ÄRSYTTÄÄKÖ

No en kyllä kaikista tykkää....... jotkut saa tehdä sellasta mitä ite en antais lapseni tehdä, ni se välillä ärsyttää! Esim. monet äidit antaa lastensa jahdata meidän kissoja. Ne sitten hädissään yrittää karkuun. äidit ei kiellä, mutta minä oon todella napakasti sanonut ettei kissoja saa ajaa takaa- äidit vaan naureskelee ja hymyilee \|O
 
Kyl välillä on hermot menny koitse olen opettanu lapsilleni et pienempiä ei saa kiusata!!Mut sit on tämä YKSI...muut lapset leikkiii nätisti keskenään,paitsi pienin..villein..ei usko mitään eikä ketään..ja aina huitomassa,hakkaamassa muita!!Joten omilleni sanoin et pitäkää puolenne,samalla mitalla takaisin eihän se muuten opi!!Ja näin kävikin,kun muutaman kerran oli saanu samaa kyytiä ku muille antaa ,huomas et ei se kannata!!vaik on pienin,ni tavat on oltava!!!
 
Kirsi-74
Harvemmin kavereitten lapset ärsyttää ja jos ne tekeekin jotain älytöntä, niille on varaa sanoa siitä. Mut jos jonkun kauemman sukulaisen tai huonomman tutun lapsi ärsyttää, niin aina ei kärsi. Vanhemmat antaa kyllä joskus tehdä lastensa outoja asioita kylässä... toivottavasti en itse koskaan sorru sellaiseen. ;)
 
Norrsu
Asuttiin aikaisemmin vantaan kaupungin rivitaloasunnossa, jonka pihoilla sitten asui mielettömän paljon lapsiperheitä. Siis ne lapset oli täysin kurittomia... 4 vuotiaat lapsetkin hyppivät meidän katolla KESKELLÄ yötä!!! Ihmeteltiin kolinaa kunnes mies meni komentamaan ne välittömästi alas katolta. Vanhempia ei kiinnostanut. Pojat tuli pissalle meidän pihalle, ja kiusaamaan meidän koiraa, ja ihmettelivät sitten kun koira puolustaa omaa reviiriään ja murisee (Koskaan ei mitään muuta tehnyt).
Meni NIIN hermot ja siitä kyllä oppii että vähän kovemmat rajat tulen kyllä omalle lapselleni sitten antamaan!!! *helppohan se on sanoa :D *
 
Naapurin lapset ärsyttävät. Ne on sellasia näsäviisaita ja uteliaita tapauksia. Aina kun ollaan lähdössä johonkin, ne on kyselemässä minne mennään ja kenen kanssa! \|O Ei mua huvita koko elämääni niille tilittää.

Veljen lapset kans ärsyttää joskus, osaavat olla välillä tosi rasittavia, vaikka usein ovat ihan kivojakin.
 
Sarita-80
Kyllä. Eräänkin tuttavan mukula kiljuu ilokseen ku hyeena ja eipä semmosta aina jaksa kuunnella - herrrrrrmot menee! Eikä tämä äitee sano siitä lapselleen koskaan, mikä ärrrrsyttää vielä lisää, itse saa sitten olla ujeltamassa kuin palosireeni, että saa pennun vaikenemaan.
 
HÖH
Ärsyttää kyllä, kun eräs naapurin mukula (jo yli 10 v) ei tottele mitään, käyttäytyy kuin asuisi meillä, pelaa palloa sisällä, niin että tavarat lentelee, heittelee lehtiä sohvan nurkkaan, huutaa ja kiljuu ja retuttaa 3v ja 8 kk tyttöjämme vähän liiankin rajusti!!!

Muut lapset ei ärsytä, kun osaavat käyttäytyä hillitysti ja asianmukaisesti!!!
 
En pidä kaikista kavereitteni lapsista, vaikka hirmuisen lapsirakas olenkin. Esimerkiksi kummityttöni luona käyn tosi harvoin kylässä, koska hänen isosiskonsa on todella hermoille käyvä lapsi....
 
Kyllä ärsyttää! Tuttuni lapset ovat oikeita terminaattoreita, joita äiti ei edes viitsi kieltää. Meillä ollessaan neljä (!!) lasta sotkevat joka paikan, lehdet saa kyytiä, eikä edes videot, digilaitteet ja tietokone saa olla rauhassa. :$ Kyllä siinä palaa pinna. Itse sitten olen komentanut lapsia, mutta voi sitä hävityksen kauhistusta... :( Sama homma ulkona; nurmikkoistutus meni uusiksi koska lapset juoksi suoraan missä kiellettiin, lelut on hajonnu... repikääpä siitä huumoria. :whistle:
 
Akkonen
Ärsyttää. Lähinnä nuo puiston vähän vanhemmat kekarat. Oman pihan ipanat on suht siedettäviä.(onneksi)

Eniten kuitenkin ärsyttää, kun oma ipana on niin kovasti näiden lintuja ja ohikulkijoita kivittävien näsäviisaiden älykääpiöiden perään. Poika on vielä niin pieni, ettei ymmärrä mitä isommat puhuvat ja touhuavat, hän haluaisi tietty kaveerata juuri heidän kanssaan. Kiva jos ensimmäisiksi sanoiksi oppii **tut ja ***tanat sieltä. :eek:

Ja kun en sitten anna pojan mennä heidän luokseen, saa poika raivarin ja koko reissu on pilalla. Kun yritän viedä pojan muualle leikkimään, yrittää tämä sisukkaasti päästä takaisin isompien luokse ja saa taas raivarin kun ei pääse. Ei auta muu kun painua kotiin.

Miksei ipanoita ikinä voi kiinnostaa ikäistensä touhut, huokaus...
 
alannah
Toisinaan totaallisesti ärsyttää naapurin poika ku saattaa tulla meidän puolelle tyttäreni kans ja eikä yhtää kato onko pienempiä lähellä vai ei. Oon kyllä uskaltanu sanoa, et jääkää sisälle tai ulos ettekä rampaa takapihan väliä ku kirkon rotat konsanaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.06.2004 klo 16:06 Augustina kirjoitti:
Naapurin lapset ärsyttävät. Ne on sellasia näsäviisaita ja uteliaita tapauksia. Aina kun ollaan lähdössä johonkin, ne on kyselemässä minne mennään ja kenen kanssa! \|O Ei mua huvita koko elämääni niille tilittää.
Mielestäni kyllä ärsyynnyt aika vähästä :whistle: SANo vaikka joka kerta, että kauppaan :)

Kun lukee noita kommentteja, tuntuu, että ihmiset unohtaa millaisia LAPSET oikeasti ovat. Ymmärrän ettei eläimiä saa kiusata/katolla hyppiä yöllä tms., mutta mutta... useimmat lapset on äänekkäitä/ pienet ei osaa käytöstapoja/ ne ramppaa ulos ja sisälle/kyselee/kiljuu ja näkyy B)
 
Silja
Joo,erään ystäväni lapsi on harvinaisen tuittu tyttö.Meidän poika on vuoden nuorempi ja on aina kiusaamassa jos silmämme välttää.Kaverini vaan toteaa että tuollainen "riiviö"se on.Kuulema päiväkodissakin tekee aina tuhmia jos yksi hoitotäti vähemmän paikalla.
 
Mun tytäreni serkkupojat (kouluikäisiä jo) saa kyllä hetkessä koko kämpän sekaisin.Kerran hakkasivat saunanlauteemmekin koloille kun leikkivät siellä jotain taistelupelejään...ja ärsyttävintä on se ettå kun olemme yhtäaikaa serkkupoikien kanssa mummolassa, nämä vintiöt sitten katselevat tyttärestämme otettuja videoita ja nauraa räkättävät isoon äänneen"kato miten tuo pyllistelee...jne."
ja kehuskelevat tytöllemme että näitä me aina katotaan ja nauretaan. Serkkupoikien vanhemmat ovat autuaan tietämättömiä tästä kiusaamisen lajista kuten myös isovanhemmatkin.Viimeksikin kun tyttö oli mummon ja ukin luona hoídossa ja serkkupojat myös, itki tyttö ettei enää mene sinne kun pojat aina naureskelee hånestä kuvatuille videoille.
 

Yhteistyössä