Äh. Mitä tekisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viblsp-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Viblsp-

Aktiivinen jäsen
11.11.2008
8 146
0
36
Mie lopetin muutama viikko sitten kaksosten imetyksen. Ikään niillä nyt 2v 2kk. Ongelmana on se, etten saa tuota poikaa nukkumaan sitten millään. Tyttö nukahtaa kiltisti sänkyynsä, poika taas pelleilee minkä ehtii ja nauraa kun komennan. Mikään ei tunnu tehoavan. Mietin et pitäiskö aloittaa imetys uudelleen, se kun oli ainoa tehokas keino pojan nukuttamiseen. Päiväunia ei vielä oikein voisi jättää pois, liian pieniä noi on. Mua toi poika ei tottele juuri yhtään. Ei vaikka kuinka tiukasti sanoisin. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
No et tietenkään aloita uudelleen tuon ikäiselle imettämistä. Etkö halua olla johdonmukainen? Kaksi viikkoa on lyhyt aika.

Kaks viikkoa? Kyllä siitä pitempi aika on. Ja toki, johdonmukaisuus on hieno sana, mutta mitenpä laittaisit pojan nukkumaan itse? Jos annan ite yrittää nukahtaa, mesoaa ja höpöttelee niin, ettei siskotkaan saa nukuttua. Ja siinä voi kestää pariki tuntia, eikä aina välttämättä ite nukahdakaan, paitsi sitten klo 18-19, jolloin ei kyllä yöunien takia enää pitäisi nukkua.

Ja joskus on niitä ah niin ihania yllätyssammumisia, että simahtaa sänkyynsä tai sohvalle nopeasti, mutta tuota käy ehkä kerran kuussa. Ei helposti väsähdä, ei vaikka kuinka olisi energiaa purettu vaikkapa leikkipuistossa.

Minä lopetin viikko sitten meidän vähän reilu 1vuotiaalta tissin annon.. viikko tässä on sitten valvottu ja kukuttu :/ Yöllä on vaikeaa kun ei ole edes tuttia ja päivällä päiväunille ei tahdo millään rauhottua, sylissä vain nukkuis!
Mut älä anna periksi, en anna minäkään :D Eiköhän sitä jonkun aikaa jaksa taisteluakin!

Haluaisin tiedustella että miten lopetit imetyksen? :)
Imetän vielä 1v8kk lasta 1-3 kertaa vuorokaudessa ja mietin miten sen lopettaisi.
Aamulla imetän ja illalla, viikonloppuisin päivällä ennen päikkäreille menoa (nukahtaa tissille).
Lapsi osaa pyytää tissiä ja etenkin aamut ovat vaikeita heräämisen kannalta ellei saa herätä hissukseen tissiä maistellen. Jos yrittää hoputtaa ja nousta ilman tissiä niin siitä kärsii seuraavat 30-60 minuuttia, lapsi on kuin makaroni ja itkee, ulvoo, roikkuu mun jaloissa ja vaatteissa ja mitä vaan ja itkee sitä tissiä pyytäen...
Kylmä ei voisi tietysti toimia nopeastikin mutta siihen ei nyt vaan löydy voimia.

Laita vaunuihin nukkumaan...jos siis on pienikokoinen lapsi.Siskon tyttö nukkui melkein 2,5 vee ikään vaunuissä päikät.

...mulla muuten on sama ongelma tulossa, poitsu nyt 1,5 vee ja nukahtaa öisin tissille, päikyt nukahtaa vaunuihin.
Nyt olisi sitten ilta ja yötissin lopetus edessä kesällä, jos saan aikaiseksi....

Alkuperäinen kirjoittaja shedevil:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
voisko isä nukuttaa? saattais nukahtaa paremmin kun ei ole ns. maion haju lähellä :)

Vähän hankala töistä käsin. :/ Iltaisin nukuttaa syliin kyllä.

Nukuttaa syliin?! :o tuon ikäistä...hmm...voisiko ongelma olla siinä?

Jos menee siskonsa kanssa nukkumaan samaan aikaan, pelleilevät ja höpöttelevät ja tulevat pois sängystä jne. Miehen syliin nukahtaa nopeasti.

Nimim. miten? Ensin imetys luonnollisestikin väheni hiukan, oli muutama imetys päivässä. Sitten antibioottien takia lopetin kerralla. Kyllä tuo tissiä on muutaman kerran halunnut, mutta olen sanonut ei ja siihen yleensä tyytynyt helposti.

merenneitonen vaunuissa en ole koskaan nukuttanut. Joskus toki ulkona nukahtaneet kävelyreissun aikana rattaisiin, mutta siinäkin menee kyllä aikaa.

voisko isä nukuttaa? saattais nukahtaa paremmin kun ei ole ns. maion haju lähellä :)

Jos menee siskonsa kanssa nukkumaan samaan aikaan, pelleilevät ja höpöttelevät ja tulevat pois sängystä jne. Miehen syliin nukahtaa nopeasti.

Nimim. miten? Ensin imetys luonnollisestikin väheni hiukan, oli muutama imetys päivässä. Sitten antibioottien takia lopetin kerralla. Kyllä tuo tissiä on muutaman kerran halunnut, mutta olen sanonut ei ja siihen yleensä tyytynyt helposti.

merenneitonen vaunuissa en ole koskaan nukuttanut. Joskus toki ulkona nukahtaneet kävelyreissun aikana rattaisiin, mutta siinäkin menee kyllä aikaa.
Oisko mahdollista,että nukkuisivat/tai nukahtaisivat eri huoneisiin?Ja vaunuihin en kyllä henk.koht laittaisi...sieltähän tullaan ryminällä alas...

Oisko mahdollista,että nukkuisivat/tai nukahtaisivat eri huoneisiin?Ja vaunuihin en kyllä henk.koht laittaisi...sieltähän tullaan ryminällä alas...

Ei taida olla mahdollista.

Mulla on ollut aina se periaate,että jos lapsi ei tunnissa nukahda niin saa nousta sängystä ja sitten pidän vaikka väkisin hereillä nukkumaanmenoon asti.Samaa periaatetta sovellan 3 ja 5 vuotiaisiini,välillä nukkuvat välillä eivät,mutta omat hermot siinä menee jos vahtaa kokoajan.

Yhteistyössä