"Äh, ei kiinnosta" - järkyttävä tuo Sofia Sidan suhtautuminen ulosottovelkoihinsa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piitu pipari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piitu pipari

Aktiivinen jäsen
07.06.2008
1 065
0
36

Sofia Sida ei piittaa ulosottoveloistaan
07.08.2008 06:27, päivitetty 07.08. 06:46

Rasitteena ovat myös velat. 24-vuotiaalla Sofialla on ulosotossa yli 3 000 euroa.

Summa on kertynyt muun muassa maksamattomista julkisen liikenteen tarkastusmaksuista, tv-luvasta ja terveyskeskusmaksuista.

Sofia ei kuitenkaan velkapottiaan sure.

- Äh, ei kiinnosta. Niin monella on nykyään velkaa ulosotossa, että mitä sitten? Sofia kysyy.

- Ne on vaan jääneet, mutta maksan ne pikkuhiljaa pois. Tai sitten otan lainan ja maksan kerralla pois, laulaja tuumii optimistisesti.

Sofia myöntää, että ainakin tarkastusmaksut olisi voinut välttää helposti. Reilun kolmen vuoden aikana ulosottoon on kirjattu peräti 8 maksamatonta matkaa.

- Menen kuitenkin yleensä vain pari pysäkkiä. Sitä paitsi en ole ainoa, joka matkustaa pummilla, Sofia puolustautuu.

Aivan käsittämättömän vastuutonta ja typerää, toivottavasti tuollainen suhtautuminen ei ole kovin yleistä... vaikka suoraan sanoen joskus tätä palstaa lukiessa tulee mieleen että näin saattaa ollakin. Niin moni kun tuntuu pitävän esim. luottotietojen menetystä täysin normaalina.

Ei sillä mitään väliä ole kuka tuo pimu on (en minäkään tiedä!), mutta hänen suhtautumisensa on kyllä niin päin seiniä ettei ole totta.

Itsestäänselvää että tuo asenne on "defenssimekansimi" (mitä muuta se voisi olla??), mutta mielestäni se on erittäin typerä ja lapsellinen sellainen ja todella TOIVON ettei se heijastele nuorison yleistä suhtautumista velkoihinsa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Aika naiviilta vaikuttaa.. "Kun muillakin niin miksei mulla?"- asenne on niin.. lapsellinen.
Mutta onneksi vaikn ja ainoastaan hän itse kärsii noista!

Valitettavasti oon aika paljon törmännyt nuoriin ihmisiin, joilla tää asenne on mennyt niin pitkälle, että siitä kärsii koko yhteiskunta, ei vain ihminen itse. Esim. ei olla hankittu koulutusta aikanaan, eikä sitä hankita nyt, kun "olisi tyhmää kun kaikki muut on nuorempia koulussa". Ja haetaan töitä, mut ei mennä tehtaaseen, jossa sitä työtä olisi tarjolla kun "on kova melu". Ainoastaan vaate- ja sisustusmyyjän työ kelpaisi. Jne. jne. Ylipäätään joillain on sellainen asenne, että itse pitäisi saada kaikki, joutumatta tekemään mitään sen eteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Who the fuck is Sofia Sida? :o
Eipä taida Sofia tietää millä volyymilla velat kasvaa korkoa ulosotossa.

Jep ja milläs ottaa pankista lainan kun ei mistään mitään saa kun luottotiedot menny. Voi että mikä typerys

Alkuperäinen kirjoittaja Noppis:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Aika naiviilta vaikuttaa.. "Kun muillakin niin miksei mulla?"- asenne on niin.. lapsellinen.
Mutta onneksi vaikn ja ainoastaan hän itse kärsii noista!

Valitettavasti oon aika paljon törmännyt nuoriin ihmisiin, joilla tää asenne on mennyt niin pitkälle, että siitä kärsii koko yhteiskunta, ei vain ihminen itse. Esim. ei olla hankittu koulutusta aikanaan, eikä sitä hankita nyt, kun "olisi tyhmää kun kaikki muut on nuorempia koulussa". Ja haetaan töitä, mut ei mennä tehtaaseen, jossa sitä työtä olisi tarjolla kun "on kova melu". Ainoastaan vaate- ja sisustusmyyjän työ kelpaisi. Jne. jne. Ylipäätään joillain on sellainen asenne, että itse pitäisi saada kaikki, joutumatta tekemään mitään sen eteen.

Taitaakin olla valitettavan totta tuo :|

Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Kuka on Sofia Sida?

Markus Pöyhosen ex ja wannabe-laulaja/julkkis... Sitten pitäisi enää muistaa Markus Pöyhönen :D

Kaks niin idioottia ihmistä, että oksat pois. Samaan kategoriaan tän Tukiaisen kanssa

no eläs ny... ku tukiainenhan justiinsa blogissaan sanoi ettei hän oo luxusluokan ilotyttö... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Kuka on Sofia Sida?

Markus Pöyhosen ex ja wannabe-laulaja/julkkis... Sitten pitäisi enää muistaa Markus Pöyhönen :D

Kaks niin idioottia ihmistä, että oksat pois. Samaan kategoriaan tän Tukiaisen kanssa

Mitä vikaa Markuksessa on?

Blondi. tyhmä ku saapas. No.. se on tietty vaan mun mielipide, mut en tosiaan ole ikinä pitänyt kovinkaan fiksuna tyyppinä

Yhteistyössä