Ärsyttävä akka!!

• Viestiketjun aloittaja asokki
  • Ensimmäinen viesti
asokki
Avaudun täällä ja jos sinä akka ja joka istuit huolto-asemalla ja mulkoilit ja osotteli kun meidän kaks vee veti itku potku raivarit, niin haista pee, et vissiin ole ollu ollu paikalla kun omat likkas on ollu uhmassa!!

"mii"
Onhan noita mulkoilijoita, muakin tänään liukuportaissa joku nainen kyyläsi ja supatti miehelleen vieressä jotain, mies sit tosi "vaivihkaa" katsoi mua kanssa.. Jaa a, enpä tiedä miks..

Asokki
Alkuperäinen kirjoittaja Älä viitti kitistä;24253744:
Oisit vienyt sen kersan ulos huutamaan. Hittojako annoit sen siinä huutaa. Niskapers ote ja mukula ulos.
Jos mä olen tilannu ja maksanu ruoan niin minähän myös syön sen, samoin koko muu perhe. juoksuta sä vaan kersojas minne lystät :p

Avaudun täällä ja jos sinä akka ja joka istuit huolto-asemalla ja mulkoilit ja osotteli kun meidän kaks vee veti itku potku raivarit, niin haista pee, et vissiin ole ollu ollu paikalla kun omat likkas on ollu uhmassa!!
Onhan noita raivareita meidänkin 2v 6kk ikäsellä. Ja tietysti ihmiset varmaan kattoo sitä mitenkä sä osaat sen tilanteen pistää hallintaan. Ens kerralla kun joku akka vahtaa ja osottelee, niin mee sanoo sille, että tuu ite rauhottelee lapsi rauhalliseks. En minäkään ymmärrä tuollaisia mulkoilijoita ja vahtaajia, jos lapsi ei tottele niin se ei tottele ja piste. Se kuuluu ihan normaaliin käyttäytymiseen.

......
Juu, se on kyllä totta, että näin ulkopuolisen silmin ja korvin rääkyvät pennut julkisilla paikoilla ON rasittavia. Varsinkin jos on itse väsynyt tai muutenkin stressaantunut. Rasittavia siitäkin huolimatta, vaikka vanhempien mielestä ne ovat tietysti söpiksiä pikku kullannuppuja rääkyessään naamat punaisina ja rimpuillessaan lattialla.

se joku
[QUOTE="...";24253782]Ei munkaan lapset aina tottele mutta en mä anna niiden häiritä muiden rauhaa. Pihalle mennään jos ei osaa käyttäytyä.[/QUOTE]

No näinpä. Monella tuntuu olevan ihan arkiset käytöstavat hukassa.

asokki
Kyllähän noihin perään tuijottajiin on jo tottunu mut tämä oli jotenkin vaaaan niin ärsyttävä..... en mä taivastelis ikinä kenenkään uhmakohtauksia.. lähinnä vähän hymyilyttää, ehkä..

..
monestihan ne tuijottelijat ei ihmettele sitä uhmiksen käytöstä vaan sitä uhmiksen vanhempaa joka myös huutaa naama punaisena sen sijaan että itse asiallisesella käytöksellä näyttäisivät lapselleen esimerkkiä. ja ap, en ollut paikalla joten sinun tilanteestasi en tiedä miksi mulkoilivat

Juu, se on kyllä totta, että näin ulkopuolisen silmin ja korvin rääkyvät pennut julkisilla paikoilla ON rasittavia. Varsinkin jos on itse väsynyt tai muutenkin stressaantunut. Rasittavia siitäkin huolimatta, vaikka vanhempien mielestä ne ovat tietysti söpiksiä pikku kullannuppuja rääkyessään naamat punaisina ja rimpuillessaan lattialla.
Siis voi jumalauta. Sinäkö ajattelet että siinä hymistään vierssä että voi kun se meidän Maija on niin söpö kun se kirkuu ja rimpuilee?! Eiköhän se tilanne ole vähintää yhtä rasittava ja stressaava kuin sinulle sivustasuraajalle.

Suzyanne
No mitä sinä ehdottaisit tekemään esim. kaupan kassajonossa, jos lapsi hermostuu odotteluun ja saa raivarit? Pitäiskös jättää ostoskärri ostoksineen siihen, ja lähteä pois paikalta, ettei kukaan väsynyt ja stressaantunut sivullinen ärsyynny lapsen itkusta?

Sitähän se uhmaikäinen juuri haluaa että hänet viedään pois. Silloin hän saa tahtonsa läpi ja huomaa että uhmakohtaus tuottaa tulosta. Meillä hoidetaan ostokset loppuun ja lähdetään sitten kaupasta, oli lapsi mitä mieltä hyvänsä.

Oma 2-vuotiaani on nyt kaksi kertaa saanut raivarin julkisella paikalla, ja niistä olen viisastunut sen verran että lähden lapsen kanssa kahdestaan asioille ainoastaan kun tämä ei ole väsynyt, nälkäinen tms. Jos hän siitä huolimatta saa raivarit julkisella paikalla, en todellakaan keskeytä ostoksiani tai muuta asiointiani sen takia. Korkeintaan rauhoittelen lasta jossain vähän sivummalla vähän aikaa, ja sitten kun pahin raivari on mennyt ohi, jatkan sitä mitä olin tekemässä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
hermanntar
No kyllä se vaan on todella rasittavaa, kun kakara alkaa kitisemään ja huutamaan.
Ei siinä pysty keskittymään omiin ajatuksiin ollenkaan. Itseäni tekee mieli mennä ottaa aikuista ja kakaraa niskasta kiinni, jos olisin 200 kg jättiläinen ja taluttaa ulos.
Tosi itsekästä siinä itsepäisenä olla paikoillaan kun kakaransa alkaa huutamaan ja antaa ympärillä olevien ihmisten kärsiä siitä metelistä, joka ei heille kuulu.
Aivan sama onko jotkut ruuat maksettu jne., on tuo vaan todella itsekästä käytöstä kanssaihmisiään kohtaan. Sitten ei tartte mihinkään mennä sen kitisijälapsen kanssa jos noin ajattelee. Tahallaan häiritsemään muita.

Suzyanne
No kyllä se vaan on todella rasittavaa, kun kakara alkaa kitisemään ja huutamaan.
Ei siinä pysty keskittymään omiin ajatuksiin ollenkaan. Itseäni tekee mieli mennä ottaa aikuista ja kakaraa niskasta kiinni, jos olisin 200 kg jättiläinen ja taluttaa ulos.
Tosi itsekästä siinä itsepäisenä olla paikoillaan kun kakaransa alkaa huutamaan ja antaa ympärillä olevien ihmisten kärsiä siitä metelistä, joka ei heille kuulu.
Aivan sama onko jotkut ruuat maksettu jne., on tuo vaan todella itsekästä käytöstä kanssaihmisiään kohtaan. Sitten ei tartte mihinkään mennä sen kitisijälapsen kanssa jos noin ajattelee. Tahallaan häiritsemään muita.
Sinulla ei varmaankaan ole lapsia, tai sitten vain sellaisia joilla ei ole ollut uhmaikää ollenkaan.

"vieras"
No mitä sinä ehdottaisit tekemään esim. kaupan kassajonossa, jos lapsi hermostuu odotteluun ja saa raivarit? Pitäiskös jättää ostoskärri ostoksineen siihen, ja lähteä pois paikalta, ettei kukaan väsynyt ja stressaantunut sivullinen ärsyynny lapsen itkusta?

Sitähän se uhmaikäinen juuri haluaa että hänet viedään pois. Silloin hän saa tahtonsa läpi ja huomaa että uhmakohtaus tuottaa tulosta. Meillä hoidetaan ostokset loppuun ja lähdetään sitten kaupasta, oli lapsi mitä mieltä hyvänsä.

Oma 2-vuotiaani on nyt kaksi kertaa saanut raivarin julkisella paikalla, ja niistä olen viisastunut sen verran että lähden lapsen kanssa kahdestaan asioille ainoastaan kun tämä ei ole väsynyt, nälkäinen tms. Jos hän siitä huolimatta saa raivarit julkisella paikalla, en todellakaan keskeytä ostoksiani tai muuta asiointiani sen takia. Korkeintaan rauhoittelen lasta jossain vähän sivummalla vähän aikaa, ja sitten kun pahin raivari on mennyt ohi, jatkan sitä mitä olin tekemässä.

Antaisit lapsen huutaa ravintolassakin, jossa muut asiakkaat maksavat siitä, että saavat syödä rauhassa valmiissa pöydässä? Miksi sitä huutavaa lasta ei voi viedä sen huutamisen ajaksi ulos? Miksi muiden pitää osallistua sinun lapsesi kasvatukseen omalla kustannuksellaan?

ffffff
Kyllä ymmärrän jos on kassajonossa niin ei voi lähteä, mutta ei siihenkään voi aina vedota että "minä en kyllä lähde kassajonosta mihinkään", kun kyse ei ole siitä.
Varmaan siellä joku katos on siinä rakennuksessa vaikka ulkona sataiskin..
jos lapsi on väsynyt niin en lähtisi väkisin sen kanssa johonki ravintolaan tai kauppaan..

"vieras"
Niistähän niitä hyväkäytöksisiä tulevaisuuden aikuisia tulee, jotka kiukkukohtauksillaan saa tahtonsa läpi. Höpö höpö, antaa tuijottaa vaan! Jos meillä julkisilla paikoilla kiukutellaan niin sitten kiukutellaan. Rauhoitella yritän mutta pois ei kaupasta ilman ruokia mennä. Ostokset hoidetaan loppuun, maksetaan ja sitten poistutaan kaupasta. Elämään mahtuu ääntä, niin lasten kuin aikuisten.

• Tykkää
Reactions: Erina

Yhteistyössä