Ahdistaa heittää hyvää tavaraa roskiin

• Viestiketjun aloittaja lähettäjä
  • Ensimmäinen viesti
lähettäjä
Mies on sitä mieltä, että huutonetissä tai kirpparilla myynti on turhaa pennikauppaa, josta ei jää mitään käteen ja että esim. kirpparilla myy jotkut teinit tai tosi köyhät. Haluan kuitenkin eroon turhasta tavarasta, joten alan sitten keräämään sitä isoihin jätesäkkeihin ja vien roskiin. Täällä Rovaniemellä ei ole mitään mihin voisin lahjoittaa kun en halua tukea jotain kirkkoja tms. Ja siihenkään mies ei varmaan suostuisi, sitä hävettäisi sellainen. Ja "bensaan menisi rahaa" turhaan yms yms valitusta.

Mulla on kaapit täynnä vaatteita mm. jakkuja, housuja, farkkuja joita en erinäisistä syistä käytä. Osa pieniä, osa isoja, siis käyttämättömiä. En ole jaksanut aina palauttaa niitä kauppaan. Kenkiä on hirveät määrät, aina keväällä ja syksyllä panen osan roskiin. Koruja, meikkejä, huh.. valtavasti. Tavaramäärä on alkanut ahdistaa minua.

Turhat astiatkin ahdistaa. Ehdotin miehelle että myydään muumimukit kun niistä saa paljon rahaa, mutta suuttui siitä hirveästi. Me ei kuulemma niitä myydä, kun ei tarvita lisärahaa! Oikein raivostui. Joten niitä sitten on kaapit täynnä vinoja pinoja.

Kirjojakin on, sarjakuvia.. kerään ne ja vien roskiin kaikki mitä en arvosta.

Ai niin ja vielä sellainenkin, että torkkuhuopaakaan en saisi viedä roskiin kun se on miehestä ihan hyvä. Kyseinen peitto on jotain 30 vuotta vanha ja ok, se on ehjä, mutta silti.. salaa pistin just verhoja ym tavaraa roskiin.

Minusta tuntuu että tulen hulluksi jos en pääse tavarasta eroon

VINKKI
laita paikalliseen lehteen ilmo että ANNETAAN, eikös sen ilmon saisi laittaa ilmaiseksi lehteen ja sinne voi vaan soittaa, ei tarvitse ajaa minnekään että bensa kuluu, varmasti on ottajia

SS
Löytyykö MLL? tai jokin turvakoti, ensikoti tms. Kyllä niitä paikkoja löytyy, mihin voit lahjottaa tavarat. Älä nyt roskiin heitä. Voit myös pistää kirpparin kerrostalon pihalle, jos saat luvan siihen. Ilmoitukset vain kauppojen ilmoitustaululle.

lähettäjä
Mutta kun miestä hävettäisi, jos laittaisin ilmoituksen että lahjoitetaan. Sen mielestä tuollainen on jotain köyhien hommaa. Ihan omituista. Vaikka eihän lahjoittaja saa rahaa, silti..

ei oo totta
Sun mies on ihan naurettava ja vielä naurettavampi olet itse, jos olet aikuinen ihminen ja tottelet mitä mies sanoo. Miten se on mieheltäsi pois, jos sä laitat huutonettiin ilmoituksen ja lähetät paketin postissa? Vai tarvitsetko miehen apua siihen?

lähettäjä
En tarvitse miehen apua. Sitä ärsyttää suunnattomasti kun kuvaan tavaraa ja kirjoitan myyntitekstejä ja laitan niitä esim. huutonettiin. Kuulemma aikaa menee hukkaan "kun istun koneella tekemässä nappikauppaa".

Ei helvetti. Ärsyttää "vähän".

Mutta puntarissa on tulenko hulluksi vai pääsenkö helpommalla niin olen ajatellut, että hitot vien sit roskiin. Ehkä joku dyykkari löytää ne tai roskiskuski löytää aarteen :)

"palma"
No jos kerran ahdistaa tavaran poisheittäminen, niin miksi hemmetissä sä teet niin? Luulisi että miehen rutkutus vähenee, kun esittelet hänelle myynnistä saamiasi rahoja. Huutiksen käyttöön et tarvitse miehesi lupaa ja kirppiksellekin voit kamaa viedä ihan itse tai kaverin avustamana.

Toi, ettet halua tukea kirkkoa, on kyllä todela omituinen syy myös. Onko tosiaan parempi, että käyttökelpoinen kama lojuu kaatiksella, kuin että joku tarvitseva voisi ostaa sen käyttöönsä? Ei se ole sulta yhtään enempää pois, nakkaatko tavaran hukkaan vai annatko kiertoon. Toisessa tavassa on järkeä, toisessa ei pätkääkään.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja lähettäjä;21917690:
En tarvitse miehen apua. Sitä ärsyttää suunnattomasti kun kuvaan tavaraa ja kirjoitan myyntitekstejä ja laitan niitä esim. huutonettiin. Kuulemma aikaa menee hukkaan "kun istun koneella tekemässä nappikauppaa".

Ei helvetti. Ärsyttää "vähän".

Mutta puntarissa on tulenko hulluksi vai pääsenkö helpommalla niin olen ajatellut, että hitot vien sit roskiin. Ehkä joku dyykkari löytää ne tai roskiskuski löytää aarteen :)
Toi kuulostaa aika ahdistavalta, et mies kyttää ja vahtii koko ajan ja määräilee sua milloin saat istua konella jne. Teetkö sä samoin miehelle, jos hän käyttää tietokonetta johonkin? Menepä joku kerta siihen viereen narisemaan, et taas meni liikaa aikaa ja katso mitä äijä on mieltä. Tuskin ilahtuu ja ehkä sitten tajuaa, ettei hänen oma kyttäämisenkään ole kovin järkevää.

"vieras"
Tämä on joko provo tai sitten ap ja miehensä ovat ihan älyttömän tyhmiä.. Ja ihan vaan miehelles tiedoksi, että huutiksessa saa hyvästä tavarasta isoja summia rahaa ;)

lähettäjä
No, mies ei vietä koneella niin paljon aikaa kuin minä. On se vähän siinä oikeassa, että mä olen koneella liian paljon ajastani, joten en voi ihan mustamaalata sitä siinä asiassa.

Kirppismyyntikokemuksestani on jo aikaa ja tiedän, että jos tavara ei meniskään kaupaksi niin mies ilkkuisi siitä seuraavat viisisataa vuotta ja v*ttuilisi ihan hirveesti. Että "rahaa meni hukkaan idiootti".

lähettäjä
[QUOTE="vieras";21917724]Tämä on joko provo tai sitten ap ja miehensä ovat ihan älyttömän tyhmiä.. Ja ihan vaan miehelles tiedoksi, että huutiksessa saa hyvästä tavarasta isoja summia rahaa ;)[/QUOTE]

Olemme älyttömän tyhmiä. Huoh.

SS
Alkuperäinen kirjoittaja lähettäjä;21917727:
No, mies ei vietä koneella niin paljon aikaa kuin minä. On se vähän siinä oikeassa, että mä olen koneella liian paljon ajastani, joten en voi ihan mustamaalata sitä siinä asiassa.

Kirppismyyntikokemuksestani on jo aikaa ja tiedän, että jos tavara ei meniskään kaupaksi niin mies ilkkuisi siitä seuraavat viisisataa vuotta ja v*ttuilisi ihan hirveesti. Että "rahaa meni hukkaan idiootti".
Jos miehesi kohtelee sinua tuolla tavalla, miksi olet hänen kanssaan?

lähettäjä
Nyt pistän sivumuistin tyhjäksi ja menen puuhastelemaan jotain "hyödyllistä" kun mies tulee kohta. Jos istun tässä kun se tulee kotiin, saa hepulit. Saati että näkisi mitä tänne kirjoitin.

"vieras"
En tajua miten jotkut antaa miehen noin pompotella.. Myyt jos haluat. Minun mieheni on ainakin vaan tyytyväinen jos saan ylimääräisestä romusta rahaa. Pidän säännöllisesti pöytää kirpparilla ja mies tukee asiassa :)

"vieras"
Kun sulla on tosi paljon tavaraa, laita ne huutonettiin mutta isompana pakettina jaoteltuna jotenkin järkevästi. Esim "vaatepaketti, koko xy" ja "nakke nakuttaja sarjakuvia 55 kappaletta"

Sinähän fiksun ongelman olet osannut kehittää! Fiksuilla on fiksut huvit ja fiksut huolet ja niin päin pois.

Mieskin oikein suuttui muumimukeista. "suuttui siitä hirveästi" ... MUUMIMUKEISTA!..." Oikein raivostui". Wau! Ei mikään tavallinen juntti tuollaiseen kykene!

Viimeksi muokattu:
onko tää provo?
Alkuperäinen kirjoittaja lähettäjä;21917690:
Kuulemma aikaa menee hukkaan "kun istun koneella tekemässä nappikauppaa".

QUOTE]

No SUN aikaasihan se on. Sama kai se miten sä sun aikasi käytät? Vai mitä sun pitäisi miehen mielestä tehdä? Pitää kyllä sanoa että on teillä aika omituinen parisuhde, mies määrää mitä sä saat tehdä ja mitä et...!

lähettäjä
Sinähän fiksun ongelman olet osannut kehittää! Fiksuilla on fiksut huvit ja fiksut huolet ja niin päin pois.

Mieskin oikein suuttui muumimukeista. "suuttui siitä hirveästi" ... MUUMIMUKEISTA!..." Oikein raivostui". Wau! Ei mikään tavallinen juntti tuollaiseen kykene!
Olipa fiksu kommentti. Mitähän apua tuollaisesta ivaamisesta on? Ärsyttääkö tässä se, että miestä hävettää jos meitä luultaisiin köyhiksi, vai mikä?

Olin jo heittämässä ekaa säkkiä roskiin mutta ajattelin vielä sitä kirpparipöytää. Jos laitan kaikelle hinnaksi 50 senttiä niin ainakin siitä pääsee eroon. Jos kaikki ei mene, vien suoraan kaatopaikalle.

Yhteistyössä