Ärsyttää!

• Viestiketjun aloittaja turhis
  • Ensimmäinen viesti
turhis
Ottaa sitten päähän tuo naapurin perhe,kun siellä lapsilla on niin supersäännöllistä elämää,aargh!!!Kaksi pientä lasta on ja kaikki tapahtuu päivittäin samalla kellon lyömällä,heräämiset,ulkoilut,syömiset,nukkumaanmenot.Niin ja tietenkin ulkoillaan kaksi kertaa pv. oli sää mikä tahansa.Tässä taasen oikea malliperhe,heh!Itselläni on yksi lapsi ja tietenkin yritän jonkinmoista säännöllisyyttä pitää,mutta mutta,rajansa kaikella!

Meillä on ollu samat rytmit ja rutiinit varmaan viimeset kaks vuotta, tyttö nyt 4. Luo lapselle turvallisuutta kun on tietyt rutiinit. Ja kyllä sen huomaa meillä tytöstäkin. Tyttö tietää että mitä tapahtuu mihinkin aikaan päivästä ja kaikki sujuu ilman tappeluita (lukuunottamatta uhmakausia :) ).

Non compos mentis
Rajat on rakkautta ja ne tuovat pienille turvaa. Jos on esim. asperger-lapsi niin se tietty ja säännöllinen päivärytmi on arjen elinehto. Meillä ainakin lapset pysyvät tasaisempina, kun on tietyt rutiinit jne. Itse vihaan rutiineja, enkä ole laisinkaan kellonmukainen ihminen, mutta lasten takia on tehtävä myönnytyksiä. Rutiinien kautta lapset rauhallisempia ja käyttäytyvät paremmin.

ap
En ole ollenkaan kade naapureille,hieman vaan ihmetyttää heidän elämänsä armeijamaisuus.Ihan kuin olis katastrofi poiketa rytmistä,hampaat irvessä painetaan!Ja kaiken kukkuraksi lapsia kärrätään koko ajan jonnekin esim.muskariin,kerhoihin ym.Mun mielestä lapsi ei tarvii koko ajan järjestettyä ohjelmaa!Anteeks jos loukkasin jotakuta.

Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En ole ollenkaan kade naapureille,hieman vaan ihmetyttää heidän elämänsä armeijamaisuus.Ihan kuin olis katastrofi poiketa rytmistä,hampaat irvessä painetaan!Ja kaiken kukkuraksi lapsia kärrätään koko ajan jonnekin esim.muskariin,kerhoihin ym.Mun mielestä lapsi ei tarvii koko ajan järjestettyä ohjelmaa!Anteeks jos loukkasin jotakuta.
Mä olen aina ollut ihan allerginen tollaselle pienille lapsille kohdennetulle järjestetylle ohjelmalle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miten ne ehtii ulkoilla kahdesti päivässä, herätä ja mennä nukkumaan aina samaan aikaan, ruokailla samaan aikaan, JA kärrätä lapsia koko ajan jonnekin kerhoon yms?

Alkuperäinen kirjoittaja turhis:
Ottaa sitten päähän tuo naapurin perhe,kun siellä lapsilla on niin supersäännöllistä elämää,aargh!!!Kaksi pientä lasta on ja kaikki tapahtuu päivittäin samalla kellon lyömällä,heräämiset,ulkoilut,syömiset,nukkumaanmenot.Niin ja tietenkin ulkoillaan kaksi kertaa pv. oli sää mikä tahansa.Tässä taasen oikea malliperhe,heh!Itselläni on yksi lapsi ja tietenkin yritän jonkinmoista säännöllisyyttä pitää,mutta mutta,rajansa kaikella!
ookko meiä naapuri? :LOL:

ap
Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:
Alkuperäinen kirjoittaja turhis:
ookko meiä naapuri? :LOL:
En ole:)

Yhteistyössä