H
Huonosti nukahtava
Vieras
Hei, olen se joka täällä joskus muutamia päiviä sitten aloitti ketjun miten voi saada lapsen nukahtamaan itse. En vaan nyt löydä ketjua mistään joten haluan kysyä sinulta yhden asian. Muistan, että ehdotit kunnon "koulutusta" näissä nukkumisasioissa. No, siis kun meidän 1v. lapselle ei ole tehonnut mitkään tassuttelut ja kun lapsi aina nousee sängyssään eikä osaa tulla alas (vaikka ajattelit, että osaa) ja tätä laskurumbaa saa tehdä 100 kertaa illassa ja aina raivoaa kun poistuu huoneesta. Jouduttiin nyt sitten olosuhteiden pakosta kokeilemaan tätä kaiken karmivaa huudatusta ja että ei mennä koko ajan laskemaan, vaikka niin kamala olo itsellä onkin. Vasta yksi ilta takana, joten en voi sanoa miten on mennyt. Tänään siis rauhallisten tuttujen iltarutiinien jälkeen toivotettiin kauniita unia ja pusut ja halit mukaan lukien laskettiin lapsi sänkyyn. Saman tien lähdin pois. No, huuto alkoi heti ja taapero pomppas pystyyn. Annettiin olla joku aika ja sitten käytiin laskemassa ja sanottiin "nyt nukutaan". Taas annettiin huutaa. Huuto oli protestimaista, mutta lopulta yltyi hädäksi. Käytiin jälleen laskemassa, mutta ei sanottu mitään. Pidennettiin huutamisaikaa. Lopulta annettiin huutaa niin kauan kuin huutaa (luottaen siihen, että lapsi todella osaa mennä itse maaten!) ja tosiaan itku väheni ja lopulta oli vaikerruksen kuuloista. Sitten kun se loppui (2 tunnin jälkeen), kävin katsomassa huoneessa miten lapsi voi. Hän oli nukahtanut istualteen ja pää nuokkui alaspäin. En voinut muuta kuin purskahtaa itkuun. Sillä hetkellä tuntui, että olen pahoinpidellyt lastani! Siis onko tämä sinusta oikein, että lapsi joka ei ole vielä motorisesti niin taitava että laskeutuisi ja osaisi ottaa sängyssä hyvän asennon nukahtaakseen, pakotetaan nukahtamaan itse? En uskalla edes kokeilla huomenna tätä tekniikkaa, niin pahalta tuntuu lapsen puolesta. Se vaikerrusääni mitä sieltä kuului, oli varmaan kipuvaikerrusta, koska lasta väsytti ja istuen nukkuminen ei varmaankaan ollut miellyttävää! Muutkin saa kommentoida jos haluavat.