Ahdas lantio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sectio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sectio

Vieras
Ensimmäinen lapseni syntyi sectiolla, kun viime hetkellä huomattiin lantio röntgenistä, että omistan ahtaan lantion, nyt odotan toista lastani rv 31, nyt alkaa jo jännittämään, että laittaakohan lääkärit minut kuitenkin yrittämään alakautta? Jorvissa ainaskin kätilöt ovat jo nyt sanoneet, että tulee leikkaus, mutta neuvolalääkäri viimeksi meinas, että lantioni voi vielä muuttua ( jota mä en usko) onko kellään kokemuksia vastaavasta tilanteesta?

Jos se on röngenillä todettu, että on ahdas niin eiköhän se sitte niin oo! Mulla itelläni esikoinen tuli sectiolla ja epäilynä oli yläaukeaman ahtauma. Lääkäri mittas sisäpuolelta sillon ja sai jonkun rajamitan. Nyt kakkosesta olin asennoitunu sectioon. Magneettikuvat otettiin rv 36, jossa todettiin, ettei oo mitään estettä, ettenkö alateitse synnyttäis. Vauva oli muutenki pienempi, ku isoveljensä. Tunti tunnilta synnytys eteni samalla tavalla ku esikoisesta ja lopulta oltiin varmoja leikkuriinmenijöitä. Toisin kuitenki kävi, alakautta tuli pikkuveli :)

Mutta siis tuskin se lantio siitä mihkään muuttuu, riippuu varmaan kyllä siitäki, mistä kohtaa se on ahdas. Meillä saatto ekalla kerralla olla vaan pää vähä väärässä asennossa. Nytkin pää lopulta käänty hieman, että pääsi lapsi etenemään.

Yhteistyössä