Ärsyttää miehen kommentit rahasta... Mitä mieltä olette?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kohteliaisuus kuuluu jokapäiväiseen elämäämme.
Ymmärsin tuosta aloituksesta, että mies katsoo olevansa joku almun antaja
Se on ap:n puoli tarinasta. Mies veti herneen nenuun, kun ap ynähti vain OK, eikä kuulostanut olevan tyytyväinen, että rahaa on ruokaa (kaikilla ei ole tällä hetkellä) ja huomatti ap:lle. AP kivahti takaisin vielä pahemmin ja mies häipyi ulos. Vähällä rahalla sinnittely käynee molempien hermoille. Nuo ap:n sanat hänelle ovat helposti tulkittavissa, että miehen pitäisi antaa enemmänkin rahaa, ei riitä, että antaa nuo ruokaa varten.

Veikkaan, että se pieni sana Kiitos olisi voinut jättää tuonkin episodin tapahtumatta.

Kerro ap miehellesi joskus (ei nyt heti), kuinka haaveilet, että sinulla olisi joskus vähän ihan omaakin rahaa, jonka voisit käyttää ihan vain itseesi miettimättä mitä tarvitsee ruokaan ja lapsiin.
 
vierailija
Sä saat lapsilisät ja mieheltä kuukaudessa rahaa n.750€. Kerroit, ettet saa kotihoidontukea eli nuorimmainen on yli kolme vuotias? Kait sä saat sitten työttömyyskorvausta?
 
vierailija
Mies ei arvosta kotiäitiyttäsi. Rahat eivät olleet sinun henk.koht.käyttöösi. Pitäisi miehen ymmärtää, että hoidat, huollat lapsia ja kotia. Mies näkee vain ilmeisesti perheensä rahareikänä ja sinut vaanimassa rahaa hänen palkastaan.
Itse koen, että molempien pitää käydä palkkatyössä. Ei ole riippuvainen toisen tuloista eikä ole altavastaajana. Olin vanhempain-ja hoitovapaalla. Ja mies halusi olla myös hoitovapaalla, joka teki hyvää meille kaikille. Mies on aina osallistunut lapsen hoitoon ja on yhä jatkunut myöhemminkin.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Mies ei arvosta kotiäitiyttäsi. Rahat eivät olleet sinun henk.koht.käyttöösi. Pitäisi miehen ymmärtää, että hoidat, huollat lapsia ja kotia. Mies näkee vain ilmeisesti perheensä rahareikänä ja sinut vaanimassa rahaa hänen palkastaan.
Itse koen, että molempien pitää käydä palkkatyössä. Ei ole riippuvainen toisen tuloista eikä ole altavastaajana. Olin vanhempain-ja hoitovapaalla. Ja mies halusi olla myös hoitovapaalla, joka teki hyvää meille kaikille. Mies on aina osallistunut lapsen hoitoon ja on yhä jatkunut myöhemminkin.

Äidillä pitää olla myös ns omaa rahaa ja se pitäisi nyt jotenkin teidän yhdessä päättää ja järjestää säännöllisesti menemään tilillesi.
Ettei tarvitse sitä mieheltä rukoilla ja ruinata aina erikseen.
Ei kotiäiti nyt olla täysin vankina kotonaan vuosikausia ilman, että saisi ostaa itselleen jotain tai käydä tapaamassa ystäviään.
4 lasta, joten siitä saattaa tulla jo aika monta vuotta kotona olemista.
 
Tää on vähän kaksipiippuinen juttu. Lapset tosiaan ilmeisesti ovat kaikki jo vanhemmasta päästä koska ei saa kotihoidontukea, joten kumman idea on että äiti on työttömänä kotona? Jos miehen niin tottakai hänen "kuuluu" maksaa korvausta, jollei ja ap haluaa omaa rahaa niin töihin vaan.
Mä oletin alkuun että ap:lla oli ihan pieniä lapsia jolloin olisin "pöyristynyt" miehen käytöksestä mutta kun lapset on isoja niin töihin vaan pikimmiten jotta eläkkettäkin kertyy...
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Jos ei ole mitään pakottavaa syytä olla kotona, niin mene töihin. Saat sitä omaa rahaa itsellesikin sekä et tipu niin pahasti pois työelämästä ja saat eläkettäsi kartutettua. Moni ei hoksaa, että kotivuosista ei kerry eläkettä ja työssäoleva parantaa omia asemiaan vanhuuttaankin ajatellen. Muutoin olis kannattanu neuvotella parempi soppari siipan kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Tää on vähän kaksipiippuinen juttu. Lapset tosiaan ilmeisesti ovat kaikki jo vanhemmasta päästä koska ei saa kotihoidontukea, joten kumman idea on että äiti on työttömänä kotona? Jos miehen niin tottakai hänen "kuuluu" maksaa korvausta, jollei ja ap haluaa omaa rahaa niin töihin vaan.
Mä oletin alkuun että ap:lla oli ihan pieniä lapsia jolloin olisin "pöyristynyt" miehen käytöksestä mutta kun lapset on isoja niin töihin vaan pikimmiten jotta eläkkettäkin kertyy...
Mistä siis päättelit että lapset on jo isoja...?
 
Vastaa ensi kerralla Kiitos tuon OK sijaan. Se on kohteliasta, kun annataan jotain ja mieskin on varmaan tyytyväinen, Tuo OK voi kuulostaa tylyltä.
Mitä?
Onko jengi täällä tosissaan. Nä on päättäneet yhdessä tehdä neljä lasta ja nä on yhdessä päättäneet, että äiti jää kotiin lapsia hoitamaan ja nyt sen äidin pitää olla kiitollinen, että äijä juhlallisesti lahjoittaa rahaa lastensa ruokiin.

Mä en tiedä mitä sanoa.
Itse pätkisin äijää pataan.
 
Kyllä mäkin tuossa tilanteessa kiittäisin.
Kotona on helppo olla, kokemusta on.

Siis on paljon töitä jossa pääsee helpommalla kuin vaikka paimentaessa 3-4 lasta kotona, mutta esim.2 tenavan kanssa on kotona helppoa.

Sit kun nuorimmainen on vaikka 4-5-vuotias niin mee töihin ja ala osallistua perheen kustannuksiin. Lapsetkin tykkää jo 5-vuotiaana päivähoidosta.
Höpöä.
Kotona oli raskasta pienten lasten kanssa. Kun pääsi töihin päiväksi, oli kuin olisi ollut päivän kylpylässä.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä?
Onko jengi täällä tosissaan. Nä on päättäneet yhdessä tehdä neljä lasta ja nä on yhdessä päättäneet, että äiti jää kotiin lapsia hoitamaan ja nyt sen äidin pitää olla kiitollinen, että äijä juhlallisesti lahjoittaa rahaa lastensa ruokiin.

Mä en tiedä mitä sanoa.
Itse pätkisin äijää pataan.

Jees. Eron paikka ois. -Ja olikin.
 
vierailija
Mitä?
Onko jengi täällä tosissaan. Nä on päättäneet yhdessä tehdä neljä lasta ja nä on yhdessä päättäneet, että äiti jää kotiin lapsia hoitamaan ja nyt sen äidin pitää olla kiitollinen, että äijä juhlallisesti lahjoittaa rahaa lastensa ruokiin.

Mä en tiedä mitä sanoa.
Itse pätkisin äijää pataan.
Hakkaisitko ihan teholle, nuijisit niin pahasti että mies olisi sen jälkeen työkyvytön?
Olette te naiset, jotkut julmia otuksia. Sutena vaan kimppuun ja turpaan että tukka lähtee, ellei mies lahjoita raskaasta työstä saamiaan tuloja teille raivottarille.
Sannaltako sitä on opittu kuinka valkoista työtätekevää heteroa on kohdeltava infernaalisessa feminismissä?
 
  • Tykkää
  • Haha
Reactions: Echo ja Ellimaar
Jos viet lapsesi hoitoon niin hoitaja on tuöllistetty. Jos hoidat itse lapsesi kotona niin olet työtön kotona.
Eikö tämä ole nurinkurista?

Mut ajattele.


Jos sä olet perhepäivähoitaja ja naapurikin on. Ni kun sä viet lapsesi naapuriin hoitoon ja naapuri tuo oman lapsensa sulle hoitoon ni kumpikin saa palkkaa.

Mut jos hoidat omasi kotona ni et saa yhtikäs mitään jos lapsi on yli kolmevuotias.
 

Yhteistyössä