Ärsyttää miehen kommentit rahasta... Mitä mieltä olette?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mies käy töissä (etätyö tällä hetkellä) ja minä olen kotiäiti ja paimennan meidän lapsia. Minulla ei ole mitään tuloja.
Mies ojensi minulle 200 e ja sanoi että tässä on ensi kuun ruokarahaa, saat myöhemmin vielä 500 e että riittää kuukaudeksi. Sanoin ok ja laitoin ne lipaston laatikkoon. Miehen mielestä olen kiittämätön, minun pitäisi iloita ja olla onnellinen, että on rahaa. Sanoin että eihän ne rahat ole minulle, mistä minun pitäisi riemuita? Mies sanoi että on ne sinulle, niillä ostat meille ruoat! Sanoin että niin mutta et sä ymmärrä, eihän ne rahat ole mun omaan käyttöön mistä ilahtuisin, mun on ostettava niillä 6 henkisen perheen ruoat ja talousjutut ja katsottava että rahat riittää. 750 € kuukaudeksi kuudelle. Oikeasti se tekee tiukkaa.
Miehen mielestä minun pitäisi iloita kun hän ojentaa minulle rahaa.
Mitä mieltä te olette?
Nyt se lähti vihaisena kävelylle. Miten osaisin kommentoida sille paremmin?
Vaikuttaa ihan täysveriselle narsistille, niitä vaivaa myös autismin kirjo. Eivät ymmärrä asioita ollenkaan, niinkuin me muut.

Tuttavan narskumies oli tosissaan ehdottanut, että vaimon palkka tulisi hänen tililleen, ja mies sitten harkintansa mukaa antaisi armopaloja vaimolleen.

Uskomatonta, mutta totta. Ja nainen sattui olemaan psykologi, joka lankesi narskun ansaan. Heräsi todellisuuteen muutamien vuosien päästä, ja kamala erosoppahan siitä tuli.
 
vierailija
Tuhlaa viikossa kahdessa monta sataa euroa. Siinä melkoinen ero siihen, että ostaisi tuolla rahalla koko kuukaudeksi ruokaa perheelle tai maksaisi osansa asumisesta.
Luulisi, että kaltaisesi kylmänjärkevä talousnero olisi hyvissä ajoin huomannut toisen puoliskon tavat rahan käytössä, huikenteleva tuhlailu kun ei ihan yhdessä yössä synny, mutta menit sitten vielä tuollaisen kanssa lisääntymään. Odotahan, kun lapsesi kasvavat murrosikäiseksi, toivo ettei tuhlailuun altis mieli ole periytyvää.
 
vierailija
Ap, sulla on varmaan syysi mikset mene töihin. Mutta mitä jos yrittäisit vaivihkaa käyttää vähemmän rahaa ruokaan ja taloustuotteisiin?
Jos saisit kuukauden ruoat vaikka 650 eurolla niin sinulle jäisi 50 €. Ihan omaa rahaa mistä kukaan ei tiedä mitään. Voisit ostaa vaikka kirppikseltä jotain kivaa itsellesi.

On kyllä varmasti vaikeaa saada raha riittämään mutta jos on kuukausi kun ei ole synttäreitä, joulua tms niin ehkä voisi onnistua? Oikein tarkka kuukauden ruokalista jota noudatat?
Ei ole ap:n osa häävi.
 
vierailija
Mikä estää sinua hoitamasta ruokaostokset? Sijoittakaa se vaimon 700-900 euroa muihin kuluihinne, ja kun itse teet järkevät ruokaostokset, niin ei luulisi olevan niin tiukkaakaan.
Hmm. ruoka-ostoksetkin mun siis pitäisi vielä tehdä kokopäivätyön ja kaiken muun hoitamisen lisäksi. Ei se rahareikä sentään kaikkea voi pyörittää ympärillään. Ja markettishoppailu on sen ainut henkireikä tv-sarjojen lisäksi, joten lopullisen mielenterveysongemanhan toi aiheuttaisi.
 
vierailija
Luulisi, että kaltaisesi kylmänjärkevä talousnero olisi hyvissä ajoin huomannut toisen puoliskon tavat rahan käytössä, huikenteleva tuhlailu kun ei ihan yhdessä yössä synny, mutta menit sitten vielä tuollaisen kanssa lisääntymään. Odotahan, kun lapsesi kasvavat murrosikäiseksi, toivo ettei tuhlailuun altis mieli ole periytyvää.
Tämä oli eri kirjoittajan viesti.
 
Deleted member 149094
Hmm. ruoka-ostoksetkin mun siis pitäisi vielä tehdä kokopäivätyön ja kaiken muun hoitamisen lisäksi. Ei se rahareikä sentään kaikkea voi pyörittää ympärillään. Ja markettishoppailu on sen ainut henkireikä tv-sarjojen lisäksi, joten lopullisen mielenterveysongemanhan toi aiheuttaisi.
Kyllä, mutta jos ei tee itse, ei voi valittaa?
 
vierailija
Niinniin.. Sen pitää olla vielä laadukastakin
Edullista ruokaa kyllä saa edullisista perusraaka-aineista mm. kaalit, sipulit, juurekset, kesäkurpitsat, tomaatti-paseerattu tomaatti-tomaattipyree, täysjyväviljat, täysjyväriisit, täysjyväpastat, jauheliha, tarjouskirjolohi, broileri, kannamunat, kausihedelmät ja marjat jne. ja päälle sitten extraa. Kaalilaatikkoja, moussakaa, perunalaatikkoja(valkosipuliperusnat ym.), pastakastikkeita, itsetehtyjä pizzoja ja kebabbeja ym. tekee edullisesti isommankin annoksen.
 
vierailija
Meillä huonommin palkattu osapäivätyössä oleva vaimo tuhlaa palkkansa n. 700-900€ noin viikossa-parissa "ruokaan" ja joudun avittamaan 2-3 viikkoa ruokakuluissa vuokranmaksun, sähkölaskun, perheen puhelinlaskujen, auton bensa ym. muiden kulujen jälkeen.

Sama juttu joka kuussa, pöntöstä alas menevään moskaan kulutetaan joka euro viikossa-parissa mitä tulee.

Oikeudenmukaistako? Pidänkö 4 hengen perheen nälässä 2-3 viikkoa kuusta? Otanko vaimon palkkarahat pakolla haltuuni ja jaan säännösteltynä ruokarahana?

Vaikka palkkani on suurempi, en viitsisi kustantaa sillä pakollisten asumis- ym. kulujen jälkeen vielä vaimon ja lasten yli varojen roskaruokamässäilyhedonismia.
Menee melkoisesti ruokaan jos viikossa-parissa menee 700-900 euroa. Tällä viikolla menisi kuukaudessa jo 1 400 - 2 700 euroa kuukaudessa! Siitä maksaa laadukas ravintoainepitoinen ruoka murto-osan neljälle hengelle. Muu lienee roskaruokaa, siis karkkia, sipsiä, hampurilaista, jäätälöä, pizzaa, einestä, coca-colaa, vanukkaita jne. turhaa ja haitallista, jonka sokerihumallalla perhe saadaan pysyvästi apaattiseksi ja saamattomaksi, niin ettei järki toimi suunnittelemaan kurinalaisempaa ja taloudellisempaa sekä ennen kaikkea terveellisempää ruokavaliota, jolla annetaan lapsille paremmat eväät elämään ihan fysiikasta ja aivojen toiminnasta lähtien.
 
vierailija
Meillä huonommin palkattu osapäivätyössä oleva vaimo tuhlaa palkkansa n. 700-900€ noin viikossa-parissa "ruokaan" ja joudun avittamaan 2-3 viikkoa ruokakuluissa vuokranmaksun, sähkölaskun, perheen puhelinlaskujen, auton bensa ym. muiden kulujen jälkeen.

Sama juttu joka kuussa, pöntöstä alas menevään moskaan kulutetaan joka euro viikossa-parissa mitä tulee.

Oikeudenmukaistako? Pidänkö 4 hengen perheen nälässä 2-3 viikkoa kuusta? Otanko vaimon palkkarahat pakolla haltuuni ja jaan säännösteltynä ruokarahana?

Vaikka palkkani on suurempi, en viitsisi kustantaa sillä pakollisten asumis- ym. kulujen jälkeen vielä vaimon ja lasten yli varojen roskaruokamässäilyhedonismia.

Ompa vain ilkeä vaimo sulla! Tuhlaa rahat ruokaan! Kä-sit-tä-mä-tön-tä! Aivan kauheeta! Voiskohan sen ottaa huostaan?
Kai säkin nyt sentään ymmärrät, ettei ruokaan mene 700-900€ noin viikossa-parissa, vaan tuossa tuhlailussa on kaikkea turhaa ihan perkeleesti.

 
Deleted member 149094
Meillä huonommin palkattu osapäivätyössä oleva vaimo tuhlaa palkkansa n. 700-900€ noin viikossa-parissa "ruokaan" ja joudun avittamaan 2-3 viikkoa ruokakuluissa vuokranmaksun, sähkölaskun, perheen puhelinlaskujen, auton bensa ym. muiden kulujen jälkeen.

Sama juttu joka kuussa, pöntöstä alas menevään moskaan kulutetaan joka euro viikossa-parissa mitä tulee.

Oikeudenmukaistako? Pidänkö 4 hengen perheen nälässä 2-3 viikkoa kuusta? Otanko vaimon palkkarahat pakolla haltuuni ja jaan säännösteltynä ruokarahana?

Vaikka palkkani on suurempi, en viitsisi kustantaa sillä pakollisten asumis- ym. kulujen jälkeen vielä vaimon ja lasten yli varojen roskaruokamässäilyhedonismia.


Kai säkin nyt sentään ymmärrät, ettei ruokaan mene 700-900€ noin viikossa-parissa, vaan tuossa tuhlailussa on kaikkea turhaa ihan perkeleesti.
Mä en itseasiassa usko tohon, mitä sanot. Se joko ostaa siihen muuta, sä et ole ihan perillä asioista tai et tarkoituksella puhu ihan totta.
 
vierailija
Luulisi, että kaltaisesi kylmänjärkevä talousnero olisi hyvissä ajoin huomannut toisen puoliskon tavat rahan käytössä, huikenteleva tuhlailu kun ei ihan yhdessä yössä synny, mutta menit sitten vielä tuollaisen kanssa lisääntymään. Odotahan, kun lapsesi kasvavat murrosikäiseksi, toivo ettei tuhlailuun altis mieli ole periytyvää.
Mitä sä mulle soitat suutasi kun en ole tuo joka kirjoitti vaimon heti tuhlaavan pienen palkkansa. Mä olen nainen joka maksaa myös osansa perheen menoista eikä tuhlaa rahoja heti viikossa tai kahdessa.
 
vierailija
Tuhlaajan rahat pitäisi mennäkin. Saisi tarkkaan ostolistaan määrätyt ruokarahat sekä muutaman kympin viikkorahaa tuhlailuun.
Missä kohtaa saa sellaisen käsityksen, että ap on tuhlaaja? Eikä todellakaan kenenkään omia rahoja menemään sellaiselle tilille mihin ei itse pääse käsiksi.

Meillä on miehen kanssa kummallakin omat tilit sekä yksi yhteinen tili johon sitten siirretään rahaa joka kuukausi. On suhteutettu tuloihin mitä sinne tilille laitetaan ja mä pienempituloisena laitan vähemmän. Toki mä laitan perheen ruokaan enemmän rahaa kuin mies. Silti mies maksaa jonkun verran enemmän talouden menoja, mutta kuten sanottua niin mulla on pienemmät tulot.
 
Deleted member 149094
Missä kohtaa saa sellaisen käsityksen, että ap on tuhlaaja? Eikä todellakaan kenenkään omia rahoja menemään sellaiselle tilille mihin ei itse pääse käsiksi.

Meillä on miehen kanssa kummallakin omat tilit sekä yksi yhteinen tili johon sitten siirretään rahaa joka kuukausi. On suhteutettu tuloihin mitä sinne tilille laitetaan ja mä pienempituloisena laitan vähemmän. Toki mä laitan perheen ruokaan enemmän rahaa kuin mies. Silti mies maksaa jonkun verran enemmän talouden menoja, mutta kuten sanottua niin mulla on pienemmät tulot.
Me muuten tehtiin niin, että minä pienempituloisena maksoin enemmän kotilalousmenoja, niin jäi miehellä enemmän säästökohteisiin. Tuota kannattaa miettiä, jos teette sijoituksia.
 
vierailija
Me muuten tehtiin niin, että minä pienempituloisena maksoin enemmän kotilalousmenoja, niin jäi miehellä enemmän säästökohteisiin. Tuota kannattaa miettiä, jos teette sijoituksia.
No ei tehdä sijoituksia. Säästetään ihan tilille rahaa pahan päivän varalle. Miksi ihmeessä kaikkien pitäisi sijoittaa? Mikä ihmeen pakkopulla ja tämän ajan hitti sijoittamisesta on tullut? Sitä toitetaan joka tuutista ja kaikkien pitäisi innoissaan sijoittaa.
 

Yhteistyössä