Siis mä oon lapsena ja aikuisenakin pelannut sitä pelii enkä oo ajatellut sitä et onpa kolonialistinen peli se on vain peli jota on ollut hauska lapsen kaa pelailla ja mukavaa ajanivietettä ei kaikkea tarvii viedä äärrimäisyyksiin harva lapsi varmaan ajattelee peleistä mitään orjuutus juttui vuosisatoi sitten tapahtuneista asioista et eurooppalaiset on menneet jo kolonialismista eteenpäin. Miksei tummatkin ihmiset voisi näin tehdä ja vähän nauraakin jo. Et ei voi mennä niin että nyt syntyneet tuntee vuosi tuhansii häpeää ja pyytelevät kaikkee anteeksi mitä jotkut toisella aika kaudella ovat tehneet. Noh on hyvä ottaa opiksi ettei toisteta niit asioita ku eihän silloinkaan suurimalla osalla ollut kivaa. Tai sitten sen homman pitää toimia toistekin päin ja afrikkalaisten ja arabien on alettava lepyttelemään suomalaisia kun ovat näitä ottaneet orjiksi ja mestanneet. Onko suomessa ollut edes tummia orjina? Ja miksi afrikkalaiset antaa ryöstää luonnonvaransa eikä ota sitä tuottamaan jokaiselle omalle kansalaiselleen. Suomalaiset on kuulkaa samassa veneessä olemme kanssa kolonialismin uhri viellä tänäkin päivänä kun meijän politiikot on myyneet luonnon varamme pilkka hintaan ulkomaalaisille jotka kerää tuotot. Ja meille jää haitat. Syyttäkäämme päättäjiä jotka on ahneita pikaedun tavoittelijoita ainakin tällä saralla. Ei lapsille tarvii kaikkee politisoida ne tulee aika hyvin toimeen keskenään kunnes vanhemmat ehkä tuhoo sitä ja sotketaan liikaa poltiikkaa lapset leikkii ja mun ja lapsen kaa pelatessa siinä on kisailua kumpi löytää tähden ja voittaa pelin. Tai esim lapsi löysi timantin joka oli tonnin arvoinen se ilahdutti häntä ja oli varma voitostaan ku pääs lentelemään ja siinä ehkä oppii afrikkalais kylien nimiikin.
www.iltalehti.fi
Tämän takia Afrikan tähti -lautapelejä vedetään pois päiväkodeista
Turun apulaispormestarin mukaan Afrikan tähti -lautapelit eivät tue sitä maailmankuvaa, jota varhaiskasvatuksessa halutaan rakentaa.