Afta ikenessä, etuhampaan juurella.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SATTUU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

SATTUU

Vieras
Voitte uskoa että sattuu- pari päivää aiemmin luulin että siinä oli vain lievä ien tulehdus mutta eilen näin siinä pienen valkoisen alueen, ihan etuhampaan kyljessä, ikenessä. Syöminen ei ollenkaan tahdo onnistua, tuntuu että koko hiivatin hammas irtoo jos vähän jotain haukkaan. Hammas jopa heiluu jos vähän koskee. Täytyy varmaan alkaa velli kuurille toistaiseksi ettei käy huonommin-

Onko kellään irronnut hammas tms kun on olltu ikenessä, hampaan vieressä afta? Mulla on joskus aiemminki ollu, vuosia sitten mutten laisinkaan jaksa muistaa miten silloin toimin ja olin-

Poskissa yleensä on mulla aftoja jos on ollakseen

Syynä tähän aftaan taas kerran- niinkuin aina! säilykepurkki ruokaa olen syönyt parina päivänä ja näni käy- viime kerrasta onki pari v aikaa. Nyt taas muistin miksi!

No ei se afta kyllä aiheuta hampaan heilumista.. Sen tiedän että aftat on kipeitä, mutta mietin, oletko varma että on afta? Jos hammas heiluu, voisi tuo valkoinen alue ikenessä viitata myös märkäpesäkkeeseen, jolloin hammas olisi juurihoidon tarpeessa, tämä on toki etuhampaiden kohdalla melko harvinaista.

Itselläni aftoihin on auttanut todella hyvin apteekista saatavat Aftab tabletit, joita laitetaan aftan päälle.

No ei se afta kyllä aiheuta hampaan heilumista.. Sen tiedän että aftat on kipeitä, mutta mietin, oletko varma että on afta? Jos hammas heiluu, voisi tuo valkoinen alue ikenessä viitata myös märkäpesäkkeeseen, jolloin hammas olisi juurihoidon tarpeessa, tämä on toki etuhampaiden kohdalla melko harvinaista.

Itselläni aftoihin on auttanut todella hyvin apteekista saatavat Aftab tabletit, joita laitetaan aftan päälle.

Kyll se aftalta vaikuttaa- mietin sitä heilumista sillä et kun se on kuitenkin ihan tossa vieressä ni voihan olla että se on jotenki sitä työntänyt tms löysyttäny ientä?? tai jotain.. kun ei muuten ainakaan ole punaisena ien reunat tms.
Mulla ei noista aftab tabuista oo ikkää ollu mitää apua, pikemminki riesoina ovat olleet.

Apteekista sisäiseen käyttöön B 2 vitamiinia, joskin sanovat että aftat saattavat syntyä B 12 vitamiinin puutteesta.

Kenakort-T voide auttaa myös. Jos ei lyhyessä ajassa parane,
menisin näyttämään hammaslääkärille, jos se afta on ienrajassa.

Natriumlauryylisulfaatti aiheuttaa aftoja. Hammastahna täytyy olla vaahtoamatonta, pitäisi tietää apreekissakin ja varsinkin se, että sitä voi olla lääkkeissäkin apuaineena.

Säilykepurkki ei meillä aiheuta niitä mut just toi aine. Siitä on vanha ketju kans:
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1459639-suussa-rakkuloita/

Hammastahnoissa on usein myös karrageenia, joka aiheuttaa tulehduksia ja jolla saadaan koe-eläimille aiheutettua esim "käpälän turvotusta" ym vastaavaa. Muuten ei vois kehitellä niitä parantavia lääkkeitä...