Äh.. mitähän tässä tekis.. päivähoitoasiaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Eli tyttö on syksyllä 1,5 v ja olin ajatellut, että haluan hänet ehdottomasti perhepäivähoitajalle jos mahdollista. Nyt on kuitenkin opiskeluasiat varmistunut ja minulla olisi vain muutama tunti viikossa pakollisia tunteja koululla. Hakisinko lapselle kokopäivähoitopaikkaa jolloin joutuisi maksamaan paljon enemmän hoidosta ja lapsi olisi myös enemmän hoidossa vai hakisinko lapselle vain puolipäivähoitopaikkaa jolloin hän "joutuisi" päiväkotiin mutta päivät olisi lyhyitä ja vain muutamana päivänä viikossa.. Meneeköhän lapsen rytmi ihan sekaisin semmosta että vain muutamana päivänä viikossa on hoidossa ja välillä aamupäivällä ja välillä iltapäivästä jne.. mitähän tässä kannattaisi tehdä? kokemuksia..

Mulla oli sama tilanne, laitoin "tyhmänä" perhepäivähoitajalle jossa ei ollu mun 2 vuotiaalle oikein tekemistä, saatiin sit siirto päiväkotiin ja jatkettiin kuitenkin kokopäiväsenä. Saatoin viedä lapsen hoitoon vaikka mulla oli vapaapäivä koulusta, sain tehtyä kouluasioita ja levätä. Jos olet opiskelija, sulla ei tod näk ole tuloja, joten hoitomaksutkin ovat pienemmät! Laittaisin siis päiväkotiin :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lapsen takia hakisin osapäiväpaikan perhepäivähoitajalta. Ja hän olisi hoidossa sitten tarpeen mukaan.

Täällä ei ole mahdollista olla osapäivähoidossa perhepäivähoitajalla vaan automaattisesti tällöin menee päiväkotiin.. Siksi tässä ongelma onkin.. tuolla tavalla minäkin olisin tehnyt jos mahdollista

Alkuperäinen kirjoittaja hilkatti:
Mulla oli sama tilanne, laitoin "tyhmänä" perhepäivähoitajalle jossa ei ollu mun 2 vuotiaalle oikein tekemistä, saatiin sit siirto päiväkotiin ja jatkettiin kuitenkin kokopäiväsenä. Saatoin viedä lapsen hoitoon vaikka mulla oli vapaapäivä koulusta, sain tehtyä kouluasioita ja levätä. Jos olet opiskelija, sulla ei tod näk ole tuloja, joten hoitomaksutkin ovat pienemmät! Laittaisin siis päiväkotiin :)

Mies on töissä joten meillä olisi varaa maksaa myös kokopäivähoidosta mutta tietenkään sitä ei mielellään "turhaan" maksaisi..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hilkatti:

Mies on töissä joten meillä olisi varaa maksaa myös kokopäivähoidosta mutta tietenkään sitä ei mielellään "turhaan" maksaisi..

Mä tiedän tuon, inhottaa maksaa turhaan, mutta kun lapsi tykkää ja nauttii niin sen kyl maksaa ihan mielellään :)

Yhteistyössä