn pizzaa tai hampurilaisia.. Ennen mul on tapana ollu tehä iltaruoka, mutta nyt mies on aina ehtinyt ennen minua kotiin.
Oon ostanut hedelmii ja kaikkee terveellistä, mutta kaikki homehtuneet jääkaappiin kun ei ole muistanut niiden olemassaoloakaan :(

Kumpa ehtisin saaman sen pois ennen kesää ( syyskuussa lähtää ulkomaille niin pitäs saada rantakuntoon ) muuten en kyllä sinnekkää viiti edes lähteä :(
Päivällä syön ihan normaaliruan mutta illalla mies tuo ruan kotiin ja ne on aina jtn pizzaa tai hampurilaisia.. Ennen mul on tapana ollu tehä iltaruoka, mutta nyt mies on aina ehtinyt ennen minua kotiin.
Oon ostanut hedelmii ja kaikkee terveellistä, mutta kaikki homehtuneet jääkaappiin kun ei ole muistanut niiden olemassaoloakaan :(

Sanot miehelle etttei osta noita herkku/mässyruokia ja alat taas tekemään ite kevyempää ruokaa tai ostat ite kevyempiä ruokia ja pakkohan sun ei ole syödä joka ilta noita miehen ostamia ruokia.

Hedelmiä ja vihanneksia voit pilkkoa valmiiksi jääkaappiin ja laittaa näkyvälle paikalle,mistä on helppo niitä napsia.

• Tykkää
Reactions: -tibis
Pakkoko sitä tosiaan on kaikkea paskaa suuhunsa tunkea mitä joku toinen sinne kantaa! -Tai, jos on pakko, niin kun syö edes kunnon salaatin aluksi, ei roskaruokaa mahdu vatsaan niin paljoa.

• Tykkää
Reactions: Kais
Koita syädä kasvispainoitteista sapuskaa.
Sit aamu ynnä iltapalaks maitorahkapönttö, valmistaja ehrmann.
Saa vaik smarketista.
Rahkan voi vetää iltapäivälläki naamaan, jos tuntuu et käpy palaa kun on nälkä.

Lidlistä valmiiks maustettua kasvista ja joku piäni lihakökkäre kyytipojaks sit isompaan nälkään.
Silti muista ne annoskoot.. Eikä mitää santsisatsei.

Syö niitä hedelmiä illalla ja jätä miehet ostokset syömättä tai maistat vain vähän. Eiköhän loppu mene miehellä eväänä seuraavana päivänä.

Hedelmät unohdat nyt ensimmäisena, niissä on lusikkakaupalla sokeria. Lihaa,kalaa,kanaa, äyriäisiä,kananmunia,salaatteja,kasviksia, juureksia(pl jotkut kuten esim. bataatti)
Jos ukkos vetelee pizzaa illalla niin tee itsellesi maukas voissapaistettu härän sisäfilepihvi smetanan ja salaatin kanssa, Laihduttaessakaan ei tarvitse nähdä ainaista nälkää ja siirtyä vain rehuravintoon. Riisit, jauhot, perunat yms höttöhiilarit pois niin laihdut kyllä. Ei sitten pelkkää pekonia ja juustoja koska saat lusikkakaupalla suolaa niin vesipöhnässä olet koko ajan.
Puhtaita, käsittelemättömiä raaka-aineita niin ei mene pahasti metsään.

Hedelmät unohdat nyt ensimmäisena, niissä on lusikkakaupalla sokeria. Lihaa,kalaa,kanaa, äyriäisiä,kananmunia,salaatteja,kasviksia, juureksia(pl jotkut kuten esim. bataatti)
Jos ukkos vetelee pizzaa illalla niin tee itsellesi maukas voissapaistettu härän sisäfilepihvi smetanan ja salaatin kanssa, Laihduttaessakaan ei tarvitse nähdä ainaista nälkää ja siirtyä vain rehuravintoon. Riisit, jauhot, perunat yms höttöhiilarit pois niin laihdut kyllä. Ei sitten pelkkää pekonia ja juustoja koska saat lusikkakaupalla suolaa niin vesipöhnässä olet koko ajan.
Puhtaita, käsittelemättömiä raaka-aineita niin ei mene pahasti metsään.
Paras ohje ikinä sulla:-)
Ilman rasvaa nälkä tulee kohta takaisin. Hiilarit kun jättää iltaan, tulee unikin -ne kun väsyttää kauheasti.
Mutta onhan siinä ahdistuksessa syytä muuallakin, katsokaa:
http://www.bbc.com/news/world-asia-36126539

No kyllä osaan tehdä terveellistä ruokaa heti kun on vain sitä aikaa.
Ruuanlaitto vie väkisin sen 20 min, eikä sellaiseen riitä aika.
Kaupassa en käy ku kerran kuussa, kun ei ehdi sinnekkään.
Päivisin ehtii syömään työpaikan ravintolassa ja siellä terveellisesti mutta ilta menee sitten iha kuralle kun ukko tuo vääriä ruokia kaupasta, vaikka kuinka yrittää sanoa että tois jtn kunnollista.
Vielä pitäs pari viikkoa jaksaa ja sitten pääsee normaaliin arkeen kiinni ja ehtii tekeen ruokaakin onneksi. Eiköhän nuo kilot lähe sillä millä on tullukki eli ruualla ;D

Ei ne hampparit ja pitsat ehkä se pahin oo mutta ku tulee syötyy se yks suklaapatukka päivässä.
Lohtusyömistä, kun on niin haastavaa töissä ja koulussa että tulee palkittua sit ittensä ku on uurastanut itsensä väsymykseen.
Pitäs keksiä joku muu palkitsemiskeino.
Se et joudun syömää jtn pahaa maitorahkaa palkinnoks ei kovin houkuta :D
Tosiaa 2 viikkoa pitäs kestää viel, sit pitää tulla muutos.

Ei ne hampparit ja pitsat ehkä se pahin oiltapäiväu tulee syötyy se yks suklaapatukka päivässä.
Lohtusyömistä, kun on niin haastavaa töissä ja koulussa että tulee palkittua sit ittensä ku on uurastanut itsensä väsymykseen.

Kaikki yhdessä vaikuttaa.

Mä syön päivittäin pullan/wienerin/suklaapatukan iltapäiväkahvin kans, eikä mun paino mihinkään nouse. Samat lukemat ollut vaa'assa jo useamman vuoden. Ja mä olen kuitenkin helposti pyöristyvää sorttia.. Jos vaan annan sen tapahtua.

Vaikka olis kuinka kiire, niin ehtii silti katsomaan mitä suuhunsa laittaa. Ja kauppalappu on aina jääkaapin ovessa oottamassa sitä, joka sinne kauppaan lähtee.. ja jos meillä mies haluaa pizzaa, purilaisia tai kebabia, niin osaan kyllä sanoa että tuo mulle salaatti.
Että eläpäs siellä nyt miehen piikkiin iske niitä kilojas, ihan ite ne on hankittu!

• Tykkää
Reactions: -tibis
Väsyneenä elimistö huutaa hiilihydraattia saadakseen hetkeksi pirteämmän tunteen. Itse kokemuksesta voin sanoa, että pitkään jatkunut väsymys saa aikaan hirvittävän sokerin himon. Itsellä korjautui tilanne melkein itsestään heti kun väsymys hellitti. Yhtäkkiä olikin helppo valita se terveellinen vaihtoehto ruokapöydässä.

Avain on säännöllinen syöminen, eikä se vaadi mitään ihmetemppuja, ihan ruokaympyrä riittää.

Kun syöt säännöllisesti, ei tule mielitekoja, ja aineenvaihdunta pysyy käynnissä, energiaa riittää myös liikuntaan.

Liikkua voi arjen ja töiden lomassa jos ei muuten ehdi - 10 kyykkyä aina kun käyt vessassa, ja 30 vatsalihasta sillä aikaa kuin aamukahvi tippuu. Sekin on parempi kuin ei mitään.

Laita sille miehelles selkeä kauppalista mukaan.

Ei ne hampparit ja pitsat ehkä se pahin oo mutta ku tulee syötyy se yks suklaapatukka päivässä.
Ne hampparit ja pitsat ovat juuri ne pahimmat. Niissä on energiaa enemmän kuin suklaapatukassa, esim. mäkkärin tavallinen hampurilainen on 255 kilokaloria, marspatukka taas 212 kilokaloria. Jos kohtuudella syö, ovat molemmat ok, eli päivässä voi hyvin syödä yhden perushampurilaisen ja yhden suklaapatukan, jos muuten syö salaattia ja raejuustoa ja sokeritonta rahkaa.

Yhteistyössä